Da, da, ati vazut bine. BMW Motorsport revine in cursele de anduranta in sezonul 2010, programul fiind unul cat se poate de variat. Nu mai e un secret pentru nimeni ca punctele de maxim interes sunt cursele de 24 de ore de la Nurburgring si Le Mans, iar BMW participa la European Le Mans Series (LMS) si la anumite runde din cadrul Campionatului de Anduranţă VLN la Nurburgring. Noul BMW M3 va participa si la ALMS, iar BMW Team RBM va lua startul si la World Touring Car Championship (WTCC) cu modelul BMW 320si.
“Suntem foarte incantati ca avem posibilitatea de a oferi fanilor BMW de pe întreg mapamondul o gamă larga si variata de proiecte de-a lungul acestui sezon. Accentul programului nostru il punem pe competitiile bazate pe automobilele de productie. Incă o data vom participa in WTCC cu modelul BMW 320si si, dupa un debut promitator in ALMS 2009, BMW M3 GT2 va lua startul in acest an la campania din Europa. Cursele clasice pe distante lungi de la Nurburgring si Le Mans reprezinta o provocare cu totul speciala. De-a lungul timpului am avut numeroase succese in aceste intreceri si inca o data dorim sa ne luptam pentru victorie in acest an.” a declarat Mario Theissen, directorul BMW Motorsport.
Cursele de anduranta nu sunt tocmai o noutate pentru cei de la BMW, cel mai mare succes al lor fiind in 2009, cand BMW Motorsport obtine victoria in clasamentul general al cursei de 24 de ore de la Le Mans, iar anul acesta, BMW participa cu noul M3 GT2, in categoria extrem de echilibrata, LM GT2.
Tot in cadrul cursei de la Le Mans, BMW va evidential un proiect special pentru ei, continuand astfel traditia BMW Art Car. Mai exact, design-ul unuia din modelele M3 GT2, va fi realizat de catre artistul Jeff Koons. Iar Circuitul de la Sarthe, este oarecum locul de nastere al colectiei BMW Art Car, multe din cele 16 lucrari de arta realizate pana acum, dovedindu-si potentialul in intrecerea ce dureaza 24 de ore. Un exemplu este modelul BMW M1 semnat Andy Warhol, care in 1979 termina pe locul 6 in clasamnetul general al cursei maraton.
Cam asta-i despre ce vrea BMW sa faca in cursele de anduranta in 2010. Dar daca vreti sa cititi si mai multe, inclusiv date si rezultate, istoria echipei si ce a insemnat BMW M3 in cei 25 de ani de “activitate”, gasiti mai jos comunicatul de presa.
Sursa BMW
Mai multe imagini si detalii din comunicatul de presa in continuare
BMW este de departe cel mai de succes constructor în cursele desfăşurate pe celebra Nordschleife de la Nürburgring, unde compania a gustat din şampania învingătorului în nu mai puţin de 18 ocazii cu începere din 1970. La ultima sa apariţie în “Infernul Verde” în 2004 şi 2005, BMW a reuşit două victorii consecutive cu BMW M3 GTR – pe atunci o realizare unică în rândul constructorilor. În American Le Mans Series, BMW a intrat în cartea recordurilor în 2001, când BMW M3 GTR a ieşit campion în toate clasamentele: Jörg Müller (Germania) a câştigat titlul în ierarhia piloţilor GT, BMW Motorsport a triumfat în competiţia echipelor, iar BMW a fost laureata constructorilor în cea mai importantă piaţă străină pentru companie.
Pentru a se putea pregăti cât mai bine pentru cursele clasice din 2010, BMW va lua startul în Le Mans Series şi în câteva etape din Campionatul de Anduranţă VLN. În LMS, echipa este înscrisă sub titulatura BMW Team Schnitzer. Cinci etape – la Le Castellet (Franţa), Spa-Francorchamps (Belgia), Portimão (Portugalia), Budapest (Ungaria) şi Silverstone (Marea Britanie) – alcătuiesc acest program. Etapele VLN de la Nürburgring constituie pregătirea perfectă pentru prima cursă de 24 de ore a sezonului, care are loc în perioada 15-16 mai, pe acelaşi circuit Nordschleife.
