Nu, nu ma intelegeti gresit. Nu e vorba despre acel Flatmobile pe care-l stie toata lumea ca fiind cea mai joasa masina din lume. I-am spus Flatmobil pentru ca asta este: un apartament (flat) mobil. Cam asta este senzatia. Ca ai plecat cu casa la plimbare. Land Rover Discovery 4 e mare, e foarte mare, e cel mai mare. Ca sa fac o gluma, in interior risti sa nu te auzi cu pasagerii din spate daca nu vorbesti mai tare. Si ce drum mai bun decat cel spre Muntele Rosu ar fi fost pentru testat aceasta masina?
M-am urcat in ea si am plecat catre Muntele Rosu. Pe sosea totul e ok. Ok deoarece pe asfalt se comporta ca orice alta masina. Dar cu toate ca e mare (4.838 mm lungime, 2.176 mm latime) sta excelent pe sosea, se comporta foarte bine in curbe, este stabila, dinamica…cam tot ce-i trebuie. Viteza maxima nu foarte mare (180 km/h) si un sprint pana la 100 km/h in 9.6 secunde. Sincer nu stiu la ce i-ar trebui mai mult. Oricum kickdown-ul este impresionant, iar depasirile pe distante scurte sunt dementiale. M-a impresionat un lucru pe care nu multe masini il au: schimbatul in treptele de viteza. Avand cutie automata, nu simti cand se face trecerea la o treapta superioara. Deloc. Nimic. Fara zdruncinaturi, fara socuri.
Motorul TDV6 de 3.0 litri si 245 CP este cel pe care l-am testat la Cheia. Daca mai iei in calcul si cei 600 Nm ai cuplului, nu-ti doresti altceva decat sa iesi cat mai repede de pe asfalt, sa cauti cel mai prost drum posibil si sa tragi de SUV in toate partile. Si uite asa am parasit asfaltul si curbele din acea zona si am intrat pe drumul catre Muntele Rosu.
Ei…aici s-a schimbat situatia. Pe consola centrala, in fata schimbatorului de viteze exista un controler de unde iti alegi setarile pentru drumul pe care urmeaza sa rulezi. Adica crengi, gropi, zapada, nisip, bolovani, cam tot de ce te lovesti intr-un drum off road. Am actionat butonul, transmisia plus suspensia si garda la sol s-au asezat fiecare la locul ei si am inceput urcusul.
V-ati fi imaginat vreodata cum e sa nu simti ca treci peste gropi, balti si cam tot ce are un drum pe care cu o masina normala e cam greu sa-l parcurgi? Nici eu. Nu va imaginati ca masina nu se misca si sta dreapta ca pe sosea. Dar nu trosneste, nu pocneste, nu paraie din toate incheieturile. Urcatul e lin, rotile parca se muleaza pe toate denivelarile, inauntru gradul de zgomot e minim in sensul ca se poate intelege om cu om fara nici cea mai mica problema. In cazul in care ceri mai mult de la ea (de exemplu viteza) vei fi anuntat pe bord ca daca nu iti adaptezi felul de a conduce, masina isi va modifica unele caracteristici. Totul este perfect. Mai mult ca perfect.
Cat despre design-ul interior/exterior numai de bine. Blocuri optice redesenate fata de modelele anterioare, bineinteles tehnologie LED, linii patratoase asa cum ii sta bine unui Discovery 4, oglinzi retrovizoare cu dimensiuni impresionante (zici ca te uiti la TV), jante noi. La interior, exact cum spuneam in titlu: apartament cu tot ce ai nevoie (fara dus si bucatarie). Piele de cea mai buna calitate peste tot, de la bord la scaune si pana la volanul multifunctional. Computer de bord, aer conditionat automat, frana de mana actionata electric, buton start/stop, sistem audio Harman/Kardon cu 9 difuzoare.
Sa trecem putin in revista si siguranta: ABS, ETC, DSC, EBA (asistenta la franarea de urgenta), HDC (control la coborarea pantelor), RSC (controlul stabilitatii la rasturnare), airbag-uri fata, laterale si pentru cap sofer si pasager fata, airbag-uri tip cortina pentru pasagerii spate. Restul detaliilor le gasiti aici.
Ce mi-a placut? Usurinta cu care se conduce acest urias si toate sistemele de care dispune pentru a te duce in siguranta acasa, indiferent ca e pe sosea sau off-road.
Ce nu mi-a placut? Pretul nene: 60.000 de euro (atat costa modelul testat de mine).
super tare masinuta asta “mica” 😀
imi place mai mult deoarece nu te asociaza toti cu fitele inerente unui range rover sport
Foarte frumoasa descrierea! Te cred ca e o placere sa o conduci….are V6 de 3 litri.