Prima provocare pe asfalt pentru Citroen DS3 WRC

A fost mai intai debutul pe zapada. Au urmat nu mai putin de 7 victorii pe macadam. A venit randul asfaltului, „material” pe care Sebastien Loeb si Daniel Elena, incepand din 2002, au castigat de fiecare data.

„In sfarsit ajungem pe asfalt. Stiu ca toata lumea va incerca sa ma bata in Germania. Nu am pierdut niciodata aici, dar este clar ca sirul de victorii se va opri la un moment dat. Acum depinde doar de noi sa obtinem inca o victorie aici. Niciuna dintre cele trei zile nu seamana una cu cealalta. Sunt trei parti distincte: zona militara, zona cu podgorile si zona cu drumuri de tara. Specialele sunt foarte rapide si extrem de solicitante. Ne aflam in fata unei provocari uriase. Este crucial sa ai o dictare buna si sa te sincronizezi perfect cu copilotul tau”, a declarat Loeb.

Spre deosebire de colegul sau, Ogier are mai putin experienta in Raliul Germaniei, dar asta nu cred ca-l opreste de la ceva. „Nu este un raliu tipic. Sunt multe diferente de la o proba la alta. Unele sectiuni imi plac mai mult decat altele si nu va fi usor pentru noi aici. Chiar daca am terminat pe podium anul trecut nu am reusit sa tin pasul cu cei din fata. Anul acesta suntem hotarati sa demonstram ca putem face mai multe aici”, a spus Ogier.

Daca totul se termina cu bine dupa Raliul Germaniei, echipa Citroen Total va stabili un nou record, fiind constructorul cu cele mai multe victorii in Campionatul Mondial de Raliuri. In total, Citroen va avea 5 masini DS3 WRC in competitie, trei dintre ele fiind pilotate de catre Petter Solberg, Kimi Raikkanen si Peter van Merksteijn Jr.

Ca de fiecare data, va las cu un mic interviu, de aceasta data acordat de Loeb.

Sursa Citroen

Mai multe detalii in continuare

Trei intrebari pentru… Sebastien Loeb

Ti-a schimbat victoria din Finlanda strategia pentru finalul de sezon?
„Mai sunt inca cinci etape de disputat si multe puncte in joc. Victoria din Finlanda a fost una dintre cele mai importante si frumoase din cariera. Obiectivul meu a fost sa nu pierd foarte multe puncte pe un teren dificil si sa-mi pastrez prima pozitie in clasamentul general inaintea primei etape pe asfalt din acest sezon. Cred ca se poate spune ca ne-am atins obiectivul. A fost un rezultat excelent, dar acest lucru nu schimba cu nimic strategia noastra. In continuare trebuie sa adunam cat mai multe puncte in fiecare raliu.”

Esti neinvins in Germania, deci tu esti principalul favorit, nu?
„Adversarii nostri sunt din ce in ce mai puternici, dar eu sunt foarte increzator. Imi place la nebunie Raliul Germaniei. Este un raliu special pentru mine. Suporterii mei sunt in numar mare alaturi de mine si aici am obtinut prima mea victorie in campionatul mondial. Modelul Citroën DS3 WRC a fost foarte rapid in teste, iar pe asfaltul de aici am obtinut un sir impresionant de victorii.”

Cum te-ai simtit in timpul testelor pe asfalt cu noua masina?
„In comparatie cu vechiul model, Citroën DS3 WRC reactioneaza mai bine. Diferentialul central a fost interzis conform noului regulament, dar masina merge perfect chiar si fara ajutorul electronicii. In plus, si pneurile Michelin sunt diferite fata de cele cu care am mers in sezoanele anterioare. Am testat mai multe setari si cred ca am gasit versiunea ideala. Stim ca si rivalii nostri au testat foarte mult, dar suntem pregatiti pentru prima lupta pe asfalt!”

Author: Sorin Grumazescu