Între 2005 şi 2009, Schnitzer Motorsport a concurat în Campionatul Mondial rezervat turismelor – World Touring Car Championship (WTCC) -, în care a obţinut 25 de victorii. “WTCC este o competiţie cu manşe tip sprint, care necesită un anume stil de muncă”, spune Lamm. “Totuşi, suntem suficient de experimentaţi pentru a fi capabili să ne adaptăm rapid la ritmul curselor destinate modelelor GT. De aceea, fiecare membru al echipei este extrem de motivat.”
Formula de piloţi folosită de BMW Motorsport oferă un echilibru între viteză şi experienţă. Aceasta este combinaţia care determină competitivitatea unui pilot în cursele de anduranţă. Echipa este condusă de Jörg Müller şi Dirk Werner (Germania). Aceşti doi piloţi oficiali BMW se vor afla în cockpitul BMW M3 GT2 în Le Mans Series, dar vor participa şi la întrecerile clasice de 24 de ore.
Prin victoria sa în clasamentul general al sezonului 2001 din American Le Mans Series, Müller reprezintă un reper pentru lumea curselor GT. În plus, veteranul german are o experienţă bogată la Le Mans şi a obţinut victoria în cursa de 24 de ore de la Spa-Francorchamps. În 2004, el a fost unul dintre membrii echipajului cu care BMW Motorsport a câştigat întrecerea de pe Nordschleife. Werner este un nou venit în formula de piloţi oficiali BMW – dar nu este un necunoscut în lumea curselor de anduranţă. El a înregistrat două victorii în American Grand-Am Series şi a participat cu succes în numeroase curse de 24 de ore.
De-a lungul carierelor lor, ceilalţi şase coechipieri au mai multe victorii şi titluri în palmares. Dirk Müller (Germania) este un specialist recunoscut al categoriei GT. În 2000 el a cucerit titlul în ALMS şi a fost campion în sezonul 2007 din campionatul FIA GT. A fost învingător, împreună cu Jörg Müller şi Hans-Joachim Stuck (Germania), la Nürburgring în 2004. Anul acesta, Dirk Müller participă la cel de-al doilea sezon în American Le Mans Series alături de BMW Rahal Letterman Racing Team. De această dată coechipierii săi sunt Joey Hand (SUA), Bill Auberlen (SUA) şi Tommy Milner (SUA).
Andy Priaulx (Marea Britanie), triplul campion mondial în întrecerea turismelor care a făcut parte şi din echipa cu care BMW a câştigat la Nürburgring în 2005, şi Augusto Farfus (Brazilia) sunt alţi doi piloţi ce participă în două categorii diferite în cursul acestei stagiuni. Cei doi sunt piloţii cu care BMW Team RBM abordează etapele din WTCC.
Cu patru victorii în cursa de 24 de ore de la Nürburgring, Pedro Lamy (Portugalia) este unul dintre cei mai de succes piloţi pe circuitul german şi are o bogată experienţă la categoria GT într-o multitudine de competiţii la care a participat cu începere din 1997. Uwe Alzen (Germania) se poate lăuda cu o experienţă vastă, numărându-se atât printre învingătorii de pe Nordschleife, cât şi cei de la Spa-Francorchamps. Formula de piloţi este completată de Dirk Adorf (Germania), un expert al circuitului de la Nürburgring, care a câştigat Campionatul de Anduranţă VLN de trei ori, iar în 2009 a stabilit un nou record pe turul de circuit din regiunea Eifel.
