Salonul Auto de la Detroit – Mercedes-Benz E-Class 2010

Era momentul sa apara detaliile oficiale si imbunatatirile cu care noul Mercedes-Benz E-Class vine la Detroit. Mai mult de 20 de imbunatatiri legate de partea tehnica sunt incluse, intre care aminitim Attention Assist, Adaptive Main Beam Assist si franarea automata de urgenta.

Rigiditatea caroseriei a crescut cu 30 de procente fata de cea a versiunii actuale, amortizoarele se ajusteaza automat in functie de conditiile de drum, in timp ce suspensia pe aer si sistemul electronic de amortizare sunt “mana in mana”.

Inginerii de la Mercedes au reusit sa scoata din E-Class un model mult mai eficient decat tot ce a fost pana acum, folosind tehnologia direct-injection si facand un model mai economic cu aproximativ 23%. Cat “mananca” cea mai economica versiune? Doar 5.3 litri/100 km, in timp ce toata gama de motorizari beneficiaza de Euro 5, iar emisiile modelului E350 BlueTEC sunt deja sub limita Euro 6 care va intra in 2014.

Gama de motoare disponibile pentru noul E-Class cuprinde patru, sase si opt cilindri, ce vor dezvolta intre 136 si 525 CP, in timp ce varful de gama va fi un E63 de la AMG. Injectia directa este prezenta pe toate motoarele in 4 cilindri. Daca e sa ne referim strict la motorizarea diesel, varful de gama este E350 CDI in sase cilindri, dezvolta 231 CP si “papa” cu aproximativ 0.5 litri la suta de kilometri mai putin decat precedentul E320 CDI.

Dupa cum va spuneam si mai sus, elementele de siguranta noi fac parte din lista cu care se prezinta noul E-Class, printre acestea enumerand Adaptive Main Beam Assist, sistem ce foloseste o camera de supraveghere montata pe parbriz, pentru a monitoriza traficul si vehiculele care sunt in partea din fata si care controleaza si blocurile optice in asa fel incat sa nu deranjeze ceilalti participanti la trafic. La fel de nou este si pachetul Lane Safety care include Blind Spot Assist si Lane Departure, un sistem de avertizare ce face volanul sa vibreze usor in cazul in care masina paraseste banda de circulatie.

Un alt sistem este Night View Assist, tehnologie ce recunoaste pietonii aflati in fata masinii si proiecteaza imaginea acestora pe bord, pentru a aduce o avertizare mult mai buna conducatorului auto. Poate cel mai interesant sistem disponibil pe Mercedes-Benz E-Class este Attention Assist, un sistem ce detecteaza cam cat de obosit este soferul dupa felul in care acesta misca volanul, atentionandu-l imediat.

Cu sapte airbag-uri pe standard, centuri de siguranta pretensionate, tetiere active la impact si cu sistemul ISOFIX pentru scaunele copiilor, noul E-Class este un maestru in ceea ce priveste siguranta. Un alt element legat de siguranta este sistemul ce ridica partea din spate a capotei cu 50 mm in cateva milisecunde in cazul unui accident pentru a proteja pietonul. Acelasi sistem a fost montat si pe Jaguar XK si Nissan GT-R.

Pentru a imbunatati confortul si stilul, Mercedes a adaugat scaune ce beneficiaza de un sistem de masaj, in timp ce bancheta din spate poate fi comandata cu doar doua scaune individuale. Jantele de aliaj sunt de 16” in noua spite, volanul este in patru spite, invelit in piele Nappa si cu insertii cromate, CD-Player, opt boxe si interfata Bluetooth pentru telefonul mobil. Display-ul central de pe bord, poate fi utilizat de sofer sau de pasagerul din fata, folosind Controller-ul de pe consola.

E-Class poate fi comandat in versiunile Elegance sau Avantgarde, impreuna cu un pachet sport AMG care adauga modificari la bodykit, scaune sport, volan in trei spite, discuri de frana perforate cu logo-ul Mercedes pe ele si jante AMG de 18”.

Inca 3 filmulete si mai multe imagini in continuare

Author: Sorin Grumazescu

2 thoughts on “Salonul Auto de la Detroit – Mercedes-Benz E-Class 2010

Comments are closed.