Acesta este cel mai puternic si mai rapid Golf produs vreodata de catre Volkswagen, model ce bineinteles nu avea cum sa lipseasca de la Salonul Auto de la Frankfurt. In locul motorului V6 FSI de 3.2 litri, vine unul modificat de la Scirocco, un TSI in patru cilindri de 2.0 litri, motor ce dezvolta 270 CP la 6.000 rpm si 350 Nm la 2.500 rpm. Noul VW Golf R primeste si un sistem AWD hidraulic, ce raspunde mult mai repede fata de cel existent pe versiunea R32. Mai mult, in cazuri extreme, cei 350 Nm pot fi transferati integral catre puntea spate.
In versiunea standard, propulsorul este cuplat la o transmisie manuala in 6 rapoarte. Impreuna reusesc un sprint pana la 100 km/h in 5.7 secunde. Optional se poate monta si o transmisie DSG dublu ambreiaj, cu ajutorul careia, timpul pana la 100 km/h scade la 5.5 secunde. Indiferent de transmisie, viteza maxima este limitata electronic la 250 km/h.
Fiind derivat din Mk V Golf GTI, motorul nu numai ca este mai usor cu 35 kg si mai puternic cu 20 CP decat cel V6 de 3.2 litri de pe R32, dar are si un consum mai mic, alaturi de emisii de asemenea scazute: 8.5 litri/100 km fata de 10.7 litri si 199 g/km fata de 257 g/km.
Garda la sol a fost coborata cu 25 mm prin intermediul arcurilor si noilor amortizoare, sistemul de franare vine cu discuri de 345 mm fata si 310 mm spate, iar ESP-ul a fost revizuit.
Din punctual de vedere al imaginii, noul Golf R nu iese foarte mult in evidenta, acesta fiind oarecum asemanator cu Scirocco R. O noua bara fata cu prize de aer mai mari, lumini de zi LED, grila neagra si lumini Xenon. La spate, o bara modificata, difuzor de culoare neagra, conducte de evacuare amplasate median si lumini spate cu finisaj inchis la culoare. Alaturi de toate acestea, carcase black gloss pentru oglinzile retrovizoare, jante de 18 inch in 5 spite si pneuri 225/40, dar optional pot fi montate si jante de 19 “ cu pneuri 235/35.
Interiorul este “garnisit” cu scaune bucket la partea din fata, imbracate in Alcantara si piele in doua tonuri, volan multi-functional sport tesit, lumina blue electric pentru instrumentele de bord si bineinteles, logo-ul “R” pe volan si tetiere.
Volkswagen Golf R va fi disponibil la dealer in Europa incepand cu luna Decembrie, preturile fiind anuntate cat mai aproape de data lansarii.
Mai multe imagini in continuare
1 thought on “Salonul Auto de la Frankfurt 2009 – Volkswagen Golf R”
Comments are closed.