În disputa lor pentru puncte şi victorii, cei opt piloţi au posibilitatea de a se baza pe un aliat deosebit de puternic: cea mai nouă versiune de competiţie a modelului BMW M3. Acest automobil sport deosebit de performant, construit de BMW M GmbH, are la bază versiunea de serie BMW Seria 3 Coupe şi este propulsat de un motor V8 ce dezvoltă 420 CP în varianta de producţie. Pentru curse, performanţele sportive şi inovaţiile tehnice ale modelului de serie BMW M3 au fost sporite, astfel că BMW M3 GT2 are o putere maximă de aproximativ 500 CP, furnizată de un pachet general ce se anunţă promiţător.
Schnitzer Motorsport – date şi rezultate
Adresă: Görlitzer Straße 2a
83395 Freilassing
Germania
Fondat: 1963
Website: www.schnitzer.de
Proprietarul echipei: Herbert Schnitzer
Director echipei: Charly Lamm
Logistică/organizare: Dieter Lamm
Inginer-şef: Andreas Schallinger
Ingineri de cursă: Jacques Hendrikse, Michael Kölbel
Istoria echipei
1966 Campionatul Germaniei, locul I (BMW 2002 ti)
1968–1972 Campionatul European de Viteză în Coastă, locul I
(BMW 2002 ti, BMW 2002 tii, BMW 2800 CS)
1975 Campionatul European de Formula 2, locul I
(Martini BMW)
1976 Campionatul Mondial, locul II Constructori GT
(BMW 3.5 CSL)
1977 Campionatul de Circuit al Germaniei (BMW 2002 turbo)
1978 Campionatul de Circuit al Germaniei, locul I
(BMW 320)
1979 Campionatul de Circuit al Germaniei, locul III
(BMW 320)
1980-2004 12 victorii în “Guia Race” din Macao
(BMW 320, BMW 635 CSi, BMW M3, BMW 320i, BMW 320si)
1983, 1986, 1988 Campionatul European de Turisme, locul I
(BMW 635 CSi, BMW M3)
1985, 1986, 1988 Cursa de 24 de ore de la Spa-Francorchamps, locul I
1990, 1995 (BMW 635 CSi, BMW M3, BMW 320i)
1987 Campionatul Mondial de Turisme, locul I (BMW M3)
1989, 1991 Cursa de 24 de ore de la Nürburgring, locul I
(BMW M3)
1989 DTM, locul I (BMW M3)
1989, 1990 Campionatul de Turisme al Italiei, locul I (BMW M3)
1993 Campionatul de Turisme al Marii Britanii, locul I
(BMW 318i)
1994 Campionatul Asia-Pacific, locul I (BMW 318is)
1995 Campionatul de Turisme al Japoniei, locul I
(BMW 320i)
Cupa ADAC pentru Superturisme, locul I
(BMW 320i)
1997 Cursa de 24 de ore de la Le Mans, locul III
(McLaren BMW)
Campionatul FIA GT, locul II (McLaren BMW)
1998 Campionatul de Superturisme al Germaniei, locul I
(BMW 320i)
1999 Cursa de 24 de ore de la Le Mans, locul I
(BMW V12 LMR)
Cursa de 12 de ore de la Sebring, locul I
(BMW V12 LMR)
2000 American Le Mans Series (BMW V12 LMR),
două victorii
2001 American Le Mans Series, clasa GT, locul I
(BMW M3 GTR)
2002 FIA ETCC, locurile II şi IV (BMW 320i)
2003 FIA ETCC, locurile II şi V (BMW 320i)
2004 Cursa de 24 de ore de la Nürburgring, locurile I şi II
(BMW M3 GTR)
FIA ETCC, locurile II şi IV (BMW 320i)
Cursa de 24 de ore de la Spa-Francorchamps,
clasa GT2, locul I (BMW M3 GTR)
2005 Cursa de 24 de ore de la Nürburgring, locurile I şi II
(BMW M3 GTR)
FIA WTCC, locurile II şi V (BMW 320i)
2006 FIA WTCC, locurile II şi VI (BMW 320si)
2007 FIA WTCC, locurile IV şi VII (BMW 320si)
2008 FIA WTCC, locurile VI şi VII (BMW 320si)
2009 FIA WTCC, locurile III şi VI (BMW 320si)
BMW în cursele de anduranţă – Prezentare pe scurt.
