Top Ten supercar-uri care nu au ajuns pe linia de productie

Baietii de la Diseno Art au facut un interesant Top Ten al supercar-urilor care nu au mai apucat sa fie fabricate.

N-o sa va spun foarte multe lucruri despre fiecare in parte. Poate doar putin din motorizare. Ideea e ca aceste masini n-au ajuns pe linia de productie, nu pentru ca ar fi fost pentru vremea respectiva prea greu de facut, dar probabil, in principal, au aparut in momente nepotrivite.

Mai multe detalii si imagini in continuare

MB Exigence of Speed
MB EOS (Exigence of Speed) un model care cu siguranta n-ar fi ajuns sa participle la vreun concurs de frumusete. Nici n-a fost vreodata intentia constructorului, inginerii concentrandu-se catre aerodinamica si performanta.

Bizzarrini GTS 4.4
Ce vedeti in imagine ascundea sub capota un V8 de 4.4 litri, care era capabil sa ajunga la viteza maxima de 361 km/h. Bizzarrini GTS 4.4 a fost prezentat la Salonul Auto de la Geneva in 2005. Din pacate, totul s-a oprit aici.

McRae R4
In cazul lui McRae R4, povestea este putin mai trista. La fabricarea lui si-a adus aportul chiar Colin McRae. Insa totul a fost oprit dupa accidentul de elicopter din 2007, in care legendarul pilot a murit.

Freestream T1
Da, stiu ca seamana cu altceva si aveti dreptate. Freestream T1 nu e un proiect mort. Doar numele a disparut, modelul fiind transformat in Caparo T1. Freestream T1 era un vehicul destinat anului 2006, cu un motor V8 de 2.4 litri, cu 500 CP, o viteza maxima de 306 km/h, un sprint de 0-100 km/h facut in 2.5 secunde si cu o greutate de doar 465 kg.

Gigliato Aerosa
Interesant ce s-a vrut cu Gigliato Aerosa. Ideea era in felul urmator: cei de la Gigliato Design au vrut sa adune intr-o singura masina ingineria Lamborghini, motorizare de la Ford, felul in care britanicii construisc supercar-uri, masina fiind destinata pietei japoneze. Teoretic, anul aparitiei ar fi fost 1997, iar modelul ar fi beneficiat de un V8 de 4.600 cc, cuplat la o transmisie manuala in 5 rapoarte si care ar fi putut dezvolta 309 CP. Viteza maxima era de 260 km/h, sprintul 0-100 km/h putea fi facut in 4.9 secunde, iar greutatea masinii era de 1.300 kg.

Jiotto Caspita
Jiotto Caspita a fost dezvoltat intre 1980 – 1990, prototipul initial avand un motor Formula One V10, bineinteles modificat. 1989 ar fi fost anul aparitiei, dar totul a fost oprit din cauza recesiunii. In rest, 255 CP, cutie manuala in 6 rapoarte, sistem RWD, viteza maxima 320 km/h, sprint de 4.7 secunde si o greutate de 1.240 kg.

Laboratorio BEBI Quercianella
In prima faza, despre Laboratorio BEBI Quercianella se spunea ca va fi un supercar cu performante de invidiat, la un pret rezonabil. Dar pentru 2006, chiar daca era vorba despre un V8 de 2.4 litri cu 380 CP, o viteza maxima de 298 km/h si un sprint de 3.0 secunde, cei 270.000 de euro cat ar fi costat, erau mult prea multi.

Carver One
Carver One, desi un motorbike, in multe tari a fost considerat un vehicul de viteza. Si asta se datoreaza motorului de 659 cc cuplat la o transmisie manuala in 5 rapoarte si un sistem RWD, care ajutat de cei 85 CP reusea sa ajunga la viteza de 185 km/h si la un sprint intre 0 si 100 km/h, facut in 8.2 secunde. Pentru felul in care arata vehiculul, mi se pare impresionant.

Sunred SR08
Spania n-a iesit niciodata in evidenta in ceea ce priveste supercar-urile. Si dupa cum se vede, nici modelul Sunred SR08 n-a reusit sa schimbe ceva in aceasta privinta. Vehiculul ar fi trebuit sa ajunga in FIA GT1, ar fi avut un motor V10, vreo 500 CP si un sprint de 3.5 secunde pana la 100 km/h.

Laraki Borac
L-au frecat, l-au invartit, l-au sucit, au schimbat pozitia motorului. Pana la urma, au realizat ca Laraki Borac nu starneste interesul nimanui, asa ca totul a cazut. Cu o greutate de 1.500 kg, masina avea un motor V12 de 6 litri, o transmisie manuala in 6 rapoarte si o viteza maxima de 310 km/h.

Sursa Diseno-Art

Author: Sorin Grumazescu