Siguranta Rutiera – Anvelopa cu pana: reparati sau inlocuiti?

Intotdeauna anvelopa va face pana in cel mai prost moment. Incercati sa nu inrautatiti si mai mult situatia. Consultati ghidul nostru in patru pasi pentru a vedea cum trebuie sa procedati in caz de pana.

1. Actionati rapid
In cazul in care ati facut pana, montati imediat roata de rezerva. Rularea pe pana slabeste structura anvelopei, cauzand distrugeri iremediabile. Rularea pe pana compromite siguranta in deplasare, astfel incat aceasta problema trebuie remediata cat mai rapid!

2. Reparatiile temporare trebuie sa fie temporare
Un spray sau un alt produs de etansare pot fi folosite pentru a repara temporar pana pana cand ajungeti la un specialist in anvelope, ruland cu o viteza redusa. Aceste produse pot cauza ulterior probleme rotii, senzorilor de presiune si valvelor, precum si altor componente ale masinii.

Constructorii de masini sunt categorici atunci cand recomanda ca produsele de etansare si peticele sa nu fie folosite ca solutie permanenta deoarece ele ofera doar o solutie temporara. Roata trebuie demontata pentru a se evalua corect in ce masura a fost distrusa.

3. Pentru siguranta, apelati intotdeauna la un specialist
Doar un specialist va poate spune daca anvelopa mai poate fi sau nu salvata. Acesta va demonta anvelopa de pe janta si o va verifica la interior. Daca anvelopa este deteriorata la interior, ea va trebui schimbata. In plus, din motive de siguranta, anvelopa nu va mai putea fi reparata daca prezinta oricare dintre defectele de mai jos:

– Sarmele de la talon, folosite pentru ranforsarea anvelopei, sunt vizibile si deformate
– Straturile interne ale anvelopei (sau pliuri) sunt desprinse unul de celalalt
– Anvelopa prezinta deteriorari cauzate de substante grase sau corozive
– Anvelopa este veche si prezinta crapaturi
– Stratul de cauciuc de la interior este uzat

Desi specialistul va poate oferi multiple solutii, o anvelopa nu poate fi reparata la nesfarsit Cu fiecare reparatie efectuata, anvelopa se slabeste.

4. Intretineti regulat anvelopele pentru a preveni problemele
In concluzie, intretineti anvelopele permanent pentru a evita sa pierdeti timp si bani reparand pene. O anvelopa cu o presiune prea mica este mai putin rezistenta si mult mai expusa penelor sau exploziilor, asa ca asigurati-va ca presiunea recomandata este respectata. In acest fel, veti reusi sa prelungiti durata de viata a anvelopelor si sa protejati mediul. Daca anvelopele sunt umflate corect, anual puteti economisi un rezervor de carburant.

Sursa Michelin

Author: Sorin Grumazescu

2 thoughts on “Siguranta Rutiera – Anvelopa cu pana: reparati sau inlocuiti?

Comments are closed.