Am urcat cu teama in noul Ford Fiesta. Si spun ca am urcat cu teama, deoarece ultimul Fiesta pe care l-am condus (cutie automata) m-a dezamagit rau. Eram constient ca diferentele vor fi de la cer la pamant, dar nu voiam ca la finalul testului sa raman cu aceleasi pareri. Surprinzator, n-a fost deloc asa.
La Cheia importatorul a adus noul Fiesta in echipare Titanium, cu un motor TDCI de 1.6 litri, 90 CP si 204 Nm, cuplat la o cutie manuala in 5 rapoarte. Stiti cat e de frumoasa masina asta? N-aveti nici cea mai vaga idee. Din imagini nu se vede mai nimic. Realitatea e cu totul alta. Nici nu stiu ce as putea spune mai intai. Ca e spatioasa desi e mica? Ca e dinamica? Ca e eleganta? Ca e echilibrata? Ca e asezata cat se poate de bine pe sasiu? Ca poate fi o masina de familie si in acelasi timp una sport? Ca e silentioasa desi e diesel? Stiti ceva? “Silentios” nu e un cuvant potrivit. “Silentios” e un cuvant prea zgomotos pentru cat de linistita e masinuta asta. Cel putin mi asa mi s-a parut. N-as putea sa va spun ce se intampla cu zgomotul produs de motor la viteze de peste 130-140 km/h, dar pana acolo e ok.
N-am avut unde sa testez nici cele 11.9 secunde pana la 100 km/h, nici viteza maxima de 175 km/h, unu la mana pentru ca in general nu ma intereseaza sa vad daca intr-adevar aceste valori sunt adevarate si doi la mana eram cu importatorii in masina. 😀 Dar am putut sa vad cat de bine se aseaza in viraje, cat de dreapta si eleganta ramane la o viteza putin mai mare decat ar fi normal pentru acele curbe de la Cheia, ca nu are nevoie de prea mult efort pentru a accelera in scurt si ca sta foarte bine la capitolul franare. Vizibilitatea este cat se poate de buna, dar singurul lucru caruia nu i-am inteles rostul este acel mic gemulet de langa montantul A care nu prea te ajuta in nici un fel.
Va spuneam ca e masina mica, dar spatioasa. Si e spatioasa din toate punctele de vedere. Masoara 3.950 mm lungime, 1.973 mm latime si 1.433 mm inaltime. Pentru o familie cu 4 persoane, Fiesta este o masina mai mult decat potrivita. Normal, nu inseamna ca cei doi copii vor alerga pe bancheta din spate, dar spatiul este mai mult decat multumitor. Capacitatea portbagajului este de 295 litri, dar cu bancheta spate rabatata acesta poate creste pana la 979 litri.
Va mai spuneam la inceput ca mi-a fost teama sa ma urc in cea de a 7-a generatie de Fiesta pentra ca sa nu raman cu gustul amar al generatiei anterioare. Si nu doar pentru acea cutie automata care-ti varsa pe jumatate paharul cu cafea lasat in suport atunci cand facea trecerea de la o treapta de viteza la alta, ci si pentru proasta calitate a materialelor si design-ului din interior. Insa, la ultima generatie Fiesta lucrurile nu mai stau deloc la fel. Materialele au fost schimbate cu unele moi, placute din toate punctele de vedere, cu o tapiterie de buna calitate. Si la tehnologii si gadget-uri sta excelent: un volan multifunctional imbracat in piele, o consola centrala cu un design deosebit, geamuri electrice, scaune fata ajustabile in doua directii si Radio CD cu MP3 si 6 difuzoare. Sincer, daca imi este permisa o comparatie, in interiorul Ford Fiesta m-am simtit aproape ca in cel de la noul Opel Astra si nu mai e un secret cam cat de mult mi-a placut masina aia.
Desi nu am avut timpul necesar sa vad un consum real, nu cred ca difera cu mult de cel prezentat de importator. Si daca e asa, nu prea avem multe de comentat: 5.2 litri/100 km ciclu urban, 3.6 litri extraurban si 4.2 litri/100 km in cel mixt.
In materie de siguranta vei fi “asigurat” de urmatoarele: ABS, EBD, EBA (asistenta la franarea de urgenta), airbag-uri sofer si pasager, airbag-uri laterale, genunchi si tetiere active.
Chiar nu stiu daca am prea multe de criticat la aceasta masina. Poate doar pretul care e in jur de 15.500 de euro in functie de optionalele dorite.
Ce mi-a placut? Calmitatea motorului diesel, interiorul (in special consola centrala), consumul, capacul rezervorului de combustibil. Aici nu prea ai cum gresi. Pistolul pompei de benzina nu trece de clapetul rezervorului :).
Ce nu mi-a placut? Gemuletul pilonului A mentionat mai sus si unele materiale de la portiere care puteau fi inlocuite cu unele de mai buna calitate. Dar evident asta crestea si pretul (si asa putin mare).
In rest? Let’s Fiestaaaaaaa.
arata extrem de bine, in opinia mea, parca ar fi meritat coty 🙂
o intrebare totusi, e buna vizibilitatea spate? din poze mi se pare luneta cam mica si inalta
@Andrei, la milimetru e facuta luneta. Nu e mica. Exact atat cat ai nevoie. 🙂
pacat de plasticul ieftinut din ea, in rest si mie imi place masina + Fiesta e un mare salt tehnologic pentru cei de la Ford