Modelul Nissan Murano 2009 a fost putin redesenat fata de fratele sau mai batran din 2003, dar nu difera cu mult de acesta din punctul de vedere al imaginii. Si daca e sa mentionam cam cu ce iese in evidenta noul model, as aminti grila frontala si blocurile optice. Dar faptul ca nu difera complet de ruda sa de acum cativa ani, nu inseamna ca nu arata bine. Arata foarte bine. De aceea mi-am si permis sa-l numesc in titlu Nobilul Venetian.
Mai multe detalii si imagini in continuare
Am avut pe mana nivelul de echipare Murano Ultimate in versiunea standard, cu uriasul motor V6 de 3.5 litri si 24 de valve care dezvolta 252 CP la 6.000 rpm si un cuplu de 334 Nm de la 4.400 rpm si care papa pentru a oferi toate astea, benzina. Multisoara, dar despre asta vom vorbi putin mai tarziu. X-tronic va spune ceva? Este transmisia CVT pe care o veti gasi pe Murano si care a fost imbunatatita pentru a oferi o mai buna acceleratie si trecerea in trepte fara a simti socurile pe care le simti cu o transmisie obisnuita. Ok. Sa trecem peste. Toate astea in amestec, iti ofera o acceleratie pana la 100 km/h in 8.0 secunde si o viteza maxima de 210 km/h, pe sosea…normal. Totusi sa dau pentru pasionati si datele legate de off-road : unghi de atac 28.8 grade, unghi de degajare 25 grade si unghiul de rampa 14 grade.
Una peste alta trebuie sa va spun ca Murano si al sau motor nu e un crossover de mare viteza, dar ofera exact atata putere cat are nevoie soferul. Motorul toarce linistit la locul sau, fara sa faca prea multa galagie, masina se misca natural pe asfalt si pe drumuri mai greu accesibile, dar sincer mai mult pe asfalt. Spun asta pentru ca la fel ca la majoritatea masinilor testate la Cheia, nici Murano nu e un model chitit pe off-road. Sub nici o forma. Si daca mai pui in calcul si dotarile interioare care se duc bine catre premium, avem un urban elegant in toata regula, dar cu care poti ataca si drumuri mai putin accesibile.
Cu toate astea e mare. E un model mare ce masoara 4.834 mm lungime, 1.880 mm latime si 1.730 mm inaltime, cantareste 1.9 tone si daca-l suparati mai trage si 1.500 kg cu o remorca cu franare. Deci poate fi pus lejer la treaba. Cu vizibilitatea nu sta rau multumita marimii si suprafetelor vitrate, dar si oglinzilor retrovizoare de mari dimensiuni si camerelor video spate si lateral. Da da, aveti camera si pe laterala masinii.
Spuneam ca e mare si ca poate fi pus la munca. Dar cum sa-l pui la munca de jos, cand in el iti sta bine doar daca te urci imbracat in costum? Si cum sa nu te imbraci in costum cand la interior o sa gasesti tapiterie de piele, volan si maneta schimbator de viteze imbracate in piele, scaune electrice si incalzite fata/spate si reglabile in 8 puncte pentru sofer si 4 directii pentru pasager, memorie pentru oglinzi si pentru volan care oricum se regleaza electric, sau sistemul audio BOSE cu magazine pentru 6 CD-uri, 11 difuzoare si amplificator extern cu 10 canale? Tot la interior mi-a mai atras atentia computerul de bord, oglinda retrovizoare antiorbire cu reglare automata, bancheta spate rabatabila 60/40, prizele de 12V din bord, cotiera centrala si portbagaj. Spatii de depozitare multe: torpedou, consola centrala dubla, buzunare pe scaunele din fata, si numeroase locuri pentru pahare. Pentru sfarsit am lasat sistemul de navigatie cu DVD, comanda vocala, monitor color de 7 inch plus portul auxiliar audio/video plasat in spatele cotierei. La toate acestea se mai poate adauga pentru 2.100 euro pachet entertainment P2 care contine sistemul DVD pentru locurile din spate, cu monitor color de 9″, casti fara fir si telecomanda. Ei, acum va rog sa ma contraziceti daca n-am dreptate cu eleganta din Nissan Murano.
Sa nu uitam de siguranta. ABS, EBD si asistenta la franarea de urgenta, ESP cu posibilitate de dezactivare, airbag-uri sofer/pasager, laterale si cortina, tetiere active fata, centuri pretensionate si nelipsitul sistem ISOFIX pentru scaunul copilului.
Bun. Haideti sa tragem si concluziile.
Ce mi-a placut? Motorul puternic, transmisia desi nu sunt fan cutie automata, plafonul transparent cu inchidere electrica, lumina ambientala.
Ce nu mi-a placut? Partea frontala mult prea ascutita, esapamentul montat parca prea jos si faptul ca e prea elegant si nu se duce mai mult catre off-road. Sa va mai spun pretul? Catre 53.700 euro cu tot cu TVA varianta testata.
Sursa foto: Fotografiile sunt facute de catre Bogdan Grigorescu de la Demaraj.ro
Masina chiar a avut de tras. Ati condus-o prin groapa cu noroi?
@Razvan, am condus-o si prin groapa cu noroi. 🙂