E MINI E Race. Deci modelul electric. Si daca e electric credeti ca l-a oprit cineva sa parcurga circuitul de la Nurburgring la viteza maxima? Intr-adevar, este un proiect cat se poate de ambitios, dar BMW Group a reusit, fiind primul producator care face acest lucru. Turul in lungime de 20.8 km a fost parcurs in 9 minute si 51.45 secunde, MINI Race atingand o viteza maxima de 187 km/h.
Pentru acest circuit, MINI E Racer a fost echipat cu o caroserie usoara si cu o celula de protectie pentru a putea asigura performante optime si siguranta maxima pe pista. Si suspensiile, franele si pneurile au fost schimbate pentru acet tur, dar excluzand toate acestea, modelul este bazat pe echiparea tehnica standard MINI E. Motorul folosit este acelasi electric de 204 CP alimentat de cele 5.088 celule ale acumulatorului litiu-ion, puterea fiind transmisa catre puntea fata prin intermediul cutiei cu angrenaj elicoidal.
“Lungimea si profilul variantei Nordschleife solicita la extrem tehnologiile inglobate de automobilul electric. Dar MINI E Race a indeplinit provocarile considerabile cu o siguranta fantastica. Obiectivul acestei abordari unice a fost sa oferim o demonstratie impresionanta a potentialului urias de care dispune MINI E si conceptul sau de transmisie ce protejeaza mediul înconjurator.” a declarat Peter Krams, directorul acestui proiect in cadrul BMW Group.
La volanul masinii s-a aflat pilotul DTM Thomas Jager care a tinut sa specifice: „Am parcurs de mai multe ori acest circuit, dar niciodata nu am facut-o la bordul unui automobil asa extraordinar. Puterea motorului electric are un efect incredibil, pentru ca poti face uz in orice moment de rezervele de cuplu de care dispune. Un alt element al acestei experiente unice este lipsa oricarui zgomot din partea sistemului de transmisie. Fara indoiala, acesta a fost cel mai ecologic si cel mai silentios tur de circuit pe care l-am parcurs vreodata.”
Sursa MINI
Mai multe imagini in continuare
Recent Comments