Oficialii Dacia nu resping idea unui Logan cu o cutie de viteze automata, daca va exista cerere pentru aceasta optiune. La noi in tara, acest tip de cutie nu a prins foarte bine, asa cum a prins in tarile nordice, de exemplu. Dar daca va exista cerere pentru asa ceva cei de la Dacia se vor conforma pietei.
Manualul de utilizare al noului Loganului cuprinde cateva pagini care descriu modul de functionare a cutiei automate. Se pare ca nu numai noi nu dorim cutii automate pe masini ci, in general, latinii (cei din Italia, Spania, Franta) doresc cutii manuale, ponderea masinilor cu transmisie automata fiind de 5-7%. In Anglia si Germania ponderea este mai mare, in jur de 40-50%.
Problema va fi ca daca se va monta cutie automata, pretul masinii va creste substantial. Ce ziceti, cum ar arata Logan-ul cu acest tip de cutie automata? Se va vinde mai bine sau mai rau decat una cu o cutie normala.
Sursa:ProMotor
asa suntem noi latinii, mai “sportivi”, in afara de lipsa senzatiilor, o cutie automata e mai costisitoare… eu nu am incredere in fiabilitatea acestor cutii, totusi banuiesc ca firmele respectabile au rezolvat aceasta problema, altfel nu le-ar vinde, dar cum loganul e campion la defectiuni, cutie automata ii mai lipseste!
La cutia automata e mai scumpa si intretinerea…schimbarea uleiului, dar si piesele cind se defecteaza. Dezavantajul e iarna ca nu ai ajutorul franei de motor. Te cred…si iti dau dreptate…pe Logan cred ca ar fi prima componenta care se va strica…:))…daca reusesti sa o scoti pe poarta magazinului :))
Eu as merge pana in panzele albe pentru cutie automata.
Imi e greu sa inteleg cum in mileniul 3 se fac asa putine masini cu cutie automata/semi_automata.
Poate tot din cauza ca dicteaza aspectul pecuniar.
Asa e…dar vezi din pacate la noi unde conteaza foarte mult costurile si pretul…o cutie automata costa mai mult…si intretinerea e mai scumpa….deci deocamdata nu prea e rentabila.
esti culmea cu articolul asta! 🙂
Trebuie sa mai existe si OZN-uri…de astea gen Logan cu hidramata :)…in scurt timp va aparea Logan acvatic…scubalogan :))
Cutia automata e mult mai comoda si mai sigura in trafic; atat motorul cat si transmisia sunt protejate la socuri, pentru ca schimbarile sunt line si la momentul optim. Contrar parerilor exprimate de unii, este mult mai sigura iarna; atat la demaraje, cat si la frana de motor: selectorul cutiei de viteze are mai multe pozitii, specifice diferitelor situatii de trafic, exploatare, etc. Pentru cine nu a condus vreodata vehicule cu cutie automata, e usor sa afirme ca nu sunt bune, fiabile, sau ca nu beneficiezi de frana de motor, nu ofera “senzatii”, etc!
Pentru ca lucrez de ani de zile pe vehicule cu cutie automata; vehicule grele, iar una din masinile personale are cutie automata, indraznesc sa va dau un sfat: nu dati cu noroi, daca nu stiti despre ce vorbiti. Nu emiteti pareri, doar pentru ca asa ati auzit la altii; “altii”, care poate nu au condus decat Dacia 1300, dar, deja sunt experti in cutiile automate… asta, daca nu cumva, “strugurii sunt acrii”… Inainte de a face o afirmatie, documentati-va!
Eu am condus A6 automatic. Nu pot sa spun ca e nasol, dar sunt tipul caruia ii place sa schimbe singur vitezele :D. Intr-adevar mi se pare folositoare la masini cu motoare foarte puternice, acolo parca e alta poveste. Sub 200-250 de cai insa as prefera sa nu.
Desigur sunt persoane care prefera cutia automata, indiferent de motorizare. Foarte bine, de asta exista masini pentru toata lumea.
Eu am mers cu un Mercedes cu automata…dar am mers putin de tot si mi s-a parut aiurea la inceput,,,imi tot venea sa apas ambreajul,,,,si de fiecare data apasam frina…era sa dau cite un cap de parbriz de fiecare data. Deacord cu tine …protejeaza super bine motorul …totul tine de electronica…cutia stia sa schimbe vitezele optim …nu uzueaza motorul…si nu mai trebuie in trafic sa mai fii atent pe linga claxoane si la schimbarile de viteza…dar din ce am auzit la “altii” costa mai mult intretinerea…si daca se “buseste” ceva la cutia automata te costa mult mai mult reparatia….si am inteles ca mai costa destul de mult lichidul ala de pus in cutie…plus ca sint mai multe piese in miscare si e mai complicata…si se stie ca lucrurile complicate se strica mai usor si costa mai mult :)…
eu unul nu sint adeptul acestei cutii…cel putin pentru masini mici….pentru masini de teren cred ca sint super Ok…pentru ca in teren accidentat…numai timp de schimbat vitezele nu ai…si oricum cutia stie cel mai bine sa adapteze transmisia la conditiile de drum..
