Matiz 4X4?

A venit iarna si trebuie sa ne pregatim masinile asa cum trebuie. Cauciucuri de iarna, lanturi, lopatica, poate si un saculet de nisip in portbagaj. Numai ca unii din noi sunt poate mult prea prevazatori.

Sunt trei posibilitati: ori mi s-au dat mie peste cap toate cunostintele despre masini, ori proprietarul masinii inca nu a aflat pe ce parte e tractiunea la Matiz (si a pus lanturi pe toate 4 rotile ca sa fie sigur), ori intr-adevar o fi modelul tunat si are tractiune integrala. 🙂

Unii spun ca in cazuri extrem de dificile se pot monta lanturi antiderapante pe toate 4 rotile, dar chiar in oras? Si chiar pe Matiz?

Prietene, da’ troliu? Cand iti pui troliu?

Author: Sorin Grumazescu

4 thoughts on “Matiz 4X4?

  1. Am inteles de la un coleg care are Matiz ca ascutitorile astea fug de spate. S-o fi speriat. Sau poate masina asta are tractiune numai pe partea stanga fatza si spate.

  2. Eu sunt posesor de matix similar cu cel din imagine. Din experienta pot spune ca lanturile fac minuni la matiz. Si ca acu 2 ierni cand erau zapezile de 30 de cm in Bucuresti am impins un benz amg (patina in intersectie) si un BMW, ca sa pot sa trec cu Matizul. Si pariez ca Matizul meu cu cauciucuri mixte si fara lanturi este mai usor de controlat pe gheata decat alte masini.
    Eu cu lanturi pe el am mers iarna drumul forestier spre hotel Pestera, si pot sa zic ca l-am facut in timp mai scurt decat vara asta. Ca sa nu mai zic de drumurile facute iarna in zona barajelor de la Voineasa. Si exista o logica sa pui lanturi pe spate: la vale pe polei tragi frana de mana si ai stabilitate mai mare (cei care au fost la Hotel Pestera stiu panta de la iesirea din parcare).
    Daca vreti sa va luati de matiz, incercati asa: viteza maxima mica (eu am mers maxim cu 150), stabilitate proasta la viteze mari cand bate vant puternic in rafale din lateral, protectie slaba la accidente.
    Dar stabilitatea in sine si tinuta de drum nu sunt o problema la matiz, nici pe uscat, nici pe ud sau zapada.

  3. Revin cu un update despre “ascutitoarea” mea. Weekendul asta am facut explozie pe pneul stanga spate la 130 km/h si am reusit sa ajung de pe banda 2 pe banda de urgenta fara peripetii mari.
    In plus, poate ca nu stiati ca atunci cand franezi cu frana de picior, se blocheaza si rotile pe spate.

  4. am si eu un matiz.dar la viteza la 140 km/h nu ma rasturna.e o marca fb .ma bucur ca am ales daewoo matiz.am mers cu el cu 175km/h.ma bucur

Comments are closed.