Ford Mustang I a fost un roadster compact cu care compania a debutat in 1962 in cadrul Grand Prix US. Prototipul Mustang I nu are nici o legatura cu versiunea de productie Mustang care a fost dezvaluita cu cativa ani mai tarziu. Exceptand prizele de aer din fata rotilor spate, sigla Mustang si numele, cele doua masini nu au nimic in comun. Iar ca deosebiri? Cate vreti, cele principale fiind aluminiul folosit la body, faptul ca este un two-seater si motorul median, fata de modelul de productie care vine cu un body din otel, patru locuri si motorul frontal.
Prototipul a fost inspirat din avioanele americane P51 Mustang, de unde probabil si-a luat si numele. Body-ul este facut dintr-o singura bucata, iar cel mai interesant aspect al masinii este sasiul si scaunele. Adica, frame-urile scaunelor au fost integrate in body pentru a mari rigiditatea. O sa intrebati, sip e buna dreptate, ce se intampla cu reglatul scaunului soferului. Solutia a fost simpla: coloana de directie si pedalierul au fost facute ajustabile.
Motorul era un V4 de 1.5 litri si 89 CP, cuplat la otransmisie manuala in 4 rapoarte, care transmitea toata puterea catre puntea spate. Vi se pare putin comparativ cu ceea ce scoate un V8, nu? Dar tinand cont de greutatea masinii si sasiu, era mai mult decat avea nevoie. Masina era atat de rapida incat pe circuitul de la Watkins Glen a terminat un tur de pista cu foarte putin timp in urma unui F1.
Mustang I a fost uitat intr-un garaj pentru foarte multi ani, pana cand cativa sefi de la Ford l-au descoperit. Si multumita procesului de restaurare, incepand cu anul 1982 modelul poate fi admirat la Muzeul Henry Ford.
Sursa Diseno-Art
Mai multe imagini in continuare
Recent Comments