Drive Test: Mazda CX-7 – Japonezul elegant

Mazda CX-7. Sau SUV-ul Anului 2010 in Romania, pentru ca el este castigatorul in urma voturilor acordate de Uniunea Ziaristilor si Editorilor Auto din Romania. Ce i-a facut pe acestia sa-l plaseze pe primul loc? Cu siguranta comportamentul, consumul, dar sunt convins ca si design-ul si chiar pretul. Si daca legat de motorizare nu puteti spune nimic (unii dintre voi) pentru ca nu stiti ce si cum, in ceea ce priveste imaginea, look-ul modelului, trebuie sa recunoasteti ca arata intr-un mare fel.

Mai multe detalii si imagini in continuare

Bun. Atunci haideti sa va spun eu ce e cu motorizarea. Am avut in teste versiunea Challenge Navi cu un motor diesel de 2.2 litri ce dezvolta 173 CP la 3.500 rpm si un cuplu de 400 Nm disponibil de la 2.000 rpm. Poate chiar acest lucru il face sa se comporte foarte bine, adica putere relativ mica, dar un cuplu marisor. Multi spun ca i-ar fi stat bine cu o cutie automata. Eu spun ca ii sta foarte bine cu cea manuala in sase rapoarte. Si nu pentru ca nu sunt adeptul cutiilor automate, dar in cazul CX-7 chiar vorbim despre o transmisie bine pusa la punct si cat se poate de precisa. Desi diesel, este un motor linistit, calm, lin in sensul ca isi face treaba acolo sub capota fara sa-ti deranjeze prea mult auzul. Sa nu intelegeti ca e lenes. E intr-adevar mai lenes decat cel pe benzina (8.2 secunde pana la 100 km/h), dar tot reuseste sa scoata 11.3 secunde pana la suta pe ora. Iar viteza maxima este de 200 km/h.

Cu toate astea, sta binisor la altceva: consumul. Prin oras se invarte la 9.1 litri/100 km, in afara lui cam 6.5 litri/100 km, iar combinat 7.5 litri/100 km. Emisiile de CO2? Catre foarte bine, adica 199 g/km. Aici merita amintit si sistemul SCR (Single Catalytic Reduction) care are grija de gazele evacuate prin folosirea substantei AdBlue (pe baza de uree) si care transforma aproximativ 40 de procente din CO2 in azot. Asa ca Mazda are grija si de mediul inconjurator.

Mazda CX-7 nu va fi niciodata un off-road-er desavarsit, dar sta bine pe oriunde-l duci. Fie ca e sosea, fie orice alt drum. O tinuta de drum excelenta, stabila, cu o garda la sol relativ inalta (208 mm), suspensii ok, dar putin rigide, masina se simte in stare sa te scoata mai de peste tot. Si te va scoate, ca doar nu degeaba (pe langa altele) are 4.700 mm lungime, 1.870 mm latime si 1.645 mm inaltime. Este o masina spatioasa la interior si ce mie mi-a sarit in ochi este spatiul plafon cap. Ca tot vorbim de spatiu si dimensiuni, sa nu uit portbagajul care ne ofera 455 litri fara sa umblam la bancheta din spate. Daca totusi o rabatam si ramanem cu doua locuri, vom avea la dispozitie 774 litri.

Sa trecem la interior si la ce gasimi pe aici. In primul rand, materiale de buna calitate, placute la atingere. Apoi un bord impunator cu o consola centrala mare pe care este pozitionata frana de mana clasica si suport pentru doua pahare, scaune confortabile. Ce mai gasim pe versiunea Challenge? Aer conditionat automat, bancheta spate fractionabila 60/40, volan in piele reglabil pe adincime si inaltime, radio CD/MP3, camera video marsarier, sistem de navigatie, hands free cu comanda vocala si Bluetooth.

La capitolul siguranta, n-ai cum sa spui ca nu e o masina sigura. 🙂 ABS, EBD si EBA, DSC si TCS (sistemul de control al tractiunii), sistemul ESS care activeaza instantaneu luminile de avarie in cazul unei franari bruste, airbag-uri frontale, laterale fata si cortina, centuri de siguranta in trei puncte fata si 2 pretensionate spate si sistemul ISOFIX pentru fixare scaun copil plus un sistem ce va monitoriza in fiecare moment presiunea din pneuri. Nu sta rau nici la vizibilitate, CX-7 oferind atat suprafata vitrata care nu prea te incurca mai pe nicaieri, dar si oglinda retrovizoare cu sistem anti-orbire.

Ce mi-a placut? Design-ul exterior, eleganta, tinuta de drum, consumul si chiar pretul: 30.290 euro versiunea testata de mine.

Ce nu mi-a placut? Forma blocurilor optice spate, ecranul de navigatie prea mic.

Author: Sorin Grumazescu

1 thought on “Drive Test: Mazda CX-7 – Japonezul elegant

Comments are closed.