Cel putin asa arata un studiu facut de HLDI (Highway Loss Data Institute) si IIHS (Insurance Institute for Highway Safety).
Mai exact, studiul arata ca sistemele de siguranta de pe Volvo XC60 reduc riscurile tamponarilor cu 27% si riscurile accidentarii pietonilor cu 51 procente, evident comparativ cu restul SUV-urilor mid-size.
Tot conform acestui studiu, Volvo XC60 ar avea cu 19% mai putine sanse sa fie implicat intr-un accident, in comparatie cu oricare alt model din gama Volvo. Si acest lucru este posibil multumita sistemului numit City Safety, sistemul care poate evita coliziunile la viteze mici.
Pe scurt, sistemul foloseste un senzor cu infrarosu, care βobservaβ obstacolele la viteze cuprinse intre 3 si 30 km/h. In cazul in care soferul nu reactioneaza, sistemul activeaza automat franele.
Cu toate astea, Adrian Lund, presedintele HDLA si IIHS, a spus ca nu trebuie sa te bazezi in totalitate pe aceste sisteme si soferii de Volvo nu sunt mai in siguranta decat soferii altor brand-uri: β90% din accidente se intampla din vina soferilor. Sistemele de evitare si avertizare pot doar sa ajute automobilistii distrasi, care nu observa un accident iminent.β a spus acesta.
Mai nou, sistemul City Safety este disponibil in standard si pe S60 2011 si 2012, dar si pe S80 si XC70. Optional, Volvo mai ofera si ceea ce se cheama Pedestrian Detection with Full Auto Brake. Acesta foloseste un radar si o camera care scaneaza obiectele din fata masinii, comparandu-le cu 10.000 de forme salvate in baza de date, totul fiind facut in doar 50 de milisecunde. Poate urmari pana la 64 de persoane simultan si, in cazul in care detecteaza un posibil accident, atentioneaza soferul prin semnale luminoase si sonore. Daca nu exista nicio reactie din partea acestuia, masina activeaza complet franele.
Acum, nu vreau sa fiu rau, dar eu chiar sper ca aceste sisteme sa si functioneze cum trebuie, nu cum s-a intamplat aici. π
Sursa Carscoop
Recent Comments