Daca in prima zi a Raliului Argentinei nu a fost chiar foarte buna pentru echipa Citroen Total, Loeb si Elena terminand pe locul 5 in urma unei penalizari de un minut, in cea de a doua zi, Ogier si Ingrassia s-au asezat in frunte, cu un avans de 40 secunde fata de urmatorul echipaj, iar Loeb si Elena au urcat pana pe locul 3, la doar 4 secunde fata de echipajul de pe locul 2.
Asa cum se spune si in comunicatul de presa, ultima zi a fost una destul de ciudata. Pentru prima proba (48 km), pilotii au fost nevoiti sa se trezeasca la 5 dimineata. Ogier a plecat primul de la start, dar desi a mers cat se poate de prudent incercand sa pastreze cele 43.7 secunde pe care le avea ca avans, pe ultimii kilometri ai probei, DS3-ul WRC s-a rasturnat. „A fost o greseala stupida. Tot ce trebuia sa facem era sa ajungem la sosire si sa castigam. Aveam notat apexul in acel viraj si totul s-a terminat cu o iesire in decor. Am putut pleca mai departe dar masina era avariata. In plus, am ramas si fara servodirectie. Parbrizul era spart si am ramas fara eleronul spate.” a spus Ogier la final.
Astfel, inaintea startului in Power Stage, Ogier mai avea doar 3.3 secunde avans fata de Loeb si 5.7 secunde fata de Hirvonen. „A fost foarte greu. Pe ultima proba am simtit ca nu mai pot tine volanul. Fara servodirectie masina a devenit incredibil de grea. A fost imposibil sa abordam virajele asa cum am fi vrut. Pentru echipa nu este chiar atat de rau. Nu am pierdut foarte multe puncte la constructori. Nu este insa un rezultat bun in ceea ce priveste lupta pentru titlul pilotilor. Sunt foarte dezamagit”, a mai adaugat Ogier.
De cealalta parte, Loeb a abordat „modul atac” si, pana la final, a preluat conducerea. Avansul sau fata de Hirvonen a fost de 2.4 secunde. „Dupa penalizarea de vineri nici nu ma mai gandeam la victorie. Am mers la limita pentru a-i ajunge din urma pe pilotii din fata noastra si pentru a trece de Hirvonen. Inca o data am avut parte de un final foarte strans. Se pare ca Raliul Argentinei este terenul meu favorit pentru vanatoare”, a declarat Loeb.
Mai jos aveti rezultatele dupa Raliul Argentinei, dar si clasamentele generale. Urmatoarea etapa este Raliul Greciei, in perioada 16-19 Iunie.
Sursa Citroen
Rezultate Raliul Argentinei (etapa a 6-a din 13)
1 S. Loeb / D. Elena Citroën DS3 WRC 4h03m 56.9s
2 M. Hirvonen / J. Lehtinen – Ford Fiesta RS WRC +2.4s
3 S. Ogier / J. Ingrassia – Citroën DS3 WRC +7.3s
4 P. Solberg / C. Patterson – Citroën DS3 WRC +32.6s
5 M. Ostberg / J. Andersson – Ford Fiesta RS WRC +5m 16.8s
6 F. Villagra / J. Perez Companc – Ford Fiesta RS WRC +6m 48.5s
7 JM. Latvala / M. Anttila – Ford Fiesta RS WRC +11m 34.5s
8 M. Wilson / S. Martin – Ford Fiesta RS WRC +13m .32.7s
9 H. Paddon / J. Kennard – Subaru Impreza +25m 43.8s
10 P. Flodin / M. Andersson – Subaru Impreza +33.m 34.1s
Clasament general – PILOTI dupa Raliul Argentinei (etapa a 6-a din 13)
1. Sebastien Loeb 126 p, 2. Mikko Hirvonen 113 p, 3. Sebastien Ogier 96 p, 4. Jari-Matti Latvala 74 p, 5. Petter Solberg 61 p, 6. Mads Ostberg 48 p, 7. Matthew Wilson 28 p, 8. Frederico Villagra 20 p, 9. Kimi Raikkonen 18 p, 10. Henning Solberg 10 p, 11. Dani Sordo 8 p, 12. Juho Hannien 8 p, 13. Ott Tanak 7 p, 14. PG Andersson 6 p, 15. Martin Prokop 6 p.
Clasament general – CONSTRUCTORI dupa Raliul Argentinei (etapa a 6-a din 13)
1. Citroen Total World Rally Team 207 p, 2. Ford Abu Dhabi 174 p, 3. M-Sport Stobart Ford 75 p, 4. Petter Solberg WRT 49 p, 5. Munchi’s Ford WRT 32 p, 6. Ice 1 Racing 26 p, 7. Team Abu Dhabi 19 p, 8. FERM Power Tools 10 p, 9. Monster WRT 6 p, 10. Brazil World Rally Team 1p.
1 thought on “Citroen obtine a saptea victorie consecutiva – Raliul Argentinei”
Comments are closed.