BMW Seria 1 M Coupe este noul Safety Car MotoGP

Si daca tot suntem la ziua Safety Car-urilor, iata inca unul. E BMW, e Seria 1, e M si e Coupe. Este noul Safety Car ales pentru a asigura „ordinea si linistea publica” in sezonul 2011 MotoGP. Si nu, nu este versiunea de serie, ci este un model modificat special pentru aceasta treaba. In sensul ca doar trenul de rulare si cei 340 CP au ramas de pe modelul de productie.

Una dintre diferente ar fi ca Safety Car-ul este mai usor decat versiunea de productie. Cum s-a ajuns la pierderea in greutate? A fost montata o capota din fibra de carbon, geamurile laterale si cel spate sunt din policarbonat, bancheta spate a fost scoasa, iar evacuarea este din titan.

Daca tot au fost scoase unele elemente, si fiind un Safety Car, era nevoie si de cateva lucruri noi: un splitter frontal, eleron ajustabil la partea din spate, lumini LED incorporate in grila frontala, jante de 19 inch si pneuri 255/35 fata si 285/30 spate.

Si daca tot s-a gasit de cuviinta ca bancheta spate sa fie eliminata, la interior a fost nevoie de un rollover cage, exact in spatele pilonilor B. Siguranta pe primul loc. O sa mai vedeti si un volan M imbracat in alcantara, doua scaune Recaro, centuri de siguranta in sase puncte si un stingator.

Ca totul sa fie perfect, au mai fost facute cateva imbunatatiri. Si aici ma refer la suspensiile ajustabile, dar si la sistemul de franare care a fost inlocuit cu unul racing, cu etriere in sase pistoane.

Noul BMW 1-Series M Coupe Safety Car nu va fi singur in MotoGP. Il vor insoti doua masini de rezerva, un X6M si un M3, un 535i Touring Medical Car, un X5M pentru Safety Officer, dar si doua Safety Bikes, un BMW S 1000 RR si un HP2 Sport.

Sursa Carscoop

Mai multe imagini in continuare

Author: Sorin Grumazescu