Stiati ca doua treimi din conducatorii auto europeni ruleaza cu anvelope la o presiune prea mica? In acest fel ei se expun la nenumarate riscuri care pot duce la accidente. Iata ce se poate intampla atunci cand presiunea din anvelope este prea mica.
Reducerea duratei de viata si deformarea anvelopei
O presiune prea mica afecteaza longevitatea anvelopei. La o anvelopa cu o presiune cu 20% mai mica decat nivelul recomandat, randamentul kilometric scade cu 20%. Daca presiunea din anvelope este cu 0.5 bar sub nivelul recomandat, longevitatea acesteia scade cu 8.000 km. O presiune prea mica determina cresterea nivelului de presiune in zona umerilor. Aceasta afecteaza atat forma anvelopei cat si durata sa de viata datorita uzarii rapide si premature.
Manevrabilitate scazuta si consum crescut de carburant
In cele mai multe dintre cazuri, o presiune prea mica pe axa din fata va face vehiculul sa subvireze, in timp ce o presiune prea mica pe axa din spate il va face sa supravireze. Daca anvelopele sunt rulate cu cel putin 1 bar sub nivelul recomandat, deplasarea devine periculoasa. Anvelopa poate exploda si poate fi distrusa in mod ireversibil. Chiar si daca este umflata din nou, o anvelopa rulata la o presiune prea mica poate exploda! Distanta de franare pe carosabil umed creste cu 11 metri, iar anvelopele vor consuma un rezervor de carburant in decursul unui an.
O suprafata de contact mai mica pe carosabil umed
O presiune redusa creste riscul acvaplanarii. De exemplu, imaginati-va ca va deplasati cu 80 km/ora si ca pe carosabil exista o pelicula de 5 mm de apa. In general, in astfel de conditii, fiecare 0.5 bar sub nivelul recomandat de presiune inseamna o reducere la jumatate a suprafetei optime de contact. Cu cat presiunea este mai mica, cu atat sansele de a pierde controlul pe carosabil umed sunt mai mari. Un sentiment infricosator pentru conducatorii auto si pentru pasageri si o potentiala cauza de accidente.
De ce sa riscati? Mentineti presiunea corecta
Atunci cand presiunea este corecta, anvelopele sunt mai sigure, dureaza mai mult si consuma mai putin carburant. Daca nu sunteti sigur care este presiunea corecta pentru anvelopele dumneavoastra, consultati manualul sau contactati dealerul sau fabricantul.
Pentru a evita riscurile rularii la o presiune prea mica si pentru a identifica din timp orice fel de probleme, verificati presiunea lunar si inainte de a porni la drum lung. Umflati anvelopele din nou daca este necesar si nu uitati nici de roata de rezerva. Daca ati condus in ultimele doua ore sau daca ati condus cu viteza redusa pe o distanta mai mare, adaugati 0.3 bar la presiunea recomandata. Dar aceasta trebuie sa ramana o exceptie. Presiunea trebuie verificata atunci cand anvelopele sunt reci. Mai mult, se interzice dezumflarea anvelopelor atunci cand acestea sunt calde. Pentru a fi in siguranta, a face economii si a avea anvelope care dureaza mai mult, verificati periodic presiunea!
Sursa Michelin
1 thought on “Siguranta Rutiera – Presiune scazuta, risc crescut”
Comments are closed.