Una din cele mai distractive (fun!) masini pe care le-am condus este (urata) SsangYong Actyon. Da, este urata cand te uiti la ea prima data, dar “it grows on you”. Si reactiile avute de cei care se uitau la ea chiar nu erau de respingere, cum m-as fi asteptat. Dar am ajuns prea departe…
Ultima masina in drive test de la cei de la SSY, dupa Kyron si Rexton, Actyon mi se parea ca imi va oferi cea mai putin placuta experienta. Daca Rexton-ul m-a incantat, Kyron-ul nu “m-a dat pe spate”, asa ca ma asteptat ca Actyon-ul sa fie codasa… Dar cat m-am inselat 🙂
In cele trei zile cat am avut masina am avut atata parte de distractie cu ea cat nu am avut cu toate celelalte la un loc… catarat pe panta, intrat cu ea pe plaja, semi-drift-uri… foarte foarte misto. Si asta fara sa includ faptul ca luni dimineata, cand sa o duc inapoi, am gasit geamul spart (acolo “distractie”!).
So, am luat masina vineri, stiind ca sambata ma duc la mare (unde trebuia sa vina unu cu mine, sa fim doua masini, sa nu intru de nebun in mare, singur). De la inceput, am observat o diferenta: desi interiorul e destul de apropiat de al Kyron-ului, avea piele neagra cu insertii rosii, ceea ce deodata il facea sa arate mult mai sport. Dar schimbarea se simte cand pornesti motorul: un motor mult mai zgomotos, de 140CP, care parca te facea sa vrei sa urci primul deal intalnit. In plus, cutia de viteze (automata) avea ceva diferit fata de Kyron si Rexton: o setare suplimentara, Power, in care schimba viteza la 4000 de turatii, nu la 3000 (numai buna pentru depasiri).
Am plecat, asadar, sambata la mare. Si cum am plecat, asa am si ajuns, singur! pentru ca Vader n-a catadicsit sa isi miste posteriorul si nici nu m-a instiintat (nu ca mi-ar fi schimbat planurile, dar totusi).
Dau cateva telefoane – pe Arhi il pusese nevasta sa vopseasca usa (sau ceva) – iau cu mine doi prieteni si mergem la Corbu sa urcam pe coasta. In timpul asta, masina incepea sa imi placa din ce in ce mai mult. Dupa ce am mers pe autostrada cu viteza constanta de… cu viteza constanta in limitele legale :D, acum isi arata potentialul de drumuri satesti si mai proaste (se poate?).
Masina e mai rigida decat Kyron-ul, dar se simte mult mai sigura (cel putin eu asa o simt). Cand o calci, in ciuda puterii mai mici a motorului, auzi motorul huruind si, desi cu o mica intarziere, chiar te baga in scaun. Cutia e mult mai “dura”, cand cuplezi Drive din Rear si calci acceleratia pur si simplu te smulge din scaun. Dupa cum spuneam… distractie 😀
Pe deal si pe plaja
Am ajuns la Corbu, pe plaja si am coborat pe cel mai prost drum posibil, destul de abrupt. HDC-ul (Hill Descent Control) merge excelent, in clipa in care ai apasat butonul nu mai ai altceva de facut decat sa tii volanul, pentru ca masina merge singura cu o viteza mica, aducandu-te linistit pana jos. Si, ajuns jos, am vazut prin iarba mare de pe deal urme de roti: prin urmare, am zis sa vad ce poate masina. Si poate, dupa cum vedeti in pozele de mai jos. Am urcat un deal abrupt, fara cauciucuri cum trebuie, am avut momente cand am crezut ca nu mai poate… dar nu am ajuns pana sus, pentru ca eram asa de fericit ca ajung sus, cu vreo 2m inainte de varf, incat am calcat pedala mai tare si am rupt aderenta (vezi in poza de aici). Mda, iata-ma asadar aproape de varful dealului, cu singura sansa sa dau inapoi. Prietenii vostri care se mai dau pe dealuri cu masina va pot spune ca asta nu e o treaba prea desteapta si ca, daca nu tii perfect volanul, te poti rasturna foarte usor, ceea ce era sa mi se intample si mie.
