“Cinci ani de la inceperea productiei, patru variante de caroserie si de un milion de ori ‘Plăcerea de a conduce’ in clasa compacta.” Asa incepe comunicatul de presa BMW. Cat de frumos… Da. La atat a ajuns BMW Seria 1. 1 milion de unitati vandute. E impresionant. E impresionant pentru un constructor sa ajunga la un asemenea numar. E impresionant pentru companie, e impresionant pentru angajati, e impresionant pentru fiecare angajat care a pus mana si a strans un surub, sau a montat un scaun, sau a participat la procesul de design. E impresionant si pentru noi, dar in mod special pentru fiecare om care a facut ceva pentru ca BMW Seria 1 sa ajunga la 1 milion de unitati vandute.
Luni, 12 Aprilie 2010, modelul aniversar, un BMW 118d cu caroserie in 3 usi, a fost livrat noului proprietar de catre Frank-Peter Arndt, membru al Consiliului Director al BMW AG si director de producţie, si de Stanislaw Tillich, Primul Ministru al Landului Saxonia.
Inca de la inceput, BMW Seria 1 a oferit o combinatie intre placerea condusului sportiv si eficienta remarcabila, Acum modelul este disponibil in variantele sedan cu trei usi, sedan cu cinci usi, coupe si cabriolet. Ce contribuie la garantarea placerii de a conduce un BMW Seria 1? Foarte multe lucruri, dar intre cele mai importante este tehnologia avansata a suspensiei, tehnologie atat de caracteristica pentru marca.
Nu pot decat sa-i felicit pe cei de la BMW pentru ca au ajuns unde au ajuns cu Seria 1. Pe voi sa va las sa cititi restul comunicatului de presa, pentru ca merita.
Sursa BMW
Mai multe imagini si detalii din comunicatul de presa in continuare
BMW Seria 1 impune ritmul în reducerea consumului şi a emisiilor CO2.
Încă de la început, BMW Seria 1 a jucat un rol important în a oferi strategiei BMW EfficientDynamics un impact la scară largă pe piaţă. Gama largă de tehnologii BMW EfficientDynamics, printre care funcţia Auto Start Stop, indicator al punctului de schimbare al treptei de viteze recomandate, recuperarea energiei la frânare, servodirecţie asistată electric, precum şi alte componente auxiliare activate şi operabile inteligent – desigur, toate acestea disponibile în dotarea standard -, evidenţiază motorizările cu patru cilindri lansate pentru prima dată începând cu gama de modele a anului 2007 a BMW Seria 1.
De atunci, popularitatea continuă de care se bucură BMW Seria 1 a ajutat la reducerea consistentă atât a consumului de combustibil, cât şi a emisiilor CO2 ale flotei. De exemplu, în 2009, media emisiilor CO2 ale tuturor automobilelor produse de BMW Group şi înmatriculate în Europa a fost de 150 grame per kilometru, echivalentul unui consum de numai 5,9 litri/100 km. Încă o dată, aceasta face ca BMW să fie cu mult înaintea celor mai importanţi competitori din segmentul premium în privinţa gestiunii CO2 şi a controlului emisiilor.
Prin faptul că dispune de o gamă de modele mai largă ca niciodată, BMW Seria 1 accentuează încă o dată poziţia unică pe care o deţine în 2010 ca impunător al ritmului în clasa compactă – mobilitate eficientă combinată cu plăcerea superioară a condusului. Per total, cele patru versiuni de caroserie ale gamei BMW Seria 1 vin echipate acum cu o varietate de şase motoare pe benzină şi patru versiuni diesel. Puterea oferită variază de la 85 kW/115 CP pentru modelul de bază BMW 116d până la 225 kW/306 CP pentru cei doi performeri ai segmentului, BMW 135i Coupé şi BMW 135i Cabriolet.
În prezent, nu mai puţin de cinci modele ale gamei BMW Seria 1 se pot mândri cu un nivel al emisiilor CO2 de sub 120 grame per kilometru. Liderul absolut în ceea ce priveşte eficienţa şi gestiunea emisiilor este BMW 116d, al cărui motor diesel cu patru cilindri (capacitate 2,0 litri) furnizează un maxim al puterii de 85 kW/115 cp, vârful curbei de cuplu este atins la 260 Nm şi, în combinaţie cu diferite tehnologii BMW EfficientDynamics, consumul mediu de combustibil în ciclul de testare EU este de numai 4,4 litri/100 kilometri, în timp ce nivelul emisiilor CO2 este de 118 grame per kilometru.
Echilibrul neobişnuit de bun între plăcerea condusului şi economia de combustibil face ca BMW 116d să fie deosebit de atractiv şi pentru operatorii flotelor de companie şi de automobile comerciale. Imediat după lansarea pe piaţă, modelul diesel de bază al gamei BMW a înregistrat o victorie de clasă în campania pentru “Company Car of the Year 2009” (Maşina de companie a anului 2009). În acest concurs organizat în comun de publicaţia auto germană “Firmenauto” şi de compania de inspecţie tehnică DEKRA, BMW 116d a ocupat locul întâi în categoria automobilelor compacte.
