Incepand cu data de 26 Martie 2011, noul BMW Seria1 M Coupe va fi disponibil si in Romania. Desi mai dureaza putin pana ajunge la noi, modelul poate fi deja comandat, preturile pornind de la 43.200 euro fara TVA.
Automat, cand spui „M”, spui putere, spui dinamism, spui sportivitate. In cazul lui BMW Seria 1 M Coupe, tehnologia este combinata cu agilitatea unui model compact, rezultatul vazandu-se in placerea condusului in stil sportiv.
Cred ca deja stiti ca avem de a face cu un motor in sase cilindri in linie, cu tehnologia M TwinPower Turbo, injectie directa, motor care dezvolta 340 CP la 5.980 rpm si un cuplu oferit intre 1.500 si 4.500 rpm. Nu sta rau deloc la performante, cifrele fiind urmatoarele: 4.9 secunde pana la 100 km/h, 17.3 secunde pana la 200 km/h, un consum de 9.6 litri/100 km si emisii de CO2 de 224 g/km.
Daca doriti mai multe detalii, mai jos gasiti restul comunicatului de presa, iar pentru mai multe imagini, dati un click aici.
Sursa BMW
Mai multe detalii in continuare
Design: proporţii clasice pentru coupé, forme atletice în stilul M.
Proporţiile dinamice BMW Seria 1 Coupé oferă baza perfectă pentru designul fascinant al BMW Seria 1 M Coupe. Cu o lungime de 4.380 milimetri şi o înălţime de 1.420 milimetri, BMW Seria 1 M Coupé este şi cel mai scurt, dar şi cel mai scund model din gama BMW M GmbH. Un ecartament de 1.803 milimetri, mai lat cu 55 milimetri decât BMW 135i Coupé atât la puntea faţă, cât şi cea spate, este expresia performanţelor dinamice crescute ale acestui model.
Designul părţii frontale reflectă, într-o manieră impresionantă, posibilitatea unor performanţe remarcabile de care este capabil BMW Seria 1 M Coupé. Eleronul faţă, cu o formă ce denotă putere, formează o suprafaţă omogenă, dominată în secţiunea inferioară de trei guri de admisie a aerului, de dimensiuni generoase. În dorinţa unei optimizări a proprietăţilor aerodinamice, aşa-numitele perdele de aer sunt utilizate în premieră la un model de serie. Aerul admis este direcţionat spre două galerii prin intermediul fantelor din secţiunea externă a eleronului faţă. Aceste deschideri sunt concepute astfel încât aerul să curgă prin interiorul eleronului faţă printr-o galerie închisă şi este evacuat printr-o mică fantă la viteză mare, traversând flancurile exterioare ale roţilor. Curentul de aer evacuat acoperă lateralul pneurilor faţă precum o perdea, reducând astfel turbulenţele din jurul pasajelor roţilor, şi optimizând suplimentar aerodinamica automobilului.
BMW Seria 1 M Coupé este echipat standard cu faruri cu xenon. Grupurile luminoase duble şi rotunde, caracteristice mărcii, sunt retezate în partea superioară de semnalizatoare echipate cu LED-uri. Acesta este motivul care creează aspectul specific concentrat al modelului BMW Seria 1 M Coupé.
Linia umerilor şi volumele suprafeţelor laterale simbolizează spiritul atletic controlat cu precizie dinspre lateral. Pasajele roţilor sunt extrem de proeminente atât în faţă, cât şi în spate.
O altă particularitate specifică este reprezentată de elementele cromate care înglobează sigla M, amplasate pe pasajul roţilor faţă. Acestea integrează semnalizatoarele laterale şi formează şi punctul de pornire al liniei superioare de profil care ajunge până în spate, trecând prin mânerele uşilor. În plus, o muchie verticală de contur porneşte de la respectivul element şi ajunge până la pragurile laterale. Reglajul de fineţe din tunelul aerodinamic a avut efect şi asupra designului oglinzilor retrovizoare, cu o formă care aminteşte de cele folosite pentru BMW M3.
Pasajele roţilor, puternic conturate, accentuează lăţimea noului model. Liniile aranjate orizontal întăresc această impresie. O uşoară ridicătură a spoilerului spate, aflat pe capota portbagajului, generează un plus de forţă de apăsare pe puntea spate la viteze ridicate. Eleronul spate are deschideri laterale ca o imitaţie a gurilor de admisie din partea din faţă.
