Drive Test: Hyundai ix55 – (Aster)ix55

Nu cred ca e cazul sa va dau date exacte la cum stau coreenii in vanzari in Romania. Si aici ma refer la Hyundai. Se vede cu ochiul liber. Oriunde intorci capul pe strada, vei vedea Tucson si Santa Fe. De ce oare? Pentru ca raportul pret-calitate se potriveste perfect cu buzunarele romanilor. Si simt eu ca in timp, langa cele doua se va alatura si modelul pe care l-am testat la Cheia.

Mai multe detalii si imagini in continuare

Hyundai Veracruz asa cum il stiu americanii, sau Hyundai ix55 cum e cunoscut la noi. De ce i-am spus Asterix in titlu? Pentru ca asa l-am simtit. Ca pe Asterix. Nu mare cat e Asterix, pentru ca toata lumea stie ca Asterix nu e mare, dar la fel de puternic. Si e si mare. 🙂

Ok. Deci care e pana la urma potiunea care face din ix55 un puternic? Nimic mai simplu. Motorul V6 CRDi de 3.0 litri diesel care dezvolta 240 CP la 3.000 rpm si nu mai putin de 451 Nm intre 1.750 si 3.500 rpm. “Motorasul” este cuplat la o transmisie automata in 6 rapoarte, cutie pe care daca nu incerci s-o storci de vlaga se comporta perfect, cu treceri in trepte pe care abia le simti. Mi s-a parut putin lenesa cand am inceput sa o accelerez, dar dupa ce am trecut de pragul de 2.000 rpm, situatia s-a schimbat si cei 451 Nm au inceput sa se simta. Chiar as putea sa-l acuz de un kickdown foarte bun.

Dar pana la urma cine ar vrea sa stoarca o masina de 4.840 mm lungime, 1.972 mm latime, 1.807 mm inaltime si putin peste 2.3 tone? Sunt convins ca vor exista si astfel de oameni, mai ales pentru ca in fisa tehnica a masinii e scris negru pe alb ca pana la 100 km/h poate ajunge in doar 10.4 secunde si la o viteza maxima de 200 km/h. Impresionant pentru asemenea greutate, nu credeti?

Cred ca sunteti curiosi la datele pe care vi le-am dat pana acum, cam care ar fi consumul. Pai cam marisor, dar nu iesit din comun: 12.4 litri/100 km in oras, 7.7 litri in afara orasului si unul mediu de vreo 9.4-9.5 litri/100 km. Si dupa cum v-am obisnuit pana acum, eu intotdeauna mai pun ceva de la mine (asa…intre 1 si 2 litri) la consumul dat de catre constructor, asa ca un calcul e simplu de facut. Oricum, nu e rau. E SUV, ce Dumnezeu…

Cum se comporta? Normal as spune. Nu e o masina cu care sa te bagi intr-un off-road extrem cu toate ca te poate scoate din situatii limita. Asta si multumita pachetului 4WD de care dispune. Se comporta bine pe coclauri, are tinuta, nu trancane, e stabila. Tinuta este valabila si pentru sosea. Cat se poate de dreapta in curbe la viteze putin peste limita, eleganta, ce mai…tot ce-i trebuie. Haideti sa ne intelegem ca sa nu aberez aiurea. Masina asta e o masina de familie, eleganta, confortabila. Asa cum spuneam si mai sus, nu cereti de la ea viteza si prea mult off-road. Dar daca aveti multe drumuri neasfaltate de facut dus-intors, e masina potrivita.

In interior eu nu m-am simtit ca intr-un SUV. E primitor, cu materiale de buna calitate, cu o plansa de bord bine gandita, cu mici elemente ce iti iau ochii (un exemplu fiind scrisul “ix55” de pe praguri care lumineaza, sau oglinda retrovizoare de interior pentru supraveghere bancheta spate), cu spatii de depozitare foarte multe, deci un model care se indreapta mult catre familie. Sa vedem exact ce mai gasim in interior: geamuri electrice, oglinda retrovizoare cu reglare electronica a cromatismului si compas, A/C pentru locurile din spate, senzori parcare, compartiment refrigerare, radio-CD/MP3 si magazine 6 CD-uri, port USB, piele mai peste tot, trapa electrica si multe multe altele.

Siguranta nu trebuie uitata, mai ales ca este un model care poate gazdui pana la 7 pasageri. Aici amintim airbag-uri sofer/pasager, laterale si cortina, ABS, EBD, ESP, dar si tractiune integrala permanenta cu buton 4WD Lock, faruri Xenon si proiectoare ceata.

Sa tragem si concluziile: o masina buna pentru cine are banii si credeti-ma nu se incadreaza la categoria “e prea scumpa pentru ce face”: 39.270 € cu tot cu TVA (versiunea testata de mine).

Ce mi-a placut? Tinuta de drum, linistea cu care lucreaza motorul, interiorul primitor cu dotarile respective.

Ce nu mi-a placut? Masivitatea masinii, franarea, lenea motorului pana la 1.500-2000 ture in primele trepte.

Author: Sorin Grumazescu