Drive Test: Renault Clio – Exceptia de la regula

E simplu. Atat pot spune despre noul Renault Clio. Este simplu din toate punctele de vedere. Iar cei de la Renault asta au si vrut: o masina simpla, ieftina, pe care sa si-o permita oricine. Nu pot spune ca e o masina urata. No way. Dar are ceva care pe mine ma respinge. Poate si faptul ca nu prea am la inima Renault-ul. Dar sa trecem peste asta si sa devin obiectiv.

Ce am testat este Renault Clio Exception. Motorizarea ne-a fost asigurata de un propulsor de 1.4 litri, 100 CP la 5.700 rpm si 127 Nm la 4.250 rpm, motor ce se incadreaza in normele de poluare Euro4 si care este cuplat la o cutie manuala in 5 rapoarte. E un motor lenes zic eu, un motor care incepe sa faca treaba abia dupa 4.000 de ture. Si credeti-ma, la drum se simte. Fisa tehnica a masinii spune ca pana la 100 km/h ajunge in 11.3 secunde si la viteza maxima de 183 km/h. Sincer, n-am incercat, dar daca la viteza maxima as putea sa-i cred, la sprint am ceva dubii. Oricum asta mai putin conteaza pentru ca nu-ti vei lua niciodata un Clio pentru a-l duce pe vreun circuit. Iti vei lua un Clio sa te duca si sa te aduca de la serviciu, sau ca sa te duca linistit intr-un concediu.

In rest este o masina stabila, cu o directie buna, care se comporta binisor in viraje (surprinzator poti lua viraje chiar si cu viteze mai mari), dar care are ceva carente la suspensiile putin prea rigide. Atata timp cat il lasi sa se miste cum vrea el, fara sa incerci sa scoti altceva decat iti poate oferi, noul Renault Clio nu te va zgaltai, nu te va zdruncina, nu va fi prea zgomotos, totul va fi ok. Un lucru e clar insa: daca te framanta sa intri in vreo depasire in scurt, trecerea la o treapta inferioara a vitezei este mai mult decat obligatorie.

Vizibilitatea trece putin peste cea de la alte modele din clasa din care face parte, asa ca e ok. M-a asigurat insa ca poate executa o franare cat se poate de buna, asa cum de altfel ne-au obisnuit cei de la Renault si cu restul modelelor create de ei. Nici consumul nu e de dat la o parte: urban 8.7 litri/100 km, extraurban 5.4/100 km si combinat 6.6 litri. Si la cum se comporta masina nu cred ca cei de la Renault vor sa ne minta. Dar ca sa fie toata lumea multumita, hai sa mai adaugam cam 2 procente la fiecare cifra.

Daca e sa ne referim la dimensiuni, este exact atat cat trebuie ca sa te misti relativ usor in oras, dar si in afara lui: 4.027 lungime, 1.707 latime si 1.497 inaltime. Iar cu o greutate de 1.145 kg si spatii de stocare din belsug (inclusiv portbagajul de 288 litri), noul Clio este tot ce-i trebuie unei familii.

Daca tot vorbim de masina de familie trebuie sa va spun si ce elemente de siguranta are: ABS si asistenta la franarea de urgenta, airbag-uri frontale/laterale, centuri de siguranta pretensionate plus sistemul ISOFIX pentru prinderea scaunului copil la partea din spate.

Dupa cum spuneam si mai sus nu sunt un fan al modelelor Renault, dar incerc sa fiu cat se poate de obiectiv. Am fost oarecum surprins de calitatea materialelor de la interior care au fost putin schimbate fata de versiunile anterioare, dar chiar si asa, cand intri in masina, vrei nu vrei te duce cu gandul la Logan. Cu toate astea vine si cu cateva noutati care vor fi pe placul multora: buton Start/Stop, volan multifunctional, kit „hands free” cu ajutorul caruia nu mai ai nevoie de cheie pentru a deschide masina, totul facandu-se printr-o simpla atingere a manerelor (tre’ sa ai telecomanda in buzunar), aer conditionat automat, proiectoare adaptive, senzori de ploaie si multe altele.

Una peste alta e o masina ok, cu un pret asemenea: 11.550 euro cu tot cu TVA (la aceasta data).

Ok. Sa vedem ce mi-a placut: in primul rand pretul, apoi multe din materialele folosite la interior, simplitatea masinii.

Ce nu mi-a placut? Lenea motorului si poate lipsa celui mai important lucru in materie de siguranta: lipsa ESP de pe standard.

Author: Sorin Grumazescu

3 thoughts on “Drive Test: Renault Clio – Exceptia de la regula

  1. De acord cu aceasta descriere. Interiorul pare simplu si neprimitor. Are altfel de materiale fata de noul Symbol? Pentru ca la Symbol mi s-au parut de proasta calitate (si iarasi interior urat).

  2. @DavE, nu sunt de proasta calitate. Sunt…nu stiu cum sa spus…ieftine, nu ies cu nimic in evidenta. Nu e o masina in care sa-ti faca placere sa stai. E un fel de “m-am urcat, am plecat, mi-am facut treaba, m-am intors”.

  3. Pentru DavE: Este foarte indicat ca, daca nu ai vazut un Clio (in discutie) la interior, sa taci din gura si sa nu mai murdaresti tastele calculatorului.
    In ceea ce priveste articolul de mai sus de acord ca este un motor lenes (bun pentru cei care merg absolut linistit si absolut prudenti iar consumul mediu (cu un regim 70% in afara orasului) scade putin sub 8 litri dupa ce masina atinge 20000 km!!!

Comments are closed.