Simetria vizuală caracteristică modelelor M este creată de ţevile de eşapament cromate duble, poziţionate spre exterior. Grupul de stopuri, de forma literei L, cu tehnologie LED şi cu carcase de culoare roşie, creează o iluminare caracteristică BMW pe timp de noapte.
Ca nuanţe coloristice pentru exterior, Alpine White nemetalizat, Sapphire Black metalizat şi cea exclusivă Valencia Orange metalizat sunt disponibile pentru BMW Seria 1 M Coupé. În echipare standard, jantele M din aliaj, de 19 ţoli şi cu design Y al spiţelor, oferă un contact perfect cu drumul şi o apariţie care inspiră forţă.
Motor cu şase cilindri în linie cu M TwinPower Turbo şi caracteristici de performanţă legate de turaţia motorului.
Un motor cu şase cilindri dispuşi în linie oferă modelului BMW Seria 1 M Coupé o sursă de putere remarcabilă pentru furnizarea dinamicii superioare. Motorul de 3,0 litri combină caracteristicile de performanţă M cu eficienţa. Propulsorul a fost modificat în stilul M astfel încât să fie capabil să gestioneze cerinţele cu care se confruntă atât în traficul cotidian, cât şi pe circuit.
Tehnologia M TwinPower Turbo, utilizată la BMW Seria 1 M Coupé, constă din două turbocompresoare compacte, datorită momentului redus de inerţie, sunt eficiente şi la turaţii scăzute ale motorului, fiecare furnizând aer comprimat pentru trei cilindri. Acest rezultat înseamnă un răspuns prompt încă de la start, eliminând obişnuitul „gol turbo”. Transmisia oferă un cuplu maxim de 450 Newton metri încă de la o turaţie de 1.500 rpm. Acesta este disponibil până la 4.500 rpm şi poate creşte cu încă 50 Nm la acceleraţie maximă prin intermediul unei funcţii overboost.
Nivelul maxim de 500 Newton metri permite manevre de accelerare deosebit de dinamice, iar impulsul disponibil după schimbarea fiecărei trepte de viteză se traduce printr-o creştere a vitezei lineare specifică modelelor M. Motorul îşi atinge planul maxim de putere la 5.980 rpm. Prin această curbă de performanţă în funcţie de turaţie, motorul cu şase cilindri întruchipează proprietăţile caracteristice gamei M pentru propulsoare de înaltă performanţă: BMW Seria 1 M Coupé sprintează în doar 4,9 secunde de la 0 la 100 km/h, cu viteza maximă limitată electronic la 250 km/h.
Sistemul de răcire a motorului este conceput pentru a permite un echilibru între potenţialul remarcabil de performanţă şi cerinţele foarte mari cu privire la nevoia constată de putere maximă. Un radiator suplimentar şi o galerie specifică de aer fac faţă stresului termic ridicat care poate fi generat de pilotajul într-un stil foarte sportiv pe circuite.
Eficienţa extraordinară a motorului se datorează, în principal, injecţiei directe care permite alimentarea de mare precizie cu combustibil prin intermediul piezoinjectoarelor, dispuse central între supape. În plus, măsurile Efficient Dynamics, precum recuperarea energiei la frânare (Brake Energy Regeneration) şi controlul inteligent al componentelor auxiliare electrice, asigură un consum mixt, în ciclul de testare EU, limitat la 9,6 litri per 100 kilometri şi un nivel al emisiilor CO2 de 224 grame per kilometru.
Transmisia puterii de propulsie este realizată, la BMW Seria 1 M Coupé, de o cutie de viteze manuală, cu şase trepte. Această transmisie nou dezvoltată este operată prin utilizarea unui levier M de schimbare a vitezelor foarte scurt.
Tehnologia şasiului: masă redusă, rigiditate ridicată.
BMW Seria 1 M Coupé are un şasiu ale cărui elemente au trecut prin procesul de dezvoltare BMW M GmbH, cu accentul pe performanţele în competiţii. Numeroase componente importante au fost concepute iniţial pentru BMW M3, iar acum se regăsesc şi la acest coupé compact de înaltă performanţă, într-o formă adaptată. În stabilirea reglajului automobilului, procedură care include şi teste pe bucla Nordschleife de la Nürburgring, interacţiunea dintre motor, şasiu şi caroserie a fost optimizată, luându-se în calcul şi masa redusă a automobilului – 1.495 kilograme.
