Kamikaze Off-Road Club te invita la a doua editie a Cupei Kamikaze

In perioada 16-19 Iunie sunteti asteptati la cea de a doua editie a Cupei Kamikaze, eveniment ce va avea loc la Curtea de Arges.

Interesant la acest concurs (comparativ cu altele), este faptul ca pe traseu intra cine vrea, iese doar cine poate 🙂 Vor fi facuti intre 30 si 50 km pe zi, competitia urmand a avea trei clase: Standard, Open si Extrem.

Chiar daca am spus ca in concurs intra cine vrea, exista cateva dotari obligatorii pe care trebuie sa le aiba masinile pentru fiecare clasa in parte. Hai sa vedem despre ce e vorba.

Dar inainte de asta, ca sa n-o lungim prfea mult, sa va mai spun ca evenimentul este facut impreuna cu Federatia Romana de Automobolism Sportiv, iar premiile puse la bataie sunt de 1.000 euro pentru primii clasati la clasele Extrem si Open si de 500 euro pentru primul loc la Standard.

Pentru inscrieri si mai multe detalii, dati cu clicku’ pe Kamikazeteam.ro.

Si asa cum spuneam, mai jos gasiti si dotarile obligatorii si caracteristicile autovehiculelor pentru fiecare clasa in parte.

Mai multe detalii din comunicatul de presa in continuare

STANDARD
– cauciucuri maximum profil MT dimensiune maxima 33 Inchs (sau echivalent)
– casti de protectie pentru pilot si copilot, tip AUTO/MOTO
– prelata sau orice alt material impermeabil cu dimensiunile 6x3m
(pentru protectia solului in zona de service sau bivuac)
– hrana si apa pentru 48 ore
– lopata
– extinctor minim 2 litri -2 buc
– dispozitiv de avertizare sonoră
– cric
– sistem de evacuare a gazelor arse, minim 2/3 din lungimea masinii
– triunghi reflectorizant
– trusa de prim ajutor
– sufa de remorcare,
– contor kilometraj, functional
– echipament de comunicare (telefoane mobile)
– automobilul trebuie sa aiba toate dotarile standard pentru circulatia pe drumurile publice conforme codului rutier

OPEN
– cauciucuri profil minim MT dimensiune maxima de 33 Inchs (840 mm)
– roll cage din teava metalica de minim 38 mm diametru si 3 mm grosimea sectiunii.
– centuri de siguranta tip HAM pentru competitii automobilistice, cu minim trei puncte de fixare, pentru pilot si copilot
– casti de protectie pentru pilot si copilot, tip AUTO/MOTO
– prelata sau orice alt material impermeabil cu dimensiunile 6x3m (pentru protectia solului in zona de service si bivuac)
– GPS, model GARMIN sau compatibil GARMIN, impreuna cu cablul de descarcare a datelor
– terratrip
– hrana si apa pentru 48 ore
– lopata
– statie emisie receptie
– extinctor minim 2 litri -2 buc
– dispozitiv de avertizare sonoră
– troliu mecanic, electric sau hydraulic, directia de tragere “frontal”
– sufe de protectie pentru copaci
– manusi de protectie
– cric
– sistem de evacuare a gazelor arse minim 2/3 din lungimea masinii
– triunghi reflectorizant
– trusa de prim ajutor
– greutate minima pentru detensionarea cablului de troliu de 1 kg.
– lumini:
– doua faruri frontale
– doua stopuri de frana (becuri de 21 W)
– 4 Lampi semnalizatoare.

EXTREM
– cauciucuri profil minim MT
– roll cage din teava metalica de minim 38 mm diametru si 3 mm grosimea sectiunii.
– centuri de siguranta tip HAM pentru competitii automobilistice, cu minim patru puncte de fixare, atat pentru pilot cat si pentru copilot
– casti de protectie pentru pilot si copilot, tip AUTO/MOTO
– prelata sau orice alt material impermeabil cu dimensiunile 6x3m (pentru protectia solului in zona de service si bivuac)
– GPS, model GARMIN sau compatibil GARMIN, impreuna cu cablul de descarcare a datelor
– terratrip
– hrana si apa pentru 48 ore
– lopata
– heblu in interiorul habitaclului si in exteriorul habitaclului
– statie emisie receptie
– extinctor minim 2 litri -2 buc
– dispozitiv de avertizare sonoră
– troliu mecanic, electric sau hydraulic, directia de tragere “frontal”
– sufe de protectie pentru copaci
– manusi de protectie
– cric
– sistem de evacuare a gazelor arse minim 2/3 din lungimea masinii
– triunghi reflectorizant
– trusa de prim ajutor
– greutate minima pentru detensionarea cablului de troliu de 1 kg.
– lumini:
– doua faruri frontale
– doua stopuri de frana (becuri de 21 W)
– 4 Lampi semnalizatoare.

