Mazda MX-5 Superlight Concept vine odata cu sarbatorirea celor 20 de ani de cand MX-5/Miata/Roadster a intrat pentru prima oara in productie. Este un speedster cu doua locuri, fara parbriz, dezvoltat la Centrul European Mazda in Oberursel, Germania.
Odata cu parbrizul a disparut si acoperisul, acest lucru ducand la nevoia de continuitate intre capota masinii si panoul de bord, panou pe care a fost montata si singura oglinda retrovizoare wide-angle. Doua roll-bars au fost montate, care nu numai ca au incorporate lumini LED pentru franare, dar au si rolul de a “apara” pasagerii de turbulentele aerului create in momentul rularii. Scaunele sunt de tip racing bucket, sunt fabricate din fibra de carbon si vin imbracate in aceeasi tip de tapiterie de piele ca si cotierele, volanul, levierul schimbatorului de viteze si cel de la frana de mana.
Panoul de bord este asemanator cu cel de la MX-5, este fabricat dintr-un amestec de plastic si fibra de sticla, mai primeste un buton de pornire a motorului, dar vine fara cele pentru aerul conditionat, care sa fim sinceri, nu stiu la ce ar mai trebui.
Sub capota se afla un motor de 1.8 litri in patru cilindri ce dezvolta 126 CP si care este cuplat la o cutie manuala in 5 rapoarte. Alaturi de acesta, au mai fost montate discuri perforate si etriere in patru pistoane, jante de 17 inch cu pneuri 205/45, o evacuare Mazdaspeed ce aduce un sunet mai sportiv si o suspensie Bilstein.
Toate acestea ajuta masina in greutate de doar 995 kg, sa ajunga pana la 100 km/h in 8.9 secunde, cu un consum de 6.3 litri/100 km si emisii de CO2 de 150 g/km.
Pentru moment cel putin, nu se pune problema unei versiuni de productie a lui Mazda MX-5 Superlight. Chiar asa sa fie, eu o vad doar in editie limitata. Si limitata la nu foarte multe unitati.
Sursa Autoblog
Mai multe imagini in continuare
Recent Comments