La modelul BMW Seria 1 M Coupé, atât suspensia faţă, cu dublu pivot, cât şi de la puntea spate – multibraţ cu cinci legături – sunt realizate în mare parte din aluminiu. Stabilizatoarele tubulare, conexiunile axurilor realizate din aluminiu şi amortizoarele din aluminiu completează conceptul de construcţie ultra-uşoară care este aplicat la partea de suspensie.
Dotare standard: diferenţial blocabil M variabil, frâne ceramice, DSC cu mod M Dynamic, Servotronic.
BMW Seria 1 M Coupé este echipat standard cu diferenţial blocabil M variabil. Atunci când este nevoie, acesta generează un cuplu de blocare şi poate fi variabil 100%, ceea ce oferă o tracţiune optimă pe absolut orice suprafaţă de drum. Diferenţialul blocabil M variabil reacţionează la diferenţele de rotaţie între roata dreaptă şi cea stângă de pe puntea spate, redirecţionând transmisia cuplului într-o fracţiune de secundă. Acolo unde există diferenţe semnificative ale coeficientului de frecare între roata stânga spate şi cea dreapta spate, spre exemplu, se asigură tracţiune optimă şi o putere maximă de propulsie. Modul de funcţionare a diferenţialului blocabil M amplifică dinamismul tracţiunii spate atât pe suprafeţele alunecoase, cât şi în momentul accelerării la ieşirea din viraje.
Sistemul superperformant de frânare, specific M, de la BMW Seria 1 M Coupé oferă o stabilitate impresionantă chiar şi în cele mai dificile condiţii, dar este şi deosebit de uşor. Principiul de design al sistemului este derivat din motorsport şi garantează datele excelente privind frânarea cu o reducere semnificativă a sensibilităţii la căldură. Discurile din fontă – ventilate şi perforate – cu diametrul de 360 milimetri la trenul faţă şi 350 milimetri la cel spate.
La BMW Seria 1 M Coupé, transmisia puterii către puntea spate oferă şi baza pentru o direcţie cu un răspuns impecabil, specific pentru BMW M . Direcţia este echipată cu sistem hidraulic de servodirecţie Servotronic, care reglează efectul de asistare în raport cu viteza.
Sistemul de control dinamic al stabilităţii DSC (Dynamic Stability Control) de la BMW Seria 1 M Coupé include facilităţi precum Antilock Brake System (ABS), funcţie de control împotriva patinării (ASC), asistare a frânării Dynamic Brake Control (DBC), Cornering Brake Control (CBC / control al frânării în viraje), funcţie de corectare a răspunsului de frânare în contextul unei solicitări susţinute (anti-fading function)şi funcţie de uscare a frânelor. Când suprafaţa drumului este udă sau alunecoasă, sistemul de control al stabilităţii intervine imediat, dar discret pentru a preveni supravirarea.
Ca o alternativă la modul normal de operare, conducătorul poate activa modul M Dynamic (MDM) prin intermediul unui comutator de pe panoul de instrumente, sporind astfel pragul de intervenţie a sistemului de control al stabilităţii. Acesta facilitează condusul pe zăpadă sau pe nisip printr-o patinare controlată. De asemenea, MDM permite şi un efect de supravirare, dinamică şi gestionată cu precizie.
Exclusiv şi caracteristic M: ambianţă de maşină sport la interior.
Prin intermediul designului interior, sentimentul M inconfundabil este transmis încă dinainte de pornirea motorului. Cockpitul M caracteristic şi conceptul de culori şi materiale specifice pentru model creează un stil care reproduce perfect ambianţa unui automobil sport. Aflate în echiparea standard, scaunele sport tapiţate cu piele Boston oferă atât conducătorului, cât şi pasagerului un suport lateral excelent la abordarea virajelor într-un stil dinamic. Designul, creat exclusiv pentru BMW Seria 1 M Coupé, include cusături contrastante în nuanţa portocaliu pe suprafaţa neagră a scaunelor şi a spătarelor, precum şi logo-ul M brodat pe tetierele scaunelor faţă.