Caracteristici ale autovehiculelor clasa Standard
– Extinctoarele vor fi manuale,de minim 2 litri capacitate si prevazute cu manometru de verificare.
– Extinctoarele trebuie sa fie pline si sa se incadreze in perioada de valabilitate. Amplasarea acestora in habitaclu se
face de o maniera ferma in locuri usor accesibile.
– Orice obiect amplasat in habitaclu (statie emisie-receptie, trusa scule, etc) va fi ancorat ferm la o distanta de cel
putin 150 mm fata de castile echipajului.
– Toate obiectele detasabile din interiorul masinii trebuie sa fie foarte bine fixate pentru a se evita accidentarile
– Scaunele vor fi prevazute cu tetiere.
– Nu se accepta nici o modifiacare a automobililui original
– Nu se considera moficare schimbarea cauciucurilor de serie sau schimbarea barilor fata si spate sau a pragurilor
laterale.
Gabarit:
– Ampatamentul intre punti trebuie sa fie de minim 200 cm
– Latimea maxima la exteriorul rotilor nu trebuie sa depaseasca 230 cm
Greutate:
– greutatea minima a vehicolului pregatit de cursa (cu rezervorul de combustibil plin si cu roata de rezerva)trebuie sa
fie de minim 900 kg fara pilot si copilot
– greutatea maxima a vehicolului pregatit de cursa (cu rezervorul plin si cu roata de rezerva) trebuie sa fie de 3500
kg cu pilot si copilot
Anexa A la regulamentul cadru pentru competitii OFF ROAD – 2/5

Caracteristici ale autovehiculelor clasa Open (Promo)
– Rezervorul de combustibil, radiatoarele, filtrele de ulei trebuie sa fie amplasate IN AFARA habitaclului.
– Suprafetele vitrate vor fi din sticla SECURIT, DUPLEX sau policarbonat, cu o grosime minima de 3 mm.
Plexiglasul este interzis. Parbrizul, in cazul in care exista, va fi in mod obligatoriu din sticla de tip DUPLEX
– In cazul in care autovehiculul este in varianta soft-top, plafonul, incepand din dreptul parbrizului si pana la 150 mm
in spatele scaunelor va fi metalic. Se pot folosi fier, aluminiu sau materiale composite. Caracteristicile mecanice ale
acestor materiale trebuie sa fie cel putin similate cu a unei table de fier cu grosimea de 1 mm.
– In interiorul si exteriorul habitaclului se vor monta hebluri pentru intreruperea alimentarii tuturor circuitelor electrice.
– In cazul motoarelor diesel, se va monta un dispozitiv separate de oprire a motorului.
– Daca se folosesc alte elemente de caroserie decat cele originale, muchiile acestora vor fi rotunjite cu o raza de
minim 15 mm.
– Extinctoarele vor fi manuale,de minim 2 litri capacitate si prevazute cu manometru de verificare.
– Extinctoarele trebuie sa fie pline si sa se incadreze in perioada de valabilitate. Amplasarea acestora in habitaclu se
face de o maniera ferma in locuri usor accesibile.
– Daca prin habitaclu trec circuite de ulei, racire sau alimentare, aceste circuite vor fi executate din conducte
rezistente la foc si nu vor fi intrerupte (mufate) intre intrarea si iesirea din habitaclu.
– Orice obiect amplasat in habitaclu (statie emisie-receptie, trusa scule, structura roll-bar, etc) va fi ancorat ferm la
o distanta de cel putin 150 mm fata de castile echipajului.
– Toate obiectele detasabile din interiorul masinii trebuie sa fie foarte bine fixate pentru a se evita accidentarile
– Scaunele vor fi prevazute cu tetiere.
Anexa A la regulamentul cadru pentru competitii OFF ROAD – 3/5
Habitaclul va avea doua usi sau deschideri, astfel incat:

Author: Sorin Grumazescu

1 thought on “Kamikaze Off-Road Club te invita la a doua editie a Cupei Kamikaze

Comments are closed.