Acest post este scris de Cosmin Tudoran, sau @cosmintudoran, sau asa cum este cunoscut cel mai bine, Cosmin Tudoran de la Ca$$a Loco. Cum a ajuns el sa scrie pe AutoMOD? Simplu. Duminica, amicuβ n-are ce face, si ma cearta ca nu gaseste nimic pe blogul meu despre SMAEB, asa ca se duce sa vada motociclele si biclele la fata locului. Eu, n-am ce face, si ii spun ca daca tot se duce, poate dupa asta vrea sa vada un guest post pe AutoMOD. Si el, n-are ce face, si accepta. Uite asa, mai jos avem primul articol scris de Fat-Frumos pentru AutoMOD. π
Dupa cum stiti deja, weekendul trecut a fost dedicat motoristilor. Ca in fiecare an (din fericire) SMAEB-ul reprezinta targetul curiosilor, amatorilor si profesionistilor calaritului pe 2 roti (sau 3 uneori). Sunt un fan al modului asta de viata desi raman de ani de zile la statutul de “newbie”. Am multi prieteni din zona moto, care inca ma mai intreaba daca mai ies si eu din pensie.
Mai multe detalii si imagini in continuare
Smaeb 2010 m-a incantat. De ce? Pentru ca, fiul de 8 ani, al organizatorului, Dan Dobrescu, s-a facut mare si si-a tuns bretonul. Desi inca intr-o perioada de criza, SMAEB editia cu numarul 8, din punctul meu de vedere, a reusit sa stranga cei 20 de mii de vizitatori cu tot ce a avut mai bun. Desi au lipsit niste nume sonore din ecuatie (datorata problemelor pe care le au in piata nu din cauze personale) targul a aratat ca piata moto se cam extinde. Lucru imbucurator intru-cat, in viitor cred ca singura cale mai rapida de a te aventura in oras va fi motorul (sau bicicleta). Iar piata se dezvolta in acest sens.
Am intrat de 2 ori, alegand ziua de sambata si cea de duminica. Daca sambata a fost un veritabil show de aventura printre miile de motoare, posesori si cascatori-de-gura, duminica, fiind mai mohorata, mi-a permis plimbatul mai alene printre standuri. Apropo de ele, cateva standuri mi-au atras atentia, prin felul in care erau concepute (standul Dani Otil, KTM, ArmyShop.ro). Am remarcat, ca fata de alti ani, standurile dedicate accesoriilor s-au dezvoltat extraordinar, o mare parte din vizitatori fiind chiar cumparatorii acestora. Daca la finalul salonului, exponatele contractate in cadrul sau se concretizeaza urmatoarea saptamana, ei bine, accesoriile plecau pe loc, unele cu reduceri consistente (de 10 la 40%)
Duminica, mai pe la spartul targului, am stat la o discutie cu Dan Dobrescu, intrebandu-l despre una despre alta. Una dintre intrebari a fost urmatoarea: de ce in cadrul expozitiei moto am vazut si exponate auto? (ma refer aici la Fiat 500 Arbath si una bucata KTM Dementor) Raspunsul a venit rapid, explicandu-mi-se ca ceea ce am vazut, sunt jucariile pe care unii motoristi si le-ar dori in dotare, fiind autoturisme usoare de o foarte mare putere, pe care le-ar scoate la mezat pe weekend.
Piata meteopata, inca nematurizata, se dezvolta de la an la an, pasionatii fiind din ce in ce mai atenti la ceea ce cumpara. Gama numelor am descoperit-o tot mai diversificata, de la nume sonore (Nolan) la noi aparuti (Nexx).
M-am impiedicat de gasca “pe 2 roti”, am ras la interviul cu ei, si am facut poze. Una dintre intrebarile puse de Cristina Soloc, a fost daca mi-au placut hostessele. Am raspuns ca venisem pentru fiare nu pentru carne, intreband daca nu se gandeste cineva sa faca mai bine un “Hostesseb 2010”? Cred ca ar trebui si un soi de targ de carne.
Partea de show a fost bifata de nume clar sonore: Angyal Zoltan – campionul mondial la stunt riding. A avut parte de 6 showuri a cate 50 de minute (si a costat extrem de mult aducerea lui)
Spre final, cea mai placuta surpriza a fost ca Dan Dobrescu s-a gandit si la rotile fara cai putere. Pavilionul 19 a fost dedicat exclusiv bicicletelor. Odata intrat (pe baza platii unui bilet extra de 5 roni), m-am simtit intrat intr-o alta lume. Cateva zeci de expoznati, modele dintre cele mai diversificate, pasionati, clienti si viitori clienti. E clar ca alegerea unui astfel de targ si-a gasit targetul. Recunosc ca a fost singurul pavilion de unde am plecat cu o mana de flyere si oferte.
Mi-a ramas gandul la Harleyul Sportster 899, inclinand sa mi-l achizitionez de indata de deturnez pensia bunicii si alocatia fiicei mele. Prea am balit la dansul.
Acu’, pana reusesc deturnarea de fonduri, va salut de pe saua Mojitoului meu de 125 de cc. Hai sa ne vedem cu bine in trafic!
Eu am fost sambata, am gasit mai multa agitatie, mai multe domnisoare, mai multa lume, dar fara prea multe activitati in aer liber:)