Este caracteristic pentru maşinile sport ca nuanţele închise să domine interiorul automobilului, ceea ce sporeşte concentrarea conducătorului asupra circuitului. La BMW Seria 1 M Coupé, acest efect este creat de tapiţeria BMW Individual a acoperişului, de culoarea antracitului, dar şi de designul exclusiv al benzilor aplicate la interior, pe panourilor uşilor şi pe panoul de bord, cu piele Alcantara în nuanţă închisă. Aceste elemente de design beneficiază şi de cusături contrastante de culoare portocaliu, aşa cum găsim la husa schimbătorului de viteze sau a frânei de mână. Interiorul este completat de suportul pentru picior M, la conducător, şi de pragurile de intrare M.
Designul special pentru model caracteristic cockpitului M contribuie, la BMW Seria 1 M Coupé, şi la controlul optim al automobilului. În panoul de instrumente, cadranele gri pentru turometru şi vitezometru, care poate ajunge până la 300 km/h, cu indicatoare roşii sunt combinate cu lumina albă a afişajului.
Volanul M îmbrăcat în piele, o altă dotare standard, are butoane multifuncţionale pentru operarea sistemului audio şi a celui de telefonie. În plus, butonul caracteristic M de pe braţul drept al volanului permite conducătorului să schimbe într-o fracţiune de secundă la un reglaj al automobilului orientat spre un stil sportiv. Această configuraţie activează o curbă caracteristică mult mai sportivă în gestiunea motorului şi este modificat răspunsul acceleraţiei.
Gamă extinsă de echipamente standard, opţiuni de înaltă calitate şi particularităţi inovatoare BMW ConnectedDrive.
BMW Seria 1 M Coupé dispune şi de o gamă largă de dotări standard care subliniază caracterul premium. Modelul cu două uşi îşi arată caracterul practic prin cele patru locuri, nivelul de confort orientat spre parcurgerea unor distanţe lungi şi compartimentul de bagaje cu o capacitate de 370 litri. Nevoia unui plus de confort poate fi asigurată cu o gamă de opţiuni inovatoare, care în mare parte este unică în segment.
Pe lângă aer condiţionat şi tempomat, sistemul audio BMW Radio Business, cu player CD care citeşte şi format MP3, şi cele şase boxe vin în echiparea standard. Lista de opţionale include aerul condiţionat automat bizonal, sistem de acces confort, senzor de lumină şi ploaie, oglinzi retrovizoare exterioare şi interioare cu efect anti-orbire, sistem de sonorizare Harman Kardon Surround şi sistem de navigaţie Professional cu stocare pe hard disc. În combinaţie cu sistemul de navigaţie, BMW Seria 1 M Coupé este echipat cu sistem de operare iDrive, care permite controlul funcţiilor de infotainment, navigaţie şi comunicare prin utilizarea controlerului şi a unui display de înaltă rezoluţie cu diagonala de 8,8 ţoli (22,4 cm).
Gama de sisteme BMW ConnectedDrive include sistemele de asistare a conducătorului Adaptive Headlight (faruri adaptive cu reglarea fascicolului de lumină în funcţie de viteză şi rotirea volanului) şi High Beam Assistant (pornirea/oprirea automată a fazei lungi). Pe lângă utilizarea nelimitată a internetului, BMW ConnectedDrive oferă şi acces la serviciile bazate pe internet pentru a optimiza funcţiile de navigaţie şi entertainment.
Tehnologiile inovatoare de integrare a telefoanelor mobile şi a playerelor muzicale sunt disponibile la BMW Seria 1 M Coupé în combinaţie cu sistemul de navigaţie Professional, care include pre-echipare pentru telefoane mobile. Graţie noii tehnologii de interfaţă, cea mai nou generaţie de terminale Apple iPhone şi Apple iPod poate fi controlată prin intermediul meniului iDrive. Ca o ultimă apariţie pe lista funcţiilor de birou, de asemenea dezvoltată în cadrul programului BMW ConnectedDrive, posesorii unui smartphone BlackBerry al producătorului de telefoane mobile RIM (Research In Motion) pot să-şi afişeze mesajele e-mail pe monitorul automobilului BMW Seria 1 M Coupé prin interfaţa bluetooth.
Recent Comments