Niassan Qashqai a fostn lansat pentru prima data in 2007, venind cu un suflu nou in segmentul C. Dupa un an, catre finalul lui 2008, aparea si Qashqai+2, un model cu un ampatament mai lung, cu 7 locuri, un model cu destinatie clara: familia.
Iata ca acum, noul Qashqai ajunge in Romania si vine cu un design restilizat, modificarile evidente fiind la partea frontala, la spate unde o sa vedem lumini in forma de bumerang si cu tehnologie LED, cat si un eleron redesenat. Trenul de rulare foloseste suspensii fata McPherson si spate Multilink, iar insonorizarea habitaclului a facut de asemenea obiectul perfectionarii crossover-ului.
Instrumentele de interior au fost complet inlocuite, acum fiind mai lizibile si mai elegante in timp ce displayul central a crescut in dimensiuni. Computerul de bord ofera toate informatiile pe un ecran TFT, iar sistemul de navigatie a fost integrat in consola centrala. A crescut si numarul spatiilor de depozitare, iar sistemul de climatizare HVAC este mai puternic si mai usor de utilizat.
Surprinzator, toate aceste noutati, nu au dus la o crestere a pretului. Din contra. Toate cele trei versiuni de echipare (VISIA, ACENTA si TEKNA) sunt mai accesibile, raportul pret-calitate fiind net superior primei generatii.
Spre exemplu, Qashqai Visia 1.6 si 115 CP ajunge la 16.990 euro cu tot cu TVA, in dotarea standard intrand ABS+EBD+asistenta la franare, airbag-uri frontale, laterale si cortina, sistemul ISOFIX, tetiere active fata, aer conditionat, radioCD MP3, volan multifunctional, Bluetooth, cruise control+limitator de viteza, computer de bord, geamuri electrice fata-spate, oglinzi electrice incalzite si scaun sofer reglabil pe inaltime.
Qashqai+2 aduce asa cum spuneam mai sus un ampatament mai lung si 7 locuri, dar si un portbagaj cu o capacitate mai mare.
Tractiunea 2WD este disponibila pentru toate cele patru motorizari, doua benzina si doua diesel: 1,6 115 CP; 2,0 140 CP; 1,5 dCi 105 CP; 2,0 dCi 150 CP. Tractiunea All Mode 4x4i este destinata versiunilor 2,0 140 CP si 2,0 dCi 150CP.
Transmisia automata, disponibila la motorizarile 2,0 140 CP (CVT) si 2,0 dCi 150 CP (6 trepte) se regaseste atat in combinatie cu tractiunea 2WD cat si cu tractiunea 4×4 la motorizarea pe benzina, in timp ce la motorizarea diesel poate fi obtinuta doar in combinatie cu tractiunea 4×4.
In perioada 26-28 Martie, concesionarii Nissan din Romania vor organiza operatiunea “Porti deschise”, unde publicul va avea posibilitatea sa testeze noul Nissan Qashqai.
Sursa Nissan
Asta e tasu’ lui Duster?
@dusterfan, da, el este tatuca lui Duster. 🙂