Drive Test: Mercedes C-Klasse

Noul Mercedes C-Klasse Estate

Mercedes, ca brand de masini, nu mai are nevoie de nici o recomandare: de la sefi de state la actori si rapperi, toti au in garaj un Mercedes.

La recomandarea unei prietene, am ajuns sa testez noul Mercedes C-Klasse Estate. Si nu mi-a parut rau. Dar, pas cu pas, sa nu ne grabim.

Exterior

In primul rand, masina arata foarte bine. Dintre cele 3 (Audi A4, Mercedes C-Klasse si BMW Seria 3), Mercedes-ul pare cea mai mica. E mult mai agresiva, cred eu (desi varu cred ca e putin cam feminina), decat seria 3 si cam la egalitate cu Audi A4 (care cred ca in momentul asta e gama cu cel mai misto design din cele trei – excluzand poate Q7).

Mercedes C-Klasse Estate

Frontal, masina arata foarte agresiv, cu sigla Mercedes mare in mijlocul grilei frontale. Masina a avut pachetul de dotare Avantgarde, care mai aduce si jante AMG, printre altele, jante care nu fac decat sa aduca mai multa agresivitate masinii. Si observati si teava de esapament, dubla.

Din spate agresivitatea dispare: e o masina de familie, pana la urma. Liniile spatelui sunt mult mai “dulci”, mai “moi”.

Din lateral, insa, ceva se strica. Daca liniile raman in continuare placute, masina a fost de culoare neagra, ceea ce a facut pe cineva sa spuna: “Seamana cu un dric”. Nu e chiar asa de extrem, persoana respectiva ma tachina putin, dar exista totusi un sambure de adevar. Prin urmare, nu alegeti negrul cand va cumparati masina. Nici albul, daca se poate 😛

Mercedes C-Klasse Estate

Interior

Interiorul este… Mercedes. Piele, lemn (desi culoarea albastru-verzui nu prea mi-a placut – eu as fi preferat, oricum, aluminiu, un interior ceva mai sportiv), instalatia audio care se integreaza in bord (inclusiv cand functioneaza) si face “slide-out” cand pornesti, totul te face sa te simti foarte bine. Bineinteles, vestita frana de mana “de picior” exista, inca, controalele pe volan sunt ok, la indemana, cu un afisaj deasupra consolei centrale si unul in bord, in spatele volanului.

Mercedes C-Klasse Estate

Interiorul este ceea ce ai nevoie sa fie, fara sa ai chestii in plus pe care sa le fi observat: totul e la locul sau. Mai putin un loc unde sa iti pui sticla de suc: am cautat o gramada, degeaba. Nu mi-am dat seama unde sa pun sticla de suc. Era in consola centrala un loc unde parea ca lipseste o bucata de plastic unde ar fi putut fi asa ceva, dar nu am idee.

Totusi, o senzatie ciudata: e foarte mica. Cel putin asa pare in interior. Am condus Audi A4 pana la Geneva si inapoi, stiu ce zic. Mercedes-ul pare putin inghesuit. Nu am idee de ce, pentru ca pozitia in scaun este excelenta, 5 oameni am mers relativ ok pana la Sibiu si inapoi. Portbagajul este imens (am fost la un training, am stat doua zile, deci ceva bagaje erau). Si totusi, am impresia ca e mai inghesuita. Bine, luati in calcul ca Audi este cea mai mare dintre cele 3, cu dimensiuni aproape de gama superioara.

Un alt lucru ciudat, pana te obisnuiesti, este pozitia ciudata a manetei pentru cruise-control: in stanga, deasupra manetei de semnalizare. Am dat in sus si in jos viteza, de cateva ori, in loc sa semnalizez.

Cum se conduce

Excelent. Suspensia este perfecta. Stiti pragurile alea de pe soselele Romaniei, cand constructorilor li s-au terminat subit banii si au lasat o diferenta de 3-5cm intre lucrarea noua si ce era deja facut? Si care te zguduie rau de tot cand le iei la 90km/h? Ei, cu C-Klasse nu am simtit. In curbe nu se simte, pe A1 am mers perfect. Zgomotul de fond e aproape inexistent, nu am simtit sa traga intr-o parte sau in alta in curbe… a fost perfect.

Nu am mai condus de mult o masina cu tractiune pe spate (de vreo cateva luni, de cand am condus BMW Z4), dar nu iti dai seama de acest lucru. Componentele electronice intra in functiune si rezolva problemele inainte de a sti ca le ai.

Cutia de viteze se comporta bine, nu simti aproape cand se schimba, iar motorul diesel de 2l (de fapt 2148cmc) si 136CP trage binisor. Eu conduc destul de linistit in oras, dar cum voiam sa o testez, am facut cateva slalom-uri prin traficul de vineri seara din Bucuresti: masina reactioneaza imediat cum calci pedala, iar frana e asa cum trebuie, te opreste pana sa intri in spatele masinii celui din fata. Din masina am primit reactii de genul: “credeam ca esti un sofer linistit!!!”. Sunt. 🙂

Consumul: minim, aproape 8l la 100km. Ca si cum nu ar fi. La drum lung si cu cruise-controlul pornit am avut si in jur de 6,5l la 100km. Deci un consum bun.

Concluzia: nu e masina pentru mine. Mie imi place varianta normala, sedan. Mi se pare ca are un spate foarte misto. Dar pentru familie, cred ca se potriveste. Daca nu o iei neagra. Deocamdata, de la Mercedes astept SLK-ul, sa il compar cu BMW Z4, si SLR-ul (pot visa si eu, nu? 😛 ) pe care sa nu il mai duc inapoi 😛 .

Chiar asa, voua cum vi se pare C-Klasse-ul?

Intreaga galerie foto aici, detalii tehnice despre masina aici.

Author: Bobby Voicu