Pentru ca asta am avut in teste odata cu noul Toyota Avensis. Un motor D-CAT de 2.2 litri care dezvolta 177 CP la 3.600 rpm si un cuplu maxim de 400 Nm disponibil intre 2.000 si 2.800 rpm. Daca nu stiti la ce se refera indicativul D-CAT va spun eu: este tehnologia care ofera o putere si un cuplu crescut, dar cu un consum si emisii cat se poate de mici. Totul se simte, de la putere la acceleratie (care apropos te poate duce pana la 100 km/h in 8.5 secunde si la viteza maxima de 200 km/h). Un lucru nu se simte. Sau poate nu asa cum ar trebui. Ca e diesel. Motorul toarce linistit, iar in interior zgomotul nu este asa cum este toata lumea obisnuita la un diesel.
Indiferent ca te grabesti sau mergi linistit masina se va comporta excelent fie ca mergi in linie dreapta, fie ca abordezi mai strans decat ar fi trebuit vreun viraj. Noul Avensis va ramane dinamic, echilibrat, cu o tinuta de drum excelenta. Mai mult, daca cumva te framanta sa-i decuplezi pe nenea ESP, masina va gandi probabil ca ai luat-o putin razna si ti-l va cupla fara sa-ti puna prea multe intrebari. Concluzia e clara: desi mare, noul Avensis iti va permite sa-l conduci atat elegant cat si sportiv, dar iti va pune anumite limite. De bun simt zic eu.
Consumul este cat se poate de bun pentru motorizarea si marimile masinii. Adica la 4.695 mm lungime, 1.810 mm latime si 1.480 mm inaltime plus cele 1.525 kg in gol plus motorul plus ce mai vreti voi, reuseste 6.0 litri/100 km in regim combinat, 7.5 litri urban si 5.1 litri in cel extraurban. Bun, n-or fi chiar astea cifrele pentru ca n-are cum, dar cat mai pot creste? Oricum sta foarte bine la capitolul emisii: doar 159 g/km CO2, cifra care nu-i va tine departe pe iubitorii mediului inconjurator.
Nici la capitolul vizibilitate nu sunt foarte multe critici de facut. Daca in anumite cazuri pilonii te cam incurca insa nu foarte mult, in rest, indiferent ca incerci sa parchezi sau sa mergi in marsarier folosindu-te de oglinzile retrovizoare vizibilitatea este cat se poate de buna. Apoi este o masina mare cu o suprafata vitrata la fel. Ce-am vrea de la ea, nu? Plus ca are si o camera video pentru “datu” cu spatele.
Sa trecem la interior. Fiind Toyota si fiind Avensis japonezii au incercat sa aduca tot ce e mai de calitate. Si intr-un procent destul de mare le-a reusit. Pielea extrem de placuta de pe scaune, insertiile de pe consola centrala si de pe portiere cu aspect bambus si carbune, elementele nichelate prezente mai peste tot in masina, toate sunt placute atat din punct de vedere vizual cat si la atingere. Singurul lucru care nu mi-a placut este plasticul folosit la bord. Ca tot vorbeam despre scaune, trebuie sa stiti ca acestea sunt reglate electric. Reglajul este atat de placut incat daca te joci vreo 10 minute ai senzatia ca tocmai ai terminat un masaj bine facut. Tot la interior o sa mai gasiti Radio CD cu MP3, volan multifunctional, aer conditionat dual, oglinda retrovizoare interioara electrocromatica, indicator treapta de viteza, sistem de navigatie cu ecran touchscreen de 7 inch si posibilitatea de vizualizare 3D, scaune incalzite sofer si pasager si multe multe altele.
Nici la acest model, cum de altfel la mai toate masinile noi aparute pe piata, nu veti duce lipsa de spatiile de stocare: in portiere, in cotiera, torpedou, buzunare pentru scaune si bineinteles portbagajul cu o capacitate de 509 kg litri, deci cam tot ce ai nevoie.
Si la capitolul siguranta noul Toyota Avensis sta cat se poate de bine: franare cu discuri ventilate fata si simple spate, ABS, EBD, VSC (controlul stabilitatii) si TRC (controlul tractiunii), airbag-uri (frontale si laterale SRS pentru sofer si pasager, genunchi pentru sofer), airbag-uri cortina, centuri de siguranta cu avertizare sonora pentru toti ocupantii masinii, tetiere active pentru sofer si pasager.
Cui se adreseaza masina? Cam tuturor. De la familii cu copii, la oameni de afaceri. Iti este de ajutor? Sigur ca da, indiferent de ce faci cu ea. Fie ca pleci in concediu cu familia, fie ca te indrepti catre o intalanire de afaceri, noul Toyota Avensis isi va face treaba exact asa cum trebuie.
Ce mi-a placut? Silentiozitatea, puterea, tinuta de drum, pielea din interior, instrumentele de bord.
Ce nu mi-a placut? Plasticul de pe bord si pretul (din cate stiu, catre 30.000 de euro, dar urmeaza sa-l mai reduca).
arata foarte bine masina 🙂 dar cu pretul asta te cam intimideaza
btw, la capacitatea portbagajului ai pus kg in loc de litri 😉
@Andrei, scuzati…viteza. 😀