Echipă pentru cursele de 24 de ore şi VLN: Team BMW Motorsport
Echipă pentru American Le Mans Series: BMW Rahal Letterman Racing Team
Echipă pentru Le Mans Series: BMW Team Schnitzer
Director BMW Motorsport: Mario Theissen
Director tehnic general BMW Motorsport pentru maşini sport şi turisme: Jan Hartmann
Piloţi pentru curse 24 de ore şi VLN: Jörg Müller, Dirk Werner, Dirk Müller, Andy Priaulx, Augusto Farfus, Uwe Alzen, Dirk Adorf, Pedro Lamy
Piloţi American Le Mans Series: Dirk Müller, Joey Hand, Bill Auberlen, Tommy Milner
Piloţi Le Mans Series: Jörg Müller, Dirk Werner
Poveste de succes: 25 de ani pentru BMW M3
BMW M3 reprezintă o legendă – indiferent că vorbim de sportivul model de serie sau de versiunea de competiţie. A fost un model care a entuziasmat clienţii BMW din lumea întreagă şi a celebrat victorie după victorie pe circuite timp de 25 de ani. De-a lungul acestei perioade, patru generaţii ale modelului BMW M3 au fost produse. Fiecare dintre acestea a fost unică în felul ei. De aceea, nu a fost nici o surpriză faptul că numărul fanilor acestui precursor al unei noi specii de automobile de serie deosebit de sportive, dar utilizabile şi în traficul cotidian, este în continuă creştere.
Povestea de succes a început în 1985 o dată cu conceptul unui automobil sport care pornea de la gama BMW Seria 3 (E30). Un an mai târziu, prima generaţie a modelului BMW M3 nu doar că i-a impresionat pe piloţii de curse şi pe specialişti, ci şi pe fanii automobilului de pretutindeni. Versiunea destinată şoselelor fusese deja concepută pentru utilizarea ulterioară pe circuite ca bază pentru omologarea maşinii de curse. Echipată cu un motor de 2,5 litri, cu patru cilindri, ce dezvolta 355 CP, versiunea de curse a acelui model BMW M3 a cules victorie după victorie.
În 1987, primul an în cursele destinate turismelor a devenit o procesiune triumfală pentru BMW M3. Maşinile oficiale BMW au cucerit cele mai importante trei titluri. Roberto Ravaglia a fost încoronat primul campion mondial de turisme, Winfried Vogt (Germania) a câştigat Campionatul European, iar Eric van de Poele (Belgia) a obţinut trofeul în Germania. Un an mai târziu, Ravaglia şi-a trecut şi Campionatul European în palmares. Tripletele de piloţi Emanuele Pirro (Italia) / Fabien Giroix (Franţa) / Ravaglia (Italia) şi Altfrid Heger (Germania) / Harald Grohs (Germania) / Olaf Manthey (Germania) au continuat seria de succese cu o dublă în cursa de 24 de ore de la Nürburgring, ediţia din 1989.
În acelaşi sezon, Ravaglia a devenit campion şi în DTM, apoi a continuat prin cucerirea titlului în ţara sa natală, Italia, în 1990. În 1992, piloţii BMW au obţinut opt titluri de campioni europeni şi 60 de titluri naţionale cu modelul BMW M3. Nici un alt turism nu a mai cunoscut un asemenea succes. Deşi planurile iniţiale prevedeau o producţie de numai 5.000 de automobile, prima generaţie BMW M3 a devenit şi un succes de vânzări. La finalul producţiei, aproximativ 18.000 de automobile au fost fabricate, inclusiv BMW M3 Cabriolet.
