BMW X1 Live Tour a ajuns si in Romania. Totul s-a desfasurat la Poiana Brasov in perioada 28-31 Ianuarie, in parteneriat cu producatorul de echipamente de ski K2. Asa ca duminica, la invitatia BMW Motor AG Pitesti, am ajuns pe partia din Poiana unde am fost asteptat de Agatha Bejan, reprezanta Motor AG Pitesti.
Scopul acestui eveniment a fost bineinteles testarea modelelor BMW prezente, dar si a echipamentelor de ski si snowboard aduse de catre cei de la K2. Mai mult, profesionistii de la K2 au facut si cateva demonstratii pe partie.
Dar sa ne intoarcem la masini. In primul rand trebuie sa stiti ca alaturi de noi au fost trei din instructorii scolii BMW Driver Training, adica Fritz Lanio, Marc Nemeth si Torje Althofer.
Cei care au fost prezenti au putut testa modelele BMW X1, X5 si X6. Toate aceste modele erau echipate cu sistemul xDrive. Programul a fost impartit in doua: traseul on road care s-a facut cu modelele X5 si X6 si a acoperit traseul catre Rasnov, apoi cel off-road care s-a facut cu BMW X1, pe un traseu de pe care nu avea cum sa lipseasca zapada sau pantele abrupte.
Masinile care au fost prezente nu erau identice, in sensul ca au fost folosite de la diesel la benzina, de la transmisii manuale la cele automate, motoarele fiind cat se poate de diversificate. Iar pentru X1 au fost folosite versiunile xDrive 20d, xDrive 23d si xDrive28i.
Despre traseul on road nu stiu daca sunt multe de spus. Multe viraje, portiuni unde puteai vedea ca atat X5 cat si X6 se comporta exact cum trebuie si fac ce trebuie. Pentru ca sunt convins ca multi dintre voi ati condus un X5, dar poate mai putini un X6, ma opresc doar pentru a va spune ca in viraje, X6 se comporta mult mai bine decat X5-ul din punctul de vedere al stabilitatii.
Ok. Sa trecem la partea cea mai interesanta a programului, adica traseul off-road cu modelele BMW X1. Asa daca va uitati la un X1, nu prea ati spune ca e in stare de multe chestii. Si micuta, si botoasa, si scunda. Nu prea o vedeti urcand si coborand tot felul de coclauri, nu? Ei bine va inselati. 🙂
Haideti sa va spun in cateva cuvinte ce face sistemul xDrive. Acesta distribuie puterea in proportie de 40/60 catre puntile fata/spate. In cazul in care sistemul detecteaza o pierdere a tractiunii, redistribuie puterea intre punti in asa fel incat masina sa nu derapeze. Apoi urmeaza sistemul DTC sau controlul dinamic al tractiunii, sistem ce asigura o tractiune crescuta pe suprafete cu aderenta scazuta. Si aici vorbim despre zapada, gheata, nisip sau chiar iarba.
Am avut ocazia sa cobor o panta destul de abrupta. Nu stiu cate grade avea. Aproximativ 30-35? Cam asa. Adica abrupta bine. Aici si-a facut treaba foarte bine sistemul Hill Descent Control. Ce face el? Franeaza masina automat. Exact cat trebuie. Si credeti-ma, oricat ti-ar spune un instructor care se afla in dreapta ta sa nu apesi frana pentru ca nu e nevoie, la “haul” pe care-l vezi in fata plus zapada aferenta, primul instinct e sa apesi pedala de frana. E ciudat…e ciudat rau sa lasi masina sa-si faca treaba fara ca tu sa o ajuti cu ceva. Dar vorbim despre BMW, xDrive, DTC si Hill Descent Control, asa ca nu sunt multe de spus. 🙂
Cam asta a fost pe scurt. Nu pot decat sa-i felicit pe organizatori, sa spun ca mi-ar fi placut ca evenimentul sa dureze macar o saptamana. In final vreau sa multumesc inca o data reprezentantelor BMW Motor AG, adica Taniei Ciochina si Agathei Bejan, pentru invitatie, pentru felul in care am colaborat si pentru sprijinul acordat pe parcursul evenimentului.
Mai jos o sa vedeti si cateva filmulete pentru care trebuie sa multumesc bunilor mei amici de la BMWBlog.ro. De vizionat in mod special ultimul filmulet. Merita. 🙂
Mai multe imagini si inca trei filmulete in continuare
ai încercat şi butonul de asistenţă la urcarea pantelor? chestia aia pe care o apeşi şi care îţi permite să te decizi în 3 secunde dacă vrei să urci panta sau nu? sau ai crezut şi tu clipul ăla făcut de britanicii de la top gear cu x5-ul care o ia la vale :)) ?