Pe plan internaţional, BMW Seria 1 şi-a câştigat o reputaţie la fel de bine apreciată prin eficienţa supremă: încă din 2008, versiunea cu trei uşi a modelului BMW 118d a fost votată “World Green Car of the Year” (Maşina ecologică a anului în lume). Acest premiu special, oferit de un juriu internaţional format din jurnalişti auto, onorează automobilele şi tehnologiile care aduc o contribuţie specifică la reducerea emisiilor şi, în acest fel, simbolizează atenţia deosebită faţă de mediu a mărcii.
BMW 118d, propulsat de asemenea de un motor diesel cu capacitatea de 2,0 – puterea maximă furnizată este de 105 kW/143 CP -, este disponibil acum în toate variantele de caroserie ale gamei BMW Seria 1.
Calitate premium şi particularităţi inovatoare pentru o mai mare plăcere a condusului în clasa compactă.
Datorită calităţii premium fără compromisuri şi a gamei largi de particularităţi de model aproape unice în segmentul compact, BMW Seria 1 impresionează un segment şi mai mare de public. Un exemplu este ultima generaţie a excepţionalului sistem de control BMW iDrive, disponibil acum şi la BMW Seria 1. Conceput şi dezvoltat iniţial pentru clasa de lux, BMW iDrive asigură o gestiune deosebit de simplă şi intuitivă a funcţiilor de entertainment, comunicare, navigaţie şi confort.
Un alt punct de atracţie aproape unic în segmentul compact este gama foarte largă de sisteme de asistare a conducătorului şi de servicii de mobilitate pe care le oferă BMW ConnectedDrive. Astfel, BMW Seria 1 poate fi echipat cu particularităţi care fie nu sunt deloc disponibile la oricare din competitorii săi direcţi, fie sunt destinate exclusiv claselor superioare şi modelelor de lux. Acestea includ High-Beam Assistant (asistare a fazei lungi), faruri reglabile şi Park Assistant (asistare la parcare), precum şi utilizarea permanentă a internetului în automobil.
Când se află într-o călătorie, proprietarul unui model din gama BMW Seria 1 poate descărca în sistemul de navigaţie al automobilului, prin intermediul BMW Online, traseul stabilit în avans, ceea ce reuneşte imediat destinaţiile prin intermediul Google Local Search.
Producţia gamei BMW Seria 1 la uzina BMW din Leipzig – una foarte modernă, de altfel – se evidenţiază prin eficienţă, flexibilitate şi calitate – toate la cote maxime. Nivelul remarcabil de calitate reiese şi din valoarea reziduală a automobilului şi din fiabilitatea superioară, confirmate de mai multe ori în teste independente. Spre exemplu, în prezent, BMW 130i deţine poziţia de lider în clasamentul testelor auto de anduranţă realizate de revista germană “Auto Bild”: după ce a parcurs o distanţă de 100.000 kilometri, această versiune sportivă a celui mai compact model BMW a înregistrat cel mai bun rezultat dintre toate automobilele testate în 2009. Prin faptul că a acordat calificativul 1+ (în Germania, nota 1 este cea mai mare) modelului BMW 130i, examinatorii profesionişti ai publicaţiei au catalogat maşina ca fiind “Best Auto Bild Endurance Test Car of All Times” (Cel mai bun automobil din toate timpurile la testul de anduranţă Auto Bild).
Uzina BMW din Leipzig joacă un rol important în planurile actuale şi de viitor ale producătorului numărul 1 de automobile premium din Germania. În prezent, atât BMW Seria 1, cât şi BMW X1 sunt construite la Leipzig. În acelaşi timp, uzina BMW din Leipzig este pregătită pentru fabricarea unui model de serie cu transmisie integral electrică, aflat în dezvoltare la BMW Group.
Prin aplicarea unor concepte flexibile ale timpului de lucru şi a unor sisteme de schimb, uzina BMW din Leipzig construieşte până la 700 de automobile pe zi, dar poate realiza şi mai mult în funcţie de cerinţele pieţei.
De când s-a început producţia la uzină în 2005, nu mai puţin de 662.000 de automobile au părăsit linia de fabricaţie. Numai în Germania, vânzările gamei BMW Seria 1 au atins un nivel de 336.017 unităţi de la lansarea acestui model.
toată lumea cu care am vorbit despre BMW Seria 1 s-a arătat foarte dezamăgită: vai, mașină de femei, mașină nașpa, slabă ca performanțe, nu face banii, e nasoală, etc. etc.
eu m-am dat sâmbătă cu ea și a fost foarte fain! într-adevăr, nu e un M3 care să te bage în scaun la cea mai mică atingere a pedalei de accelerație, însă mă pot declara mulțumit de ce poate. în plus, în oraș se descurcă foarte bine, fiind ușor de manevrat, iar cutia de viteze “comunică” foarte bine cu șoferul. mai puțin când vrei să dai cu spatele :))