Acest post este scris de Gabriela Pieleanu, o impatimita a masinilor care de curand s-a alaturat echipei AutoMOD si care ne va reprezenta la diverse evenimente. Gabi mai scrie pe BMWBlog, pe blogul personal si bineinteles pe Twitter. So…cum si ce a fost la VW Drive cititi mai jos.
Porsche Bucuresti Vest 1 (o sa-i spunem pe scurt PBV1) a organizat sambata 14 noiembrie ziua VW Drive, adica a lansat o invitatie deschisa la test-drive tuturor iubitorilor marcii germane. Au fost puse la dispozitia publicului mai multe modele VW: noul Polo, noul Golf TSI, noul Golf GTI, Jetta, Passat, Passat CC, Tiguan si Touareg. La drive-teste s-au inscris 112 persoane. PBV1 a organizat si un concurs de sloganuri pentru reprezentanta, castigatorul fiind premiat cu un weekend de test-drive cu modelul preferat. Totodata participantii la drive-teste au primit pentru masinile lor o verificare gratuita la rampa si o spalare din partea casei.
Mai multe detalii si imagini in continuare
Am participat la eveniment in urma invitatiei Porsche Inter Auto si chiar daca nu am condus efectiv masinile am avut ocazia sa le vad in actiune, testate de altii mai norocosi. Drive-testele s-au desfasurat pe traseul Sos. de Centura, Chiajna (Sediul PBV1) – Dragomiresti.
Va prezentam mai jos cateva din specificatiile tehnice ale unora din modele testate:
VW Touareg – V6 3.0l TDI, 240 CP si 450 Nm cuplu, motor common-rail, suspensie pneumatica ce poate varia garda la sol de la 160 mm la 300 mm (pe programul Extra offroad). Consumul mediu declarat: 8 l/100km. Viteza maxima: 200 km/h. Demaraj 8.6 secunde de la 0-100 km/h.
VW Golf GTI – 2.0l TSI, 210 CP si 280 Nm cuplu, cutie manuala cu 6 trepte, demaraj 7 secunde (0-100km/h). Consum mediu 7.3 l/100 km.
VW Passat CC – 1.8l TSI 160 CP, cuplu maxim 250 Nm, cutie manuala cu 6 viteze, demaraj 8.6 secunde (0-100km/h). Consum mediu 7.6 l/100 km.
VW Tiguan echipare Sport&Style – 2.0l TDI, 140 CP, 320 Nm cuplu, cutie automata, demaraj 10.7 secunde (0-100km/h). Consum mediu 7.1 l/100 km.
VW Polo 1.4l, 85 CP, 132 Nm cuplu, cutie manuala cu 5 viteze. Demarajul este de 12.1 secunde (0-100km/h), iar consumul mediu de 7.1 l/100 km. Dupa parerea mea, masinuta merita un pic mai multa atentie decat celelalte fiindca e super reusita si a impresionat in testele oficiale – un autovehicul nou cu totul, motorizari Euro 5, oglinzi noi inspirate dupa CC, forma inspirata dupa Golf. 4 airbaguri – 2 frontale, 2 laterale. Materialele sunt mult peste alte masini din clasa ei. Nu stiu cum e la celelalte modele, dar la Polo varianta Comfortline e foarte diferita de varianta de baza Trendline: sunt incluse ESP, geamuri electrice, inchidere centralizata, AC, radio CD cu MP3, faruri duble, tapiterie de mai buna calitate, sistemul de asistenta in panta, toate oferite pentru o diferenta de pret foarte mica, in jurul a cateva sute de euro din ce a explicat reprezentantul PBV1. Preturi incepand de la 9.600 EUR cu TVA inclus (varianta 1.2l, 60 CP).
Pe ansamblu mi-au placut masinutele, VW a schimbat mai multe elemente la noile generatii: blocurile optice, culorile la ceasurile de bord pe fond alb, volanul, computerul de bord, radioul cu touchscreen, etc.
Ce mi-a placut cel mai mult a fost noul Golf GTI, care este superb in ce priveste senzatia de condus: interiorul sportiv si bine finisat, clasica tapiterie in culori specifice rosu-negru si cusaturile rosii, scaunele sport, jantele de 17”, dar mai ales cei 200 CP care isi fac treaba foarte bine, ca sa nu mai vorbesc de sunetul de evacuare la kickdown, o adevarata incantare.
Dezamagirea a venit de la Touareg V6 3.0 TDI cu cutie automata de la care ma asteptam la mai mult in termeni de senzatii de sportivitate la accelerare – cutia S-tronic te face sa te simti intr-o masina obisnuita si nu intr-un “urias” de aproape 2 tone si jumatate, si accelerezi, accelerezi, acul vitezometrului urca rapid la 120-140 kmh dar totul e plat, fara nicio zvacnire, fara vreun demaraj spectaculos, cel putin pana in 4-5.000 ture.
In plus, ce mi-ar fi placut era sa fie si un pic de traseu off-road pentru demonstrarea veleitatilor Tiguan si Touareg, dar deja devin pretentioasa.
Daca e un lucru care m-a impresionat la VW Drive, acela a fost o demonstratie cu tehnologia ParkAssist. ParkAssist este sistemul revolutionar al celor de la VW care te ajuta sa-ti parchezi masina lateral fara stress – trebuie doar sa gasesti un spatiu corespunzator, apoi cu o apasare de buton vezi ca volanul incepe sa se invarta singur si in cateva secunde esti parcat safe and sound.
Daca nu ma credeti, puteti urmari mai jos clipul cu demonstratia:
Asadar pe ansamblu un eveniment reusit; in aceasta perioada PBV1 are si o serie de promotii, deci cred ca au realizat si ceva vanzari cu ocazia VW Drive – au fost luate peste 150 contacte; am apreciat deschiderea Porsche Inter Auto catre mediul online, prin promovarea evenimentului pe Facebook si Twitter; consider ca e un inceput bun pentru atragerea de mai multi fani si clienti si pentru promovarea marcii. Daca va intereseaza promotii si preturi, le puteti vedea direct pe site-ul PBV1 .
Aaaa si sa nu uit: va spuneam ca s-a organizat si un concurs de sloganuri. Castigatorul acestui concurs este Andrei Damascan, iar sloganul acestuia, “Prietenul Bun si Voios”, PBV1 a considerat ca i s-ar potrivi cel mai bine. Premiul? Andrei se va putea plimba pe durata unui weekend cu modelul VW GOLF CL 2.0TDI.
Multumesc Porsche Inter Auto si PBV1 pentru invitatia de a participa si pentru ajutorul acordat – in special domnului Ionut Anghel – Director de vanzari VW al PBV1 si d-rei Ana Maria Vatarasen. Multe multumiri si domnului Dragos Vlad de la VW Forum alaturi de care am mers in majoritatea drive-testelor.
n-am inteles eu bine sau tu ai participat la evenimentul asta si nu ai condus :O ?
Nu, n-am condus 🙁 Mi-a expirat permisul de conducere si e la preschimbat…