El este noul Audi A6 2012, un model elegant asa cum ne-a obisnuit Audi pana acum, cu un ampatament ce masoara 2.910 mm, cu jante de 16 inch, lumini LED pentru spate, eleron de portbagaj, evacuare dubla si blocuri optice fata LED (optional). Pentru cei care doresc ceva mai sport, exista si versiunea S-Line, cu bare putin modificate, o suspensie sport si jante de 19 inch.
In interior, modelul se inspira de la A7 si vine echipat cu clima, MMI (Multi Media Interface), elemente din aluminiu si lemn. Optional, se poate comanda un sistem audio Bang & Olufsen 1.300 watt, conexiune internet, navigatie MMI, un monitor de 8 inch si, pentru partea din spate, scaune individuale.
Pana trec la motorizari, sa va mai spun ce mai gasim: adaptive cruise control, active lane assist, parking assist, side assist (sistemul care detecteaza vehiculele in ceea ce se cheama „unghi mort”) si night vision.
Si acum, motorizarile. La momentul lansarii vor fi disponibile 5 propulsoare diferite. Si incepem cu 2.0 TDI, care dezvolta 177 CP si 380 Nm, are un sprint de la 0 la 100 km/h de 8.7 secunde, o viteza maxima de 228 km/h si un consum de 4.9 litri/100 km.
Mai avem un V6 3.0 litri TDI care dezvolta 204 CP si 400 Nm, cu un sprint de 7.2 secunde pana la 100 km/h si o viteza maxima de 240 km/h. Pentru aceasta versiune consumul este de 5.2 litri/100 km, in timp ce emisiile de CO2 ajung la 137 g/km.
Urmeaza cea de a doua versiune a motorului TDI de 3.0 litri, cea cu 245 CP si 500 Nm. In cazul acesteia sprintul 0-100 km/h este facut in 6.1 secunde, iar viteza maxima este limitata la 250 km/h. Consumul? 6.0 litri/100 km si emisii de 158 g/km.
Trecem la aspiratul natural FSI de 2.8 litri cu o putere de 204 CP si un cuplu de 280 Nm, cuplat la o transmisie multitronic, prin intermediul careia, noul A6 ajunge de la 0 la 100 km/h in 7.7 secunde si la viteza maxima de 240 km/h. Consumul este de 7.4 litri, iar emisiile de 172 g/km.
Ultimul este V6-le TFSI de 3.0 litri cu 300 CP si 440 Nm. Performantele suna bine (5.5 secunde 0-100 km/h si viteza maxima limitata electronic la 250 km/h), dar nici consumul nu e de speriat: 8.2 litri/100 km.
Si „plaja” de transmisii este destul de mare, Audi oferind de la cutii manuale in sase rapoarte, la cele CVT si pana la cele S tronic in 7 trepte. Inginerii au mai folosit pe langa sasiul tubular din aluminiu si arcurile din otel, o suspensie adaptiva pe aer (optionala pentru unele modele), un sistem FWD pentru versiunile standard si, la cerere, sistemul quattro all-wheel-drive.
Pentru final am lasat versiunea Audi A6 Hybrid, un model ce foloseste un TFSI de 2.0 litri cu 211 CP, care lucreaza impreuna cu un electric de 44 CP. Puterea combinata este de 245 CP, iar cuplul este de 480 Nm.
Motorul electric este ajutat de un set de baterii litiu-ion de 39 kW, poate accelera pana la 100 km/h exclusiv electric si are o autonomie de pana la 3 km. La partea de performante vorbim despre un sprint de 7.3 secunde intre 0 si 100 km/h si despre 238 km/h ca viteza maxima. Consumul combinat este de 6.2 litri/100 km, iar emisiile de CO2 sunt de doar 142 g/km.
Noul Audi A6 va intra pe piata anul viitor, preturile pornind in Germania de la 38.500 euro.
Inca doua filmulete si mai multe imagini in continuare
Uhm…Deja o trec în wishlist-ul de anul viitor…poate mi-o aduce Moşu’ o dată cu carnetul!
Sa dea Domnu’ sa ti se indeplineasca dorintele. 🙂
O minunatie de masina!!
@DavE intr-adevar…arata excelent. 🙂
E sexy.