Saptamana trecuta, consiliul BMW AG a decis implicarea companiei in DTM (Deutsche Tourenwagen Masters) incepand cu 2012, dar pentru ca acest lucru sa devina posibil, vor trebui indeplinite o serie de cerinte. In acest sens, BMW Motorsport a demarat pregatirile pe partea tehnica, decizia finala urmand a fi luata in cursul acestui an. Mai mult, incepand cu 2011, BMW va participa la o mare varietate de competitii cu modelul BMW M3 GT2.
“Ca urmare a retragerii noastre din Formula 1, realinierea programului de motorsport al companiei noastre a sporit prezenta BMW in cursele de automobile de serie la un nivel cu totul nou. Automobilele BMW au realizat succese pe intreg mapamondul si au influentat semnificativ, inca de la inceput, imaginea sportiva a marcii. Din acest motiv, privim aceasta decizie ca un pas serios spre revenirea la origini, după ce ne-am luat adio de la Formula 1. Dorim sa ne intarim angajamentul fată de sporturile cu motor” a explicat Dr. Klaus Draeger, membru in Consiliul Director al BMW AG si responsabil pentru dezvoltare.
In acelasi timp, directorul BMW Motorsport, Mario Theissen, a tinut sa adauge: “Noua aliniere a programului ne ofera o multitudine de etape importante in care avem posibilitatea de a demonstra caracterul sportiv prezent in automobilele BMW. Planificata revenire in DTM este o provocare majora pentru echipa noastra. De-a lungul urmatoarelor luni, vom face toate pregătirile necesare din punct de vedere tehnic care sa ne permita sa fim competitivi chiar de la inceput, in cazul in care vom lua startul in 2012. Gratie traditiei bogate in cursele pentru automobile de productie, BMW M3 este destinat a fi baza de dezvoltare a modelului de competitie. In 2011 ne vom alinia inca o dată cu modelul BMW M3 GT2 care in acest an va avea sezonul de debut la nivel european”.
Si daca tot s-au hotarat sa inceapa treaba, cei de la BMW vor dezvolta in perioada urmatoare, un motor turbo de 1.6 litri in patru cilindri, injectie directa, motor ce va putea fi folosit in campionate precum FIA WTCC (World Touring Car Championship). Asta pentru 2011, pentru ca in urmatorii ani, isi va face aparitia si un nou vehicul sport, mai exact succesorul lui BMW 320si.
Vreti sa stiti ce a insemnat BMW in cei 50 de ani de cand tot participa in competitiile internationale? Am extras din comunicatul de presa cateva exemple: 12 titluri de campioni europeni cu modelele BMW 2002, BMW 3.0 CSL si BMW 635 CSi Coupe, apoi, in 1984, Volker Strycek a realizat prima victorie in DTM cu modelul 635 CSi, in 1987 modelul BMW M3 a luat startul pentru prima data, dovedind ca este o spectaculoasa masina de curse. Nu e tot. Roberto Ravaglia cucereste titlul de campion mondial, doua titluri in DTM (1988 si 1989), ambele la bordul unui BMW M3. Mai pe scurt si mai clar, BMW castiga in toata aceasta perioada 49 de curse, 30 pole position, a reusit sa scoata de 64 de ori cel mai bun timp pe un tur de circuit, iar pilotii au reusit pana in 1992 un total de 1.500 succese individuale si peste 50 de titluri internationale.
Nu, tot nu e gata. La toate acestea se adauga succesele in cursele de anduranta. Cursa de 24 de ore de la Nurburgring a fost castigata de BMW de 18 ori, la Spa-Francorchamps in Belgia au invins de 21 de ori, iar in 1999, participa la Le Mans unde castiga cu prototipul BMW V12 LMR.
Cred ca e destul, nu? 🙂
Sursa BMW
Recent Comments