Cea de-a doua generaţie BMW M3, care a fost lansată în 1992 şi care a avut un model de serie echipat cu un motor cu şase cilindri ce dezvolta 286 CP, a avut un volum al vânzărilor de aproape 72.000 de unităţi. Atenţia pentru detalii şi soluţiile inovatoare au permis tehnicienilor BMW să atingă o performanţă extraordinară pentru acea perioadă. Cererea în creştere pentru un model cu patru uşi a însemnat că cea de-a doua generaţie BMW M3 a fost concepută ca limuzină, dar au existat şi versiunile de caroserie coupe şi cabriolet.
Cu începere din 2000, a treia generaţie BMW M3 s-a dovedit a fi şi mai de succes, vânzările modelului ajungând la 85.000 de unităţi. Una dintre cele mai importante inovaţii a fost ascunsă sub capota convexă. Aceasta a fost gazda unui motor cu şase cilindri, mult mai puternic, care avea un maxim al puterii de 343 CP. Acest automobil a reprezentat şi platforma pe care s-a construit BMW M3 CSL. Graţie unei creşteri a performanţei motorului la 360 CP şi a unei construcţii ultrauşoare radicale, acest model a realizat un raport masă-putere de 3,85 kg/CP – o valoare care a permis ca BMW M3 să stabilească noi standarde cu privire la dinamică.
Cu versiunea destinată competiţiilor – BMW M3 GTR -, BMW s-a aliniat în American Le Mans Series cu începere din 2001. Sub conducerea lui Charly Lamm, maşina din categoria GT a câştigat pe linie: Jörg Müller a cucerit titlul piloţilor GT, BMW Motorsport a triumfat în clasamentul echipelor, iar BMW în cel al constructorilor.
În 2004, automobilul sport cu motorizare V8 a creat senzaţie şi în Europa, în special în clasica întrecere de 24 de ore de la Nürburgring. Tripleta formată din Dirk Müller, Jörg Müller şi Hans-Joachim Stuck a trecut linia de sosire în prima poziţie, după 143 de tururi. Aceştia au fost urmaţi de un alt echipaj BMW – Pedro Lamy, Boris Said şi Duncan Huisman -, care a obţinut locul al doilea.
Celor care au considerat că acest succes nu poate fi repetat li s-a dovedit, după numai 12 luni, că s-au înşelat. BMW a revenit în “Infernul Verde” cu acelaşi model de succes, BMW M3 GTR, şi din nou a realizat dubla. De această dată, Lamy/Said/Huisman şi noul lor coechipier Andy Priaulx au trecut linia de sosire în postura de învingători. Müller/Müller/Stuck au terminat pe locul al doilea. Aceasta a fost prima dată în istorie când aceeaşi echipă a realizat dubla în două ediţii consecutive ale cursei de 24 de ore.
În 2007, BMW M GmbH a continuat să aplice strategia de adoptare a proprietăţilor din remarcabilele modele de curse în cele de serie. La fel cum au reuşit şi predecesorii săi, cea de-a patra generaţie BMW M3 a ajuns imediat în pole position atunci când a fost vorba de tehnologie şi dinamică. Automobilul, care avea la bază versiunea BMW Seria 3 Coupe, este unic atât ca apariţie, cât şi ca inovaţii tehnice.
BMW a prezentat versiunea de curse a celei de-a patra generaţii BMW M3 cu ocazia ediţiei 2008 a Salonului Auto de la Chicago. Maşina este propulsată de un motor cu opt cilindri ce dezvoltă 500 CP şi a fost încredinţată echipei BMW Rahal Letterman Racing pentru American Le Mans Series (ALMS) din sezonul 2009, reuşind prima victorie la Road America (SUA) în primul său an. Au urmat şi alte rezultate de top în acest sezon din ALMS – la fel cum s-a reuşit şi în Le Mans Series sau cum se vor obţine şi în clasicele de 24 de ore de cealaltă parte a Oceanului Atlantic.
Recent Comments