Drive Test: Chevrolet Cruze – Cruze with me baby

Noul Chevrolet Cruze este una din masinile pe care am asteptat cu nerabdare sa le testez la Cheia. Si cu cateva mici lucruri care nu au fost pe gustul meu, masina este placuta din toate punctele de vedere. In primul rand trebuie sa stiti ca foloseste aceeasi platforma ca si noul Opel Astra. Apoi, e o masina eleganta, nu exagerat de mare (4.597 mm lungime, 1.788 latime, 1.477 mm inaltime si un ampatament de 2.685 mm), un model cu o garda la sol coborata, dar cu un aer care emana putere, hotarare si chiar sportivitate.

Haideti sa va spun mai intai primul lucru care ma deranjat la noul Cruze. Am avut in teste modelul Cruze LT cu motor de 1.8 litri, 141 CP la 6.200 rpm si un cuplu de 176 Nm la 3.800 rpm, motor cuplat la o transmisie automata in 6 rapoarte. Nimic de spus…stabila, bine legata, un sasiu bine gandit, o tinuta de drum placuta, dreapta pe viraje…cam tot ce-i trebuie. Cu toate astea, modelul testat are o problema. E zgomotos. Motorul e zgomotos rau. Te scoate din minti. Daca nu te uiti pe bord si turezi motorul, atunci cand o sa consideri ca ai ajuns pe la 4.000 de ture si-ti vei indrepta privirea catre turometru o sa ai o mare surpriza: acul va arata undeva la 2.000 de ture. Cam asta e comparatia pe care o pot face pentru a va imagina cam cat de zgomotoasa e masina. Poate asta e si motivul pentru care se comporta mult mai bine atunci cand tii tu maciulia schimbatorului in mana si nu o lasi pe “Auto”. Nu vei mai simti intarzierea mare in schimbarea vitezelor.

Revenind, noul Cruze se misca bine si in linie dreapta unde poti simti cam cum se comporta acceleratia, dar si in locuri care nu prea iti dau voie sa testezi viteza unei masini (viraje, curbe “ac de par”, etc) unde chiar mi-a placut cum s-a comportat. Am vazut cum se comporta si la o pedala de frana apasata brusc la podea si credeti-ma, nu pot decat sa o laud la acest punct. Daca totusi vreti sa stiti ceva cifre, vi le spun: 11.5 secunde pana la 100 km/h si o viteza maxima de 185 km/h.

Interiorul este cat se poate de spatios. La dimensiunile pe care vi le-am spus mai sus nici nu avea cum sa fie altfel. Asa ca la acest capitol nu prea sunt multe de spus. Cei 5 pasageri vor avea tot locul pe care si-l doresc. Materiale de buna calitate exceptand bordul. Apropos de bord: o sa vedeti si in fotografii continuitatea placuta intre bord si portiere, o chestie care mie mi-a placut tare mult. Spatii de depozitare din belsug, de la portiere, la torpedou, la cotiera si chiar unul amplasat pe bord, intr-adevar de mici dimensiuni. Tot la spatii de depozitare merita mentionat si cel principal (portbagajul), acesta avand o capacitate de 450 litri. Ce mai gasim la interior? Un sistem audio cu Radio CD, redare fisiere MP3 si 6 difuzoare, port USB, computer de bord, geamuri electrice, senzori de ploaie, aprindere automata a farurilor, volan multifunctional si aer conditionat automat.

Nici la siguranta nu sta rau: centuri pretensionate, airbag-uri sofer, pasager, laterale si cortina, ABS, TCS (sistemul de control al tractiunii) si ESC (sistemul electronic al controlului stabilitatii). Dar cred ca cel mai “la fix” articol despre ce inseamna siguranta unui Chevrolet Cruze, este cel scris de Adrian Mihaltianu de la Drive-Test.ro, care a vazut pe propria piele cum se comporta Chevy-ul in astfel de situatii.

Noul Cruze se incadreaza in clasa de emisie Euro5 si in functie de locul in care vei folosi masina consumul se va regla in felul urmator: urban 11.3 litri/100 km, extraurban 5.8 litri/100 km, iar combinat 7.8 litri. Nu e rau zic eu. Urban cam scartaie, dar in rest nu e rau deloc. Si daca tot vorbeam la inceputul paragrafului de emisii, sa va dau si cifra: 184 g/km.

Ce mi-a placut? Design-ul exterior, tinuta de drum, franarea, indicatoarele de bord.

Ce nu mi-a placut? Zgomotul motorului la peste 2.000 de ture, materialul folosit la bord, lipsa mai multor gadget-uri (dar asta ar fi crescut si pretul).

Asa…ca uitai pretul: 16.970 euro. Nici prea-prea, nici foarte-foarte. Daca punem in balanta cam ce face si ce are noul Chevrolet Cruze, pretul e bun.

Author: Sorin Grumazescu

3 thoughts on “Drive Test: Chevrolet Cruze – Cruze with me baby

  1. cred ca singurul lucru care ma atrage la cruze e design-ul exterior. arata extrem de bine si agresiv, in linie clasica americana, cum ne asteptam de la Chevy 🙂

Comments are closed.