Lotus Engineering face un studiu interesant despre un posibil viitor vehicul de pasageri care ar putea aprea incepand cu 2020. E vorba despre felul in care poate fi redusa atat greutatea masinilor, dar si consmul de combustibil sau emisiile.
Comparand noul lor concept cu Toyota Venza, Lotus a reusit sa reduca greutatea masinii cu 38 de procente, bineinteles, excluzand trenul de rulare. De exemplu, componentele body-ului Venza sunt in numar de 400, iar Lotus 2020 are doar 211 componente. Cu toate acestea, din punctul de vedere al dimensiunilor, interiorului, calitatii si sigurantei, nimic nu s-a schimbat
Interiorul beneficiaza de scaune cu 50% mai usoare, clima, navigatie si altele. Spatiul a fost maximizat in timp ce greutatea a fost mentinuta la cele mai joase cote posibile. De exemplu, de pe noul touch screen poate fi actionat atat sistemul audio, dar si navigatia sau aerul conditionat. Si componentele sasiului sau suspensiei vor ajuta la scaderea in greutate, alaturi de parbrizul care probabil va fi mai subtire si inlocuit cu unul adecvat, dar cu o greutate mai mica.
Ce va fi pana la urma, ramane de vazut. Oricum ideea e buna si, daca ne gandim la toate modificarile ce au avut loc in materie de masini de-a lungul anilor. este un proiect cu finalitate.
Sursa egmCarTech
Mai multe imagini in continuare
Recent Comments