Din pacate, n-am reusit sa ma aflu si eu printre cei 80 de participanti la ceea ce s-a numit BMW Innovation Days, eveniment organizat de Motor AG Pitesti. Si-mi pare rau, dar asta e. Cei care au fost prezenti au avut ocazia sa vada cam care sunt beneficiile tehnologiei marcii germane, au fost doua sesiuni de condus (Innovative Drive & Dynamic Drive), dar au putut sa urmareasca in interiorul BMW Future Lab si cateva demonstratii multimedia ale inovatiilor si tehnologiilor BMW. ”Trainerii” celor doua sesiuni de sofat au fost Axel Hoffmann si al nostru pilot Claudiu David.
Toti cei prezenti au avut posibilitatea sa vada cum se comporta cateva modele ActiveHybrid si sa vada si ce inseamna EfficientDynamics. Masinile puse la dispozitie au fost: BMW ActiveHybrid 7, BMW ActiveHybrid X6, BMW X1, BMW Seria 5 Sedan, BMW Seria 5 Gran Turismo, BMW 320d EfficientDynamics Edition si BMW Z4 sDrive35is.
„EfficientDynamics realizeaza o legatura stransa intre performantele dinamice, consumul de combustibil si masa. Performanţa maxima cu un consum minim de combustibil este obiectivul BMW pentru fiecare motor pe care il produce. Inovatii strategice in domenii precum sisteme de propulsie, materiale ultrausoare sau aerodinamica au reusit sa rezolve conflictul intre performanta, consum si masa. Placerea de a conduce nu va fi nicicand afectata de consumul de combustibil redus”, a mentionat Catalin Lavric, directorul de vanzari Motor AG Pitesti.
Mai jos o sa gasiti punctual care ar fi principalele caracteristici ale tehnologiilor BMW EfficientDynamics.
Mai multe imagini si detalii din comunicatul de presa, in continuare
1. Optimizarea motoarelor:
– pe benzină: a doua generaţie a sistemului de injecţie directă de mare precizie (High Precision Injection) beneficiază de injectoare piezoelectrice noi, poziţionate foarte aproape de bujie, iar procesul de ardere este optimizat, obţinându-se un randament crescut la sarcini mici şi mijlocii. În plus, în construcţia motoarelor sunt folosite aliaje foarte uşoare, conferind o masă mai redusă cu 4 kg în medie faţă de motorizările echivalente anterioare.
– diesel: tehnologia dublu-turbo (cu funcţionare în două stagii) aplicată pe motoarele diesel BMW conduce la performanţe excelente, cu un consum redus şi emisii de dioxid de carbon reduse. Datorită utilizării intensive a aliajelor uşoare, noua generaţie de motoare diesel în patru cilindri este mai uşoară în medie cu 17 kg faţă de motoarele precedente, dar este şi mai rigidă – ceea ce permite o creştere cu a intervalului de rotaţii pe minut, precum şi creşterea cuplului motor. Pentru obţinerea unui nivel cât mai scăzut al emisiilor, noile motoare diesel beneficiază de un filtru de particule cu regenerare de 99%, iar sistemul EGR (pentru recircularea gazelor de evacuare) este optimizat şi extrem de compact.
2. Funcţia Auto Start Stop – această funcţie opreşte motorul în cazul în care automobilul se opreşte (de exemplu, la semafoare), iar şoferul aduce maneta schimbătorului de viteze în punctul mort şi ia piciorul de pe ambreiaj. Sistemul conţine, în principal, un starter electric, iar bateria este concepută pentru a face faţă deselor reporniri ale motorului. Sistemul este disponibil pentru toate varaintele de motorizare de 4 cilindri şi cutie manuala, la BMW ActiveHybrid 7 şi BMW ActiveHybrid X6, BMW M3 şi urmează să echipeze şi toate versiunile noului BMW X3.
3. Indicator de schimbare a treptelor de viteză – tot legat de funcţia Auto Start Stop este şi ledul care indică momentele optime pentru schimbarea treptelor de viteză, dictate de unitatea electronică centrală, în funcţie de foarte mulţi factori şi care este concepută pentru a obţine un randament cât mai bun şi un consum cât mai scăzut.
4. Recuperarea energiei la frânare – bazându-se pe un alternator controlat electronic, această tehnologie stochează energia produsă la frânare sau la rularea în frână de motor. Acest surplus de energie este utilizat pentru celelalte sisteme electrice din maşină. Pe accelerare alternatorul este decuplat şi motorul este liber să dezvolte toată puterea pentru proulsarea automobilului.
5. Servodirecţie asistată electric (EPS) – faţă de o servodirecţie convenţională, unde presiunea uleiului în pompă este menţinută constantă prin consumarea unui procent din puterea motorului, sistemul EPS nu consumă energie decât în momentul rotirii volanului. În momentul în care nu este rotit volanul, nu se consumă energie şi astfel sistemul este mai eficient.
6. Sistemul Air Vent Control – designul optimizat al autovehiculelor BMW facilitează o rezistenţă redusă a aerului şi asigură astfel un consum mai redus de combustibil şi mai puţine emisii. Cu ajutorul sistemului de management al motorului clapetele de admisie aer amplasate in spatele grilei radiatorului se deschid când motorul necesită întregul volum de aer de răcire. În caz contrar curentul este asigurat de radiator, ceea ce reduce rezsietnţa aerului şi duce totodată la reducereaconsumului.
7. Anvelope cu rezistenţă redusă la rulare – pneurile normale se deformează constant în timpul rulării, ceea ce presupune consum mai mare de energie şi, în consecinţă, creşterea consumului de combustibil. Anvelopele cu rezistenţă redusă la rulare utilizează materiale speciale în profil şi în secţiunile laterale care întăresc pneul şi, în consecinţă, reduc consumul de combustibil.
Recent Comments