Cand am plecat la Cheia pentru teste, in capul meu totul era ok legat de masinile pe care urma sa ma urc acolo. Cu exceptia unei. Honda Jazz. In cazul ei totul se invartea in jurul intrebarii “Asa. Si? Ce cauta “chestia asta” la Masina Anului?” Insa totul s-a limpezit in momentul in care m-am urcat in masina si am inceput sa o conduc.
Una peste alta, Honda Jazz cica ar fi o masina care se indreapta catre persoanele trecute de o anumita varsta, mai exact cei peste 50 de ani. Din punctul meu de vedere nimic mai fals. Adica de ce nu mi-ar sta mie bine in masina asta (nu culoarea asta, dar neagra)? Adica de ce nu s-ar duce intr-un club tinerii cu o astfel de masina? De ce sa nu mergi la mare sau munte cu o astfel de masina, indiferent ce varsta ai? Repet, nu culoarea asta. Dar una neagra? Va imaginati?
Dar sa revenim la lucruri care intereseaza pe toata lumea. Am pornit motorul. Sub capota torcea linistit un 1.4 litri capabil de 100 CP la 6.000 rpm si 127 Nm la 4.800 rpm. Atat de frumos incat nici nu-l simteam. Si-am plecat. Impreuna cu un reprezentant Honda. De obicei unii importatori cu care mergi in masina la unele teste iti spun: las-o moale, nu tura motorul, nu subtura motorul, vezi ca e curba, vezi ca franezi prea brusc, miroase a ferodou si tot felul de “din astea”.
De aceasta data am avut o surpriza. Si nu de alta, dar altfel n-avea omu’ cum sa-mi arate ce poate “cumintele” Jazz. Am avut o mare surpriza. Sa vezi pe bord 6.000 de ture, motorul urland la propriu si masina alergand ca o nebuna, nu prea iti e dat sa vezi. Mai ales la o masina atat de mica. Linie dreapta, viraje, ploaie, nimic nu conta. Jazz-ul “canta” exact asa cum ii spuneam eu fara sa dea vreun semn ca i s-ar infunda cu “saliva” “mustiucul” de la “trompeta”. Nu, n-am vrut sa vad (ca de altfel la nici o masina testate la Cheia) cele 13.6 secunde pana la 100 km/h, nici cei 180 de km/h viteza maxima, cifre despre care ne povestesc in cartea tehnica cei de la Honda. Dar pornind de la ceea ce credeam eu pana a ma urca in masina, vazand cum se comporta, trebuia sa vad care e finalul, nu? Adica 6.000 de ture in a III-a? Helloooo… Despre ce vorbim aici ?! Si finalul a fost unul cat se poate de bun. Honda Jazz a dovedit ca e o masina extrem de dinamica si stabila, cu o asezare cat se poate de buna in curbe, si linistita si apriga atunci cand vrea, si calma si sportiva…ce sa mai…si Beauty si Beast in acelasi timp.
Multi vor spune…”pai sigur ca e stabila. La 3.900 mm lungime, 2.029 mm latime si 1.525 mm inaltime ce ai vrea de la ea? Sa danseze pe sosea?” Prieteni…oricum danseaza pe sosea, dar danseaza exact asa cum vrei tu. Si danseaza de la vals la salsa, de la R&B la HipHop. Iar finalul “dansului” adica franarea, se face cat se poate de cuminte. Cat vrea sa manance daca o scoti la restaurant? Nu mult. In functie de unde o duci. Daca prefera unul de fite in Bucuresti o sa vrea cam 6.3 litri/100 km. In cazul in care vrea la Cheile Gradistei, cu toate ca e drumul mai lung, o sa vrea mai putin: 4.4 litri/100 km. Oricum, amestecat nu-si doreste mai mult de 5.1 litri/100 km.
Sa vorbim putin si despre ce ofera noul Honda Jazz la interior si exterior. Cantarind 1.119 kg si aratand la exterior ca o masina de oras (ceea ce pana la urma se vrea), o sa ramaneti surprinsi de spatiul pe care-l ofera la interior. Vizibilitate cat cuprinde cu toate ca nu inteleg rostul “bucatelelor” de geam de langa pilonul A. Scaune inalte, comode, cu materiale de buna calitate. Nu acelasi lucru as putea sa-l spun despre finisaje, mai exact plasticul folosit care desi este placut la atingere, nu pare a fi unul high-class. Spatiile de stocare impresioneaza si ele: 883 litri cu bancheta spate rabatata, torpedou dublu si multe locuri pentru sticlute si pahare. Apropos de rabatarea banchetei spate. Aici avem o dubla rabatare, lucru pe care o sa-l vedeti si in fotografii. Daca avem de pus ceva la interior, intre scaunul fata si bancheta, aceasta se va rabata vertical, iar daca vrem sa marim spatiul portbagajului, bancheta se va rabata in fata, obtinand astfel o suprafata perfect plana.
Volanul multifunctional reglabil pe inaltime si adancime, aerul conditionat monozonal, scaunul sofer reglabil pe inaltime, sistemul audio cu radio CD-ul difuzoare fata/spate/tweetere si cu posibilitate MP3/WMA, sunt cateva din caracteristicile care va vor fi de mare ajutor daca va veti hotara sa achizitionati un Honda Jazz.
Sunt convins ca aveti nevoie si de siguranta, nu? Si masinuta nu duce lipsa de asa ceva: bare laterale integrate in usi, airbag-urile te inconjoara (fata, lateral, cortina), centuri pretensionate, ABS, EBD, EBA, VSA si chiar sistem ISOFix pentru prinderea scaunului pentru copil.
Pret pentru toate acestea? Putin peste 16.000 €. Scumpisoara aceasta varianta, dar face toti banii credeti-ma. Nu spun ca ceea ce vedeti prin imagini pe net nu arata bine. Dar daca doriti sa o vedeti in toata splendoarea, incercati un showroom ceva. N-o sa va para rau.
Ce mi-a placut? Nebunia cu care poate fi condusa aceasta masina. Tinuta de drum. Spatiul interior.
Ce nu mi-a placut? Unele materiale de interior, acele gemulete pe care le mentionam mai sus, pretul versiunii full.
Recent Comments