Drive Test: Honda CR-V

Honda CR-V este modelul care anul acesta a primit din partea UZEAR distinctia SUV-ul de Aur. Merita, nu merita, e strict parerea fiecaruia. Eu spun ca merita si spun asta in primul rand pentru ca fata de celelalte generatii vine cu un look nou, lucru de altfel normal. Totul evolueaza asa ca nici masinile n-au cum sa stea. Desi incearca sa se indrepte catre segmentul SUV-urilor, eu spun ca este mai degraba un crossover, un vehicul pe care orice familie cu unul sau doi copii ar fi incantata sa-l aiba in garaj. Dar hai sa vedem despre ce e vorba.

Mai multe detalii si imagini in continuare

Am testat Honda CR-V cu motor DOHC i-CTDi de 2.2 litri in versiunea de echipare Executive. Mi s-a parut un motor nu foarte zgomotos, cu reprize bune de acceleratie, un motor care tinut constant in turatii iti va oferi o rulare placuta, odihnitoare. Dezvolta 140 CP la 4.000 rpm si 340 Nm disponibili de la doar 2.000 rpm. N-am testat nici viteza maxima si nici sprintul pana la 100 km/h pentru ca nu sunt nici omul si nu era nici locul potrivit pentru asa ceva. Cu toate astea, cartea tehnica se lauda cu 187 km/h la viteza maxima si 10.3 secunde la sprint. Nu e rau, dar nu stiu pe cine ar putea interesa aceste lucruri la o astfel de masina. In schimb m-a interesat consumul. Fiind ajutat de o transmisie manuala in sase rapoarte, CR-V-ul reuseste un consum extraurban de 5.6 litri/100 km, urban 8.1 litri/100 km si un mixt de 6.5 litri. Emisiile de CO2 se opresc la 173 g/km.

Ce sa va spun…bun motor, buna transmisie. Ambele te cheama putin catre un condus sportiv, chiar si cu un consum pe care vi-l precizam mai devreme. Cu toate astea, desi are o tinuta buna de drum, am avut surpriza ca in curbe sa nu fie foarte stabila, cu un grad destul de mare de inclinare si uneori fara sa fie fie simtita prezenta ESP-ului. In schimb pe off-road comportamentul este foarte bun, cu suspensii excelente, fara tremur, fara sa fii zdruncinat, fara sa simti vreun feedback in volan sau in alta parte. Ok, nu te vei simti ca pe asfalt, dar nici intr-un caz nu te vei simti ca si cum ai conduce o limuzina pe astfel de drumuri.

Si nu e nici foarte mare, nici foarte grea: 4.525 mm lungime, 1.820 mm latime, 1.675 mm inaltime, 2.630 mm ampatament si 1.687 kg masa proprie. Exact ce va spuneam, o masina perfecta pentru familie. Si daca se indreapta catre familie, era normal sa nu-i lipseasca mai nimic la interior: piele pentru scaune, volan si levierul schimbatorului de viteze, geamuri electrice, clima bizonala, volanul reglabil si in adancime si pe inaltime, sistem hands-free, computer de bord multifunctional, navigatie, camera video marsarier, senzori parcare si un sistem audio CD/MP3/WMA plus o intrare AUX.

Tot la interior trebuie sa mai mentionez ceva: lipseste cotiera fata cu spatiu de depozitare, cotiera cu care mai toti constructorii au inceput sa ne obisnuiasca. Dar in locul acesteia, si soferul si pasagerul se vor bucura de cotiere simple, separate pentru fiecare scaun in parte. Tot la spatiu, sa nu uit de portbagaj: 442 litri fara bancheta spate rabatata si 995 litri cu bancheta lasata. Apropos de bancheta si asta e un lucru care mi s-a parut interesant: aceasta se poate lasa pe spate exact atat cat trebuie, pentru a beneficia de un drum relaxant, chiar cu putina atipeala. (gradul de inclinare al banchetei se poate vedea si in imagini).

Vizibilitatea nu lasa de dorit. Nici pentru sofer care nu se va lovi cam de nimic in demersurile sale “soferistice” 🙂 si nici pentru pasageri, care pe langa geamurile obisnuite se vor bucura si de un plafon transparent ce este actionat electric.

A mai ramas siguranta despre care nu aveam cum sa nu va vorbesc. Cam de toate o sa gasiti pe Honda CR-V: de la bare laterale integrate in usi, tetiere active, centuri de siguranta in trei puncte si pretensionate, si pana la ABS, EBD, EBA, controlul stabilitatii si tractiunii, controlul stabilitatii la tractare si airbag-uri frontale, laterale si cortina.

Concluzii:

Ce mi-a placut? Comportamentul pe off-road, transmisia, plafonul transparent.

Ce nu mi-a placut? Instabilitatea in viraje, lipsa cotierei cu spatiu de depozitare.

Author: Sorin Grumazescu

1 thought on “Drive Test: Honda CR-V

Comments are closed.