Am avut noroc, intr-un final, dar va spun ca am transpirat ca lumea, imi cam tremurau picioarele cand m-am vazut jos. Nu am mai avut curaj sa mai incerc (mai ales ca, dupa cum spuneam mai devreme, asta nu era acolo sa ma ajute, in cazul in care era nevoie – halal), asa ca am zis sa mergem sa vedem daca face fata pe plaja. Am reusit sa gasim un drum pe plaja, dar nu am avut curaj sa o bag in apa pentru ca nu cred ca mai ieseam (era pragul foarte abrupt si riscam sa plec la turci iar), insa am facut cateva poze asa, de ochii lumii 🙂
Pe furtuna
In aceeasi seara am plecat inapoi spre Bucuresti. Tineti minte furtuna aia urata de-acu vreo doua saptamani, din weekend? Ei, eu am prins-o pe autostrada. Si masina s-a comportat excelent: pozitia inalta, tractiunea integrala (are buton de cuplare din 4×2 in 4×4 si 4×4 Low – cu reductor), totul a colaborat foarte bine, astfel incat mergeam si cu 120kmh-130kmh pe ploaie ca lumea fara sa simt ca pierd aderanta sau controlul. Mai tuna uneori, mai fulgera de era ca ziua… frumos.
Duminica am facut cateva plimbari prin oras, eram prea obosit sa ma plimb, asa ca am stat linistit. Numai bine, m-am trezit fresh luni dimineata ca sa gasesc geamul spart si sa am timp sa stau la politie plin de energie. Dar asta e deja alta poveste.
Ce mi-a placut:
– senzatia de distractie pe care ti-o da la volan. Nu va pot explica, trebuie sa o testati, daca aveti cum;
– pozitia “Power” la cutia automata;
– senzatia de “cal naravas” pe care ti-o da (ai in permanenta impresia ca nu va face ce ii spui, desi intotdeauna face, dar nu usor, ci in forta, sa simti ca are si masina ceva de zis);
– interiorul care arata foarte bine pentru o masina din clasa ei (piele neagra pe scaune sport, cusut cu rosu);
– controale pe volan;
– dotarile, care la pretul sau sunt super tari (reglaje electrice la scaunele din fata, clima, piele, cutie automata, cruise control), la un pret care poate ajunge la aproape 25000E. Discutam totusi de o masina noua (SH gasesti si alte optiuni).
Ce nu imi place:
– portbagaj mic si situat la inaltime (masina e gandita pentru tineri care pleaca de nebuni, ar fi trebuit sa aiba un portbagaj mai mare);
– are un design… sa ii spunem controversat (mie, personal, in prima zi cand am vazut-o, nu mi-a placut deloc). In ultima zi ii, insa, spuneam lui Vlad ca mi-as lua-o pentru mine, ca masina de fun. Ce m-a suprins, insa, a fost ca multi din cei care ma vedeau langa ea ma intrebau cum se misca, ce face si imi spuneau ca li se pare misto design-ul – seamana cu un rechin cu gura deschisa;
– in spate nu prea sta bine cineva mai inalt;
– NU AM URCAT DEALUL!!! (bine, asta e problema mea, nu a masinii, ea ar fi putut);
– nu are atat de multe spatii de depozitare pe cat ar vrea un tanar sa aiba masina sa (sa isi puna de la cd-uri la telefoane samd);
– destul de rigida, te cam da cu capul de plafon daca prinzi o denivelare la viteza mai mare;
– volanul nu se poate regla decat vertical;
– aceeasi problema, a brandului nepromovat ca lumea.
Cam atat am de zis: am mai condus-o si fara geam si merge foarte bine 🙂 In rest, merita sa mergeti pe un deal cu ea, daca aveti timp.
Sunati la 021-9443 si dati codul SSY006, cineva vine la adresa indicata sa va aduca masina pentru un drive-test. In plus, daca va place si hotarati sa o cumparati, aveti si reduceri de pana la 18%.
Ei, dupa atatea SUV-uri si 4×4, urmatoarea masina testata e ceva mai sport…
Galerie foto: Drive Test Ssangyong Actyon
Mie tot urata mi s-a parut, chiar si dupa trei zile dar, intr-adevar, e foarte faina de condus.
Mie imi place spatele…din fata e urita rau …
Una dintre cele mai urate masini dupa parerea mea. Pe primul loc este fiat multipla.