“Hands on” noul BMW Seria 5

Sâmbătă, 24 mai 2010 am avut norocul să „butonez” puțin noul BMW Seria 5. Spun așa pentru că lista doritorilor înscriși pentru drive-test era completată deja de câteva zile, fiind unul din cele mai râvnite modele de craioveni. Sper din tot sufletul să se mai repete evenimentele de acest gen, fiindcă îmi place să cred că și-au dovedit utilitatea.

Într-adevăr, sunt conștient că puterea de cumpărare nu mai e la fel de mare ca acum câțiva ani și că nu toată lumea își permite să se lipsească de aproximativ 50.100€ (cu TVA cu tot) pentru o mașină de talia noului BMW Seria 5, însă asta nu ne împiedică să visăm și, de ce nu, să facem planuri pentru viitoare achiziții.

Și cum poți să decizi mai bine dacă o mașină ți se potrivește sau nu? Oricât ai studia fișele tehnice și te-ai documenta pe internet cu privire la ce tehnologii care mai de care mai inovative aduce modelul vizat, nimic nu se compară cu experiența pe care ți-o oferă așezatul la volan, în dreapta, în spate, deschisul portbagajului, al capotei și, dacă ești norocos, o tură de câțiva km cu o posibilă viitoare mașină personală.

Așadar, sâmbătă am profitat de evenimentul „Zilele BMW în Craiova” pentru a-mi face o părere despre această mașină intens promovată în ultima vreme.

Prima întrebare pe care mi-am pus-o în momentul respectiv a fost: cui se adresează acest model? De ce noul Seria 5 și nu Seria 5 GT sau chiar Seria 7? De îndată ce am văzut lista de prețuri mi-am dat seama de ce noul Seria 5: fiindcă varianta GT costă aproximativ 56.000 €, iar Seria 7 undeva la 75.000 €. Dar, dar segmentul de clienți căruia se adresează nu își pune problema banilor în momentul în care ia în considerare achiziția unui astfel de vehicul, așa că mașina ar trebui să convingă prin altceva.

La capitolul confort, permiteți-mi să devin pretențios și să spun că în comparație cu fratele mai mare (Seria 5 GT), mașina despre care vorbesc nu are termen de comparație. Permiteți-mi să spun că un Seria 5 GT se ridică pe o scară de la 1 la 10, la nivelul 10, iar noul Seria 5 ajunge la un respectabil 8,5 sau chiar 9. Desigur, diferența de cost e mai puțin importantă în cazul celor două modele, însă modelul GT m-a încântat prin senzația de spațialitate (excesivă) și răsfăț al pasagerilor, indiferent de locul ocupat. Da, e un autovehicul care te face să te simți cel puțin rege atunci când te afli în interior, iar de îndată ce ai pășit afară…

Eh, și uite-așa ajungem la argumentul meu #1 în favoarea noului BMW Seria 5. Aspectul exterior. Scuzată să-mi fie ignoranța, însă modelul GT nu-mi place de fel din spate. A moștenit metehnele modelelor mai vechi de 6 luni care pe mine m-au făcut serios să mă gândesc dacă BMW merită să rămână în continuare pe locul #1 în categoria mașinilor pentru oameni (restul mărcilor de lux sau destinate celor cu bugete mari sunt pentru mine mașini pentru extratereștrii) în ciuda performanțelor dovedite atât pe circuit, cât și pe șosea ori în mediul urban.

Zău așa, nu știu voi, dar mie modelul GT nu mă atrage deloc din punct de vedere estetic. Sunt conștient că poate o să supăr pe cineva expunând această opinie pe alocuri neavizată, însă proiecția imaginii unei mașini BMW din mintea mea nu coincide sub nicio formă cu aspectul anterior al modelelor F07, E83 sau E90. Permiteți-mi să spun chiar că în 2008 și 2009, singurele modele de la producătorul auto bavarez pe care le-am considerat demne de „întors capul pe stradă” mi s-au părut Seria 6 și mai noul X1.

Așadar, consider că modelul pe care am avut plăcerea de a-l „butona” sâmbătă ar fi pe o treaptă superioară în lista cu titlul „ce modele BMW îmi plac și mi-aș dori să le conduc în viitor”, spre deosebire de fratele GT și verișorul Seria 7. Nu de alta, dar se asortează mai bine la proaspăt achiziționatul meu costum 🙂

Vă las mai jos cu o mică galerie de imagini, în speranța că voi mai avea posibilitatea unor experiențe ulterioare cu această mașină.

Author: afaith

1 thought on ““Hands on” noul BMW Seria 5

  1. Ai dreptate cu aspectul Grand Turismului de la seria 5, e odioasa din spate, ma face sa ma gandesc la seria X6 care la fel e cam urata din spate. La GT, nu stiu, parca a intrat cineva cu un camion in fund si l-a pliat. Ingrozitoare.Ca design noile masini Bmw imi aduc aminte de masinile Volvo, cel putin la nivelul botului. Deci cand ma uit la un seria 7 din profil, parca m-as uita la un S60 sau S80 de la Volvo tot din profil.

Comments are closed.