Iata ca Volkswagen Jetta 2011 a fost dezvaluit. Cu un spate in stilul Audi si cu o parte frontala inspirata din Scirocco, noul model va putea fi gasit pe piata din Statele Unite (cu preturi ce pornesc de la 15.995 dolari) incepand cu luna Octombrie, iar in Europa la o data ce va fi anuntata ulterior.
Este pentru prima data cand Jetta nu va folosi la exterior nimic imprumutat de la Golf, insa „pe dedesubt” vor avea multe in comun. Mai intai, dimensiunile: 4.640 mm lungime, 1.780 mm latime si 1.450 mm inaltime. In ceea ce priveste ampatamentul, este cu 70 mm mai lung decat actuala generatie, ceea ce a dus la cresterea spatiului pentru picioarele pasagerilor spate cu aproximativ 67 mm, totalul fiind 967 mm.
Si daca exteriorul a fost improspatat, nu acelasi lucru pot sa-l spun despre interior, care pare identic cu cel de la actualul Jetta. Pana si instrumentele de bord sunt neschimbate.
Insa avem mai multe de spus la partea de motorizare. In Europa va fi introdus cu un total de 6 propulsoare, toate supraalimentate. Cele benzina sunt: 1.2 litri TSI cu 105 CP, 1.4 litri TSI cu 122 CP, 1.4 litri TSI cu 160 CP, si un 2.0 litri TSI de 200 CP.
La diesel avem doua unitati common rail, unul TDI de 1.6 litri si 105 CP si unul de 2.0 litri si 140 CP. Exceptand motorul 1.2 litri, toate celelalte vor fi cuplate fie la cutii in 6, fie la unele in 7 rapoarte, toate DSG dublu ambreiaj.
1.2 litri TSI si 1.6 litri TDI vor fi echipate cu tehnologia BlueMotion, cei de la VW declarand ca multumita acestei tehnologii, consumul va fi pentru 1.2 undeva la 5.3 litri/100 km si emisii de 123 g/km, in timp ce pentru 1.6 TDI, va fi de 4.1 litri/100 km, cu emisii de CO2 de 109 g/km.
Pentru piata nord-americana nu vor exista motoarele 1.2 si 1.4 TSI, dar se vor bucura de cel 2.5 litri in 5 cilindri care inca mai este pe modelul actual. Tot ei vor mai primi si un turbodiesel de 2.0 litri, cu un cuplu de 320 Nm si un sprint de 8.7 secunde pana la 100 km/h, dar si varful de gama, un TSI de 2.0 litri supraalimentat. Toate vor avea pe standard transmisie manuala cu posibilitatea alegerii unei transmisii automate. Pentru 2.0 TDI si 2.0 TSI, VW va oferi si transmisia DSG in sase rapoarte.
Mai multe imagini in continuare
Recent Comments