O dubla si doua noi recorduri pentru Citroen

Nici nu ma asteptam la altceva. Citroen Total este la cea de a treia dubla, dupa Raliul Germaniei. Sebastien Ogier si Julien Ingrassia castiga prima oara pe asfalt, fiind urmati de catre colegii Sebastien Loeb si Daniel Elena. Mai mult, este victoria cu numarul 78 in Campionatul Mondial de Raliuri, fiind constructorul cu cele mai multe victorii in acest sport. Ca sa nu mai vorbim de faptul ca Citroen DS3 WRC a ajuns si la cea de a 8-a victorie consecutiva.

Prima zi a inceput cu cateva „recomandari” din partea serviciilor oferite de Meteo France, care „spuneau” ca vremea se poate schimba oricand. De aceea, echipa a ales 4 pneuri Michelin cu compozitie soft si doua compozitie hard. In mare, n-au fost probleme, Loeb terminand pe prima pozitie, fiind urmat de Ogier. In cea de a doua zi, ghinionul loveste, Loeb face pana in ultima proba speciala si pierde prima pozitie in favoarea lui Ogier.

In specialele de duminica, echipajele au avut parte de tot felul. Ma refer la vreme. In prima proba, nimic deosebit, doar cateva portiuni ude. Insa, in cea de a doua proba, cat se poate de ud pe jos, dar multumita pneurilor, n-au fost probleme. „Am facut o alegere buna in aceasta dimineata. Am stat tot timpul pe marginea drumului fara sa tai virajele pentru a nu face pana. Trebuie sa-mi protejez avansul si sa raman concentrat pana la final.” a spus Ogier in primul parc de service.

Cam asta-i despre Citroen si Raliul Germaniei. Urmeaza Raliul Australiei in perioada 8 – 11 Septembrie, iar mai jos aveti rezultatele si clasamentele, plus cateva declaratii.

Mai multe detalii in continuare

„Nu am nicio problema. Imi face placere sa pilotez aici”, a spus si Loeb. „Dupa cum se pare va continua sa ploua, deci vom pastra acelasi tip de pneuri pentru a doua bucla si pentru Power Stage.” Loeb a fost cel mai rapid pe probele 17 si 18 si obiectivul sau a fost sa castige si cele 3 puncte bonus acordate pentru victoria pe ultima proba. Campionul mondial a atacat la maximum pe strazile din Trier si a obtinut cele trei puncte, fiind urmat de Ogier care a primit doua puncte bonus.

„Trebuie sa spun ca nu m-am gandit niciodata la victorie aici pentru ca trebuia sa lupt impotriva lui Seb care nu a pierdut niciodata in Germania si care este foarte rapid pe asfalt. Sunt foarte incantat ca am castigat si ca am dovedit ca suntem foarte rapizi si pe aceasta suprafata. Aceasta victorie ne face sa fim si mai motivati pentru finalul de sezon. Poate nu sunt in cea mai buna postura, dar voi lupta pentru titlu atat timp cat mai exista sanse matematice”, a spus Ogier.

„Desigur, dupa opt victorii in Germania nu pot fi multumit cu locul secund”, a spus Loeb. „Am spus-o destul de des pana acum ca aceasta serie se va intrerupe o data. Am avut ghinion, dar acest lucru face parte din curse. Matematic vorbind, cu punctele din Power Stage si locul secund obtinut aproape ca am castigat.”

„Sunt foarte multumit cu aceasta dubla, care este un rezultat perfect, si cu faptul ca echipa Citroën a ramas invincibila in Raliul Germaniei”, a spus si Jean-Marc Gales, directorul general al grupului PSA. „In plus, am stabilit aici doua noi recorduri: 8 victorii consecutive intr-un sezon si 78 de victorii pentru Citroën in WRC. In urma rezultatului de azi am facut un pas important spre castigarea celor doua titluri mondiale.”

Tot pe modele Citroën DS3 WRC, Petter Solberg si Chris Patterson au terminat Raliul Germaniei pe locul 5, Kimi Räikkönen si Kaj Lindström au terminat pe locul 6, iar Peter van Merksteijn Jr si Erwin Mombaerts au intrat pentru prima oara in puncte pe locul 9.

Rezultate Raliul Germaniei (etapa a 9-a din 13)
1 S. Ogier / J. Ingrassia – Citroën DS3 WRC 3h 32m 15.9s
2 S. Loeb / D. Elena – Citroën DS3 WRC +39.8s
3 D. Sordo / C. Del Barrio – MINI John Cooper Works WRC +1m 55.6s
4 M. Hirvonen / J. Lehtinen – Ford Fiesta RS WRC +2m 43.7s
5 P. Solberg / C. Patterson – Citroën DS3 WRC +3.48.0s
6 K. Räikkönen / K. Lindström – Citroën DS3 WRC +7m 24.6s
7 H. Solberg / I. Minor – Ford Fiesta RS WRC +7m 45.9s
8 A. Araujo / M. Ramalho – MINI John Cooper Works WRC +9m 29.8s
9 P. Van Merksteijn / E. Mombaerts – Citroën DS3 WRC +10m 01.6s
10 D. Kuipers / F. Miclotte Ford Fiesta – RS WRC +10m 09.0s

Clasament general – PILOTI dupa Raliul Germaniei (etapa a 9-a din 13)
1. Sebastien Loeb 192 p, 2. Sebastien Ogier 167 p, 3. Mikko Hirvonen 156p, 4. Jari-Matti Latvala 96 p, 5. Petter Solberg 94 p, 6. Mads Ostberg 56 p, 7. Matthew Wilson 40 p, 8. Kimi Raikkonen 34 p, 9. Henning Solberg 32 p 10. Dani Sordo 20 p 11. Frederico Villagra 20 p, 11. Juho Hannien 13 p.

Clasament general – CONSTRUCTORI dupa Raliul Germaniei (etapa a 9-a din 13)
1. Citroen Total World Rally Team 333 p, 2. Ford Abu Dhabi 242 p, 3. M-Sport Stobart Ford 105 p, 4. Petter Solberg WRT 83 p, 5. Ice 1 Racing 48 p, 6. Munchi’s Ford WRT 32 p , 7. FERM Power Tools 22 p, 8. Team Abu Dhabi 20 p, 9. Monster WRT 9 p,10. Van Merksteijn Motorsport 8 p, 11. Brazil World Rally Team 1p.

Author: Sorin Grumazescu