SCI hyMod – Un hibrid modular romanesc

Da, placut surprins am fost si eu cand am vazut. SCI hyMode este un hibrid modular foarte interesant, iar ideea apartine unei echipe formate din trei romani: Dan Scarlat, Marian Cilibeanu si Cristian Ionescu. De unde si numele conceptului. 🙂

Evident, totul este in teorie, dar ideea mi se pare excelenta. Asadar, teoretic, discutam despre doua variante in ceea ce priveste sistemul de propulsie. Prima varianta ar fi un motor electric de 65 CP montat frontal, cu baterii pozitionate sub podea, in timp ce a doua varianta propusa, ar fi un hibrid, cu un motor cu combustie, 82 CP, care lucreaza impreuna cu un electric.

Desi pare micut, nu e chiar asa. Masoara 4.100 mm lungime, 1.680 mm inaltime, 1.840 mm latime si are un ampatament de 2.740 mm. Iar baietii spun ca multumita podelei perfect plane, inauntru pot incapea pana la sase pasageri, pe doua randuri de scaune, capacitatea „portbagajului” frontal fiind de 250 litri.

Sa revenim putin la motorizari. In cazul versiunii electrice discutam despre baterii cu o capacitate de 17 kWh, care alimenteaza motorul frontal. Astfel, avem 65 CP si 200 Nm, destul din punctul meu de vedere pentru o masinuta de oras. Deci se va descurca bine cu 50-60 km/h. Insa poate ajunge si pana la 130 km/h atunci cand iesim din oras. Autonomia data de pachetul de baterii este de 140 km, dar care pot fi suplimentati cu alti 40 km de la bateria individuala.

De cealalta parte, hibridul foloseste, asa cum spuneam, un motor conventional de 82 CP, cuplat la o transmisie CVT si care lucreaza cu motorul electric. Puterea totala este de 150 CP, iar performantele nu sunt de neglijat: de la 0 la 100 km/h poate ajunge in sub 10 secunde, in timp ce viteza maxima este de 170 km/h. Consumul ar fi de 6 litri/100 km, iar autonomia ar putea acoperi cam 600 km.

Mai exista ceea ce se cheama Engine Pack, un sistem prin intermediul caruia soferul poate alege daca motoarele sa lucreze impreuna sau alternativ, modurile de operare fiind Auto, 4×4 sau City Smart. In cazul celui din urma, motorul conventional lucreaza ca generator pentru baterii.

Ce ar mai fi de spus? Poate doar ca rezervorul are o capacitate de 35 litri. Aaaaa… si pretul de baza: 25.500 euro, fara taxe.

Nu pot decat sa salut ce au facut cei trei baieti si lucrul cel mai interesant e ca SCI hyMod nu este o idee care sa nu poata fi realizata. Nu este un concept pe care sa-l pui doar pe hartie si sa ramana acolo. Sa vedem ce se va intampla… 🙂

Sursa Carscoop

Mai multe imagini in continuare

Author: Sorin Grumazescu

1 thought on “SCI hyMod – Un hibrid modular romanesc

Comments are closed.