Alta faza…eu stiam ca o panta se coboara in aceeasi treapta de viteza cu care se urca :)…nu prea ma pricep la cutiile automate si nu am avut timp atunci cind am condus cu asa ceva sa ma uit prea mult la aia…se poate sa fie programe…eu aveam impresia ca masina daca e la vale…pe o panta accentuata…si o pui sa coboare…ea se accelereaza si cutia va schimba treapta automat…si ma gindeam ca nu are frana de motor…am citit pe undeva ca are niste programe de iarna , economic…dar sincer nu stiu cum functioneaza….adica cu se adapteaza la conditiile de iarna….cum stie cutia sa nu schimbe treapta.? sau are ceva in program si tine viteza respectiva?asa chiar nu stiu cum e…
—
si noi latinii preferam sa simtim in mana schimbatorul :)):)):))…..avem impresia ca detinem controlul mai bine daca mergem cu 1 mana pe volan si cealalta mana pe schimbator….asa daca ai cutie automata.,..cealalata mama trebuie sa o tii pe blonda din dreapta si e mai periculos 🙂
Chiar Mihai cum e cu programul de iarna pe aceste cutii…??? cum te ajuta el cu frana de motor…sau are alt principiu? si nici nu prea gasesc documentatie…e mai bine sa auzi de la cineva care a folosit asa ceva…
ce masina ai cu automata?
—
mie imi plac cum schimba autobuzele…ce lin merg…intradevar schimbare se face elegant…si fara struncinaturi…
nu zic ca si eu la logan fac schimbarea lin…dar in primele zile …era mai nasol:)
Selectorul cutiilor de viteze automate, au mai multe pozitii, pentru a putea adapta cutia la nevoile de moment ale traseului. Pozitiile sunt:
– “P” – Parking – este pozitia pentru parcare; in aceasta pozitie, cutia este blocata, implicit, transmisia este blocata, masina nu poate fii deplasata.
– “R” – Reverse – este pozitia pentru mers inapoi; in aceasta pozitie, cutia cupleaza mersul inapoi.
– “N” – Neutral – este pozitia in care cutia este pe liber; in aceasta pozitie, cutia nu cupleaza nici-o treapta de viteza, implicit transmisia este libera, masina poate fii deplasata.
– “OD” – OverDrive – este pozitia pentru mers inainte, la drum lung, de regula in afara orasului; in aceasta pozitie, cutia lucreaza in toate treptele de viteza, inclusiv in suprapriza. Nu apare la toate cutiile! Doar la cutiile cu suprapriza; este pozitia care permite si cuplarea supraprizei. De regula, simbolul este format din litera”D” in interiorul literei “O”.
– “D” – Drive – este pozitia pentru mers inainte, de regula in trafic urban; in aceasta pozitie, cutia lucreaza in toate treptele de viteza. Daca cutia are suprapriza, in aceasta pozitie, cutia nu permite cuplarea supraprizei. Daca cutia este fara suprapriza, aceasta este pozitia pentru mersul inainte, atat in oras, cat si la drum lung.
In functie de numarul de trepte din cutie, selectorul mai are o serie de pozitii marcate cu cifre. Cu cat este mai mare numarul de trepte, cu atat sunt mai multe, pozitiile marcate cu cifre. Am sa exemplific pentru o cutie cu 4 trepte, cu, sau fara suprapriza:
– “3” – este pozitie pentru mers inainte; in aceasta pozitie cutia lucreaza doar in primele 3 trepte si nu permite cuplarea treptei 4 si/sau a supraprizei.
– “2” – este pozitie pentru mers inainte; in aceasta pozitie cutia lucreaza doar in primele 2 trepte si nu permite cuplarea treptelor 3, 4 si/sau a supraprizei.
– “1” – este pozitie pentru mers inainte; in aceasta pozitie cutia cupleaza doar prima treapta si nu permite cuplarea treptelor 2, 3, 4 si/sau a supraprizei.
Aceste pozitii intermediare se folosesc in situatiile in care nu se doreste schimbarea vitezelor, peste un anumit nivel, indiferent de regimul de lucru al motorului; de exemplu: in teren accidentat, la urcarea/coborarea pantelor, la tractiune, la frana de motor, etc.
Unele cutii – de regula cele asistate electronic – au si comenzi auxiliare – butoane – pentru anumite regimuri de functionare. Cele mai uzuale regimuri de functionare sunt:
– Economic – in acest regim se urmareste obtinerea unui consum redus; cutia schimba treptele in zona de cuplu maxim al motorului, motorul are o plaja redusa de turatii in treptele de viteza. Nu ofera performante dinamice.
– Sport – in acest regim se urmareste obtinerea unui regim sportiv; cutia schimba treptele in zona de putere maxima a motorului, motorul are o plaja larga de turatii in treptele de viteza. Ofera performante dinamice.
– Iarna – in acest regim se urmareste mentinerea aderentei si stabilitatii; cutia nu permite plecarea de pe loc in prima treapta de viteza. Pentru a evita ruperea aderentei, plecarea de pe loc se efectueaza doar in treapta a 2-a a cutiei de viteze, motorul avand un regim de turatie scazut, pentru a transmite la roti un moment motor redus, care sa permita mentinerea aderentei. Programul de iarna nu permite accelerari rapide/bruste – turatia maxima a motorului este limitata, iar regimul schimbarii vitezelor este similar cu cel de la regimul economic.
Super tare comentariu….cred ca a lamurit pe multa lume…cel putin eu dupa chestia asta sint coplet lamurit cum functioneaza….Bravo ….super tare…sper sa ajute pe multi acest comentariu…
Cutia automata de pe Logan este DP0. Este aceeasi cutie pe care o foloseste si Renault si Peugeot Citroen. Numai ca la Peugeot se cheama AL4.
Partea frumoasa ca aceasta cutie se poate calibra (tunning).
Poti sa faci masina mai sprintena, mai SPORT.
Aceasta cutie se foloseste prentru motoarele 1.6 16V.