Tot in cadrul NAIAS Detroit a fost lansata a treia generatie Toyota Prius si vine cu un tren de rulare hibrid modificat in proportie de 90 % fata de ultimul model. Bob Carter a tinut sa mentioneze in deschiderea conferintei de presa ca nu doreste sa faca o comparatie cu alte modele hibrid din piata auto, ci mai degraba cu primele doua modele de Prius, referindu-se direct la consumul de combustibil.
Astfel consumul mic vine de la forma masinii, noul motor si trenul de rulare hibrid. Carter a mai mentionat cat de importanta este forma masinii, modificand acoperisul cu 4 inch, lucru ce ofera mai mult spatiu pasagerilor din spate si un plus de aerodinamica modelului, in timp ce coeficientul de frecare a fost redus de la .26 la .25.
Consumul electric a fost redus prin modificarile aduse instalatiei de aer conditionat, in timp ce blocurile optice LED optionale folosesc mai putin curent decat cele standard. O alta optiune este panoul solar care ajuta sistemul de ventilatie, chiar daca masina este oprita. Cand soferul se intoarce la masina, datorita acestui sistem, este putin probabil sa mai porneasca aerul conditionat.
Motorul este unul de 1.8 litri in patru cilindri, care genereaza 98 CP la 5.200 rpm, o imbunatatire clara fata de motorul de 1.5 litri ce dezvolta 70 CP. Sprintul a fost si el imbunatatit, ajungand acum de la 0 la 100 km/h in 9.8 secunde, fata de 10.5 de pana acum. Soferul poate alege din 3 moduri de functionare: EV, Eco si Power. Primul se refera strict la folosirea exclusiva a bateriilor, la viteze mici si doar pentru aproximativ o mila atunci cand conditiile permit, Eco Mode ajuta driver-ul sa foloseasca o viteza de croaziera, iar Power Mode duce la o rulare sportiva.
La interior calculatorul de bord arata consumul de combustibil, cel de energie si alte date menite sa ajute soferul sa imbunatateasca consumul prin felul in care conduce. Ca sisteme de siguranta amintim Pre-collision system (retracteaza centurile de siguranta), Lane Keep Assist (avertizeaza la intrarea pe contrasens), ABS, EBD (Electronic Brake Distribution), Brake Assist, TRAC (electronic traction control), VSC (Vehicle Stability Control), airbag-uri si tetiere active. Pentru final am lasat un sistem de avertizare in caz de coliziune, sistemul de localizare in cazul unui furt si un buton S.O.S. in caz de urgenta.
Mai multe imagini in continuare
2 thoughts on “Salonul Auto de la Detroit – Toyota Prius 2010”
Comments are closed.