Foarte multe persoane din lumea politica sau chiar vedetele, si aici nu ma refer la cele de pe plaiurile mioritice (apropos, stiti vreuna care sa aiba asa ceva? Nu ca le-ar trebui…) au nevoie de o masina blindata. Iar BMW este unul din brand-urile care s-a gandit la asa ceva si a lansat noul BMW Seria 7 High Security.
Astfel si BMW 750Li si 760Li au devenit High Security, sunt primele modele la nivel mondial ce au primit si atestare BRV 2009 (pentru cine nu stie Ballistic Reentry Vehicle), si pe langa acest lucru, indeplinesc si cerintele nivelului de protectie antiglont VR7. Mai mult, caroseria se incadreaza in standardele de securitate balistica VR9.
Bun. Ce face ca aceasta masina sa-ti ofere siguranta necesara? Pai de exemplu suspensia a fost ranforsata, au fost montate panouri de protectie fabricate din otel special, geamurile au fost inlocuite cu unele de 6 cm, au fost adaugate panouri balistice in portiere, acoperis, locul dintre motor si compartimentul pasagerilor, dar si la partea din spate, intre pasageri si portbagaj. Ce este interesant la toate aceste modificari? Faptul ca aspectul exterior al masinii nu a fost modificat nici intr-un fel. Sasiul primeste si el un panou de protectie ce ofera siguranta in cazul unei explozii.
Motorizarea este aceeasi ca la modele de serie, adica un V8 twin-turbo de 4.4 litri si 407 CP (750Li High Security) si un V12 de 6.0 litri si 544 CP (760Li High Security). Interesant ca desi greutatea modelelor a crescut considerabil, performantele nu sunt de ignorat: 750Li ajunge la 100 km/h in 7.9 secunde, 760Li la aceeasi viteza in 6.2 secunde, in timp ce viteza maxima a fost limitata electronic pentru ambele modele la 210 km/h.
Tot pentru o siguranta sporita, au fost adaugate echipamente de genul DDC (Dynamic Damping Control), sau sistemul electronic ce regleaza amortizoarele in functie de suprafata de drum pe care ruleaza masina. Erau de asteptat si discurile ventilate alaturi de etrierele glisante, in timp ce pneurile au “devenit” run-flat si sunt monitorizate cu ajutorul sistemului ce masoara atat temperatura, cat si presiunea fiecarei anvelope in parte.
Sa vedem acum ce au pregatit cei de la BMW, in cazul in care unele vedete ar fi putin mai mofturoase, deci cam care ar fi echipamentele optionale pentru aceste doua modele: sistem intercom ce permite comunicarea cu exteriorul cu usile si geamurile inchise, alarma de asalt, sistem de stingere a incendiului care declanseaza stingatoarele de sub capota si de sub masina, senzori pentru depistarea diverselor gaze iritante.
Guvernele, ambasadele sau alte autoritati, au parte si de mai multe optiuni: suporturi stegulete, instalatii radio, lumini LED la partea frontala, girofar, sirena si chiar un suport pentru doua mitraliere ce se afla pozitionat la consola centrala.
Chiar daca vi se pare ca tot ce v-am prezentat mai sus, ar incarca o masina cum e BMW-ul, sau ar transforma-o dintr-un model de lux, intr-o masina de razboi, sa stiti ca nu e chiar asa. Luxul ramane la el acasa, BMW-ul ramane BMW, modele High Security fiind cu greu deosebite, dintr-o singura privire, de cele de serie.
Sursa: Comunicat de presa BMW
Mai multe imagini in continuare
Recent Comments