Dupa Ferrari F60, echipa Panasonic Toyota Racing F1 a lansat ieri cel de al doilea monopost de anul acesta din Formula 1, Toyota TF109. Fata de TF108, acesta vine cu modificari la partea din fata in ceea ce priveste deschiderea si cu un eleron spate mult mai restrans.
Seful echipei Tadashi Yamashina, a declarat: “Tinta noastra pentru acest an este sa castigam prima cursa pentru Toyota in Formula 1”. John Howett, presedintele Toyota Motorsport a spus ”Dupa opt ani in Formula 1, am acumulat destul de multe cunostinte. Sunt multe elemente in cadrul echipei noastre care se afla la cel mai inalt nivel, in asa fel incat scopul nostru acum este ca intreaga organizatie sa ajunga in top. Apoi va trebui sa punem totul impreuna si sa ajungem la succesul pentru care luptam.”
Tadashi Yamashina a mai adaugat: “In opinia mea, Toyota are unii dintre cei mai buni piloti din Formula 1 si ard de nerabdare sa vad ce pot face cu TF109. Sezonul trecut acestia au dovedit ca daca le dam o masina competitiva, sunt capabili sa se bata cu cei mai buni din lume, deci provocarea noastra pentru acest sezon este sa se le dam masina cu care pot face acest lucru cat mai des.”
Dupa cum va spuneam si mai sus, cele doua eleroane au fost modificate, cel din fata avand o deschidere 1.800 mm, in timp ce eleronul spate a fost micsorat considerabil fata de vechiul monopost, ajungand acum la doar 750 mm.
Mai jos aveti o sa gasiti toate specificatiile tehnice, dar pe scurt va spun ca monopostul beneficiaza de un motor RVX-09 in 8 cilindri, 2398 cc, aproximativ 740 CP, suspensii din fibra de carbon, jante BBS magneziu forjat, pneuri Bridgestone Potenza, etriere Brembo si cutie automata in 7 rapoarte.
Panasonic Toyota TF109 Technical Specifications:
– Monocoque: Moulded carbon fibre and honeycomb construction.
– Fuel tank: ATL safety cell
– Suspension: Carbon fibre double wishbone arrangement, with carbon fibre trackrod and pushrod.
– Dampers: Penske
– Wheels: BBS forged magnesium
– Tyres: Bridgestone Potenza
– Brakes: Toyota/Brembo callipers, Brembo master cylinders, Hitco material (carbon/carbon)
– Steering: Toyota power-assisted steering. Toyota carbon fibre steering wheel with Toyota/Magneti Marelli instruments
– Driver’s seat: Carbon fibre
– Restraints: Takata
– HANS device: Hubbard-Downing
– Electronics: Toyota, Magneti Marelli plus McLaren Electronic Systems ECU (as required by FIA rules)
– Transmission: 7-speed unit plus reverse
RVX-09 Engine Technical Specifications:
– Cylinders: 8
– Capacity: 2,398cc
– Horsepower: Approximately 740bhp
– Revolutions: Maximum 18,000rpm (as required by FIA rules)
– Valve actuation: Pneumatic
– Throttle actuation: Hydraulic
– Spark Plugs: DENSO
– Fuel: Esso
– Lubricants: Esso
Inca 6 filmulete si mai multe imagini in continuare
Brusc,mi am gasit masina preferata!Nu e foarte scumpa nu?daca nu cumpar 1265de ani paine reusesc sa mi’o cumpar!astept….
Cand iti mai lipsesc cativa din banuti, ne spui si facem o cheta. 😉
Slava domnului!ma gandeam sa ma duc la ”Dansez pentru tine”..sa dansez pentru un caz extrem de urgent,care nu necesita amanare!O masina!pai atunci,apucati va de cheta ca eu am strans 5ron azi:D
Va fi destul de greu de urcat bordurile cind o parchezi …in rest e ok…si atentie la canalele fara capac deasupra :))
Sa inteleg ca ma sfatuiesti sa renunt la ea?
NU >>>> dar iti pot explica cum sa ii modifici suspensiile sa o mai inalti un pic…:)..si poti sa ii pui remorca ca sa cari o rampa sa poti urma mai usor bordurile…ca portbagaj nu prea poti sa ii pui …poate de ala suspendat pentru schiuri…:)