Audi A1 2011 a fost dezvaluit

Audi A1 a fost vazut pentru prima data sub forma lui Metro Project Concept in 2007 la Tokyo Motor Show si apoi sub forma lui A1 Sportback la Paris. Acum a fost dezvaluita si varianta finala. Modelul de productie a ramas foarte apropiat ca imagine cu cea a conceptului si a pastrat chiar si linia arcului de acoperis in contrast cu restul caroseriei. Nici interiorul n-a avut mult de suferit fata de concept. O atentie speciala au primit cele patru prize de aer.

Noul model masoara 3.950 mm lungime, 1.740 mm latime, 1.420 mm inaltime si are un ampatament de 2.470 mm. Compartimentul pentru bagaje are un volum de 267 litri si vine cu dubla spatiere. In cazul in care banchetele sunt rabatate, volumul creste pana la 920 litri.

Pe piata vor ajunge patru versiuni, doua diesel si doua benzina, toate turbo-charging, injectie directa si cu tehnologia start-stop.

Ca entry-level avem un TFSI de 1.2 litri care dezvolta 86 CP si 160 Nm intre 1.500 si 3.500 rpm. Cu ajutorul transmisiei manual in 5 rapoarte, accelereaza pana la 100 km/h in 12.1 secunde si ajunge la viteza maxima de 179 km/h. Consumul este de 5.1 litri/100 km, iar emisiile de CO2 sunt de 119 g/km.

Apoi avem propulsorul TFSI de 1,4 litri cu 122 CP si 200 Nm, cuplu disponil intre 1.500 si 4.000 rpm. Impreuna cu transmisia S tronic dublu ambreiaj, reuseste un sprint 0-100 km/h in 9.1 secunde si o viteza maxima de 200 km/h. In cazul cutiei manuale timpul sprintului este de 9.2 secunde, fara ca viteza maxima sa fie afectata. Consumul este de 5.1, respectiv 5.4 litri/100 km.

Vine din urma primul diesel: un TDI de 1.6 litri care dezvolta 105 CP si 250 Nm cuplat la o transmisie manuala in 5 rapoarte. Cu ajutorul acestuia, noul A1 accelereaza pana la 100 km/h in 10.8 secunde si are o viteza maxima de 187 km/h. Consumul este mai mult decat bun: 3.9 litri/100 km.

Ultimul, dar nu cel din urma, este un TDI de 1.6 litri care produce 90 CP si 230 Nm, cutie manuala in 5 trepte, un sprint 0-100 km/h de 12.2 secunde si o viteza maxima de 179 km/h. Consumul este de 3.8 litri/100 km iar emisiile de CO2 de doar 99 g/km.

Toate cele patru motoare trimit puterea catre puntea fata, noul A1 fiind echipat pe standard cu ESP. Desi foloseste o structura bazata pe otel, Audi sustine ca este cel mai usor vehicul in clasa compact premium, cu ale sale 1.045 kg.

Premiera va avea loc la Salonul Auto de la Geneva, vanzarile urmand a incepe la foarte scurt timp dupa eveniment. Conform spuselor celor de la Audi, preturile vor porni de la 16.000 de euro (versiunea entry-level).

Mai multe imagini in continuare

Author: Sorin Grumazescu