Dupa multe zbateri, Rolls-Royce a hotarat ca ar cam fi timpul san e arate noul lor Ghost, modelul pe care, cica, si-l va permite mult mai multa lume. Si de ce spun zbateri? Simplu: in prima faza a fost anuntat la Salonul Auto de la Paris in 2006, apoi a fost prezentat la Salonul Auto de la Geneva 2009 sub numele de 200EX si in cele din urma, ne-au dat cu zaharelul ba teasere, ba doua-trei imagini si tot asa. Dupa toate astea, daca va uitati bine la imagini, modelul de productie nu se deosebeste cu nimic de conceptul in sine.
Influenta lui Phantom in noul Ghost este evidenta, si aici ma refer la partea din fata, spatele, usile cu o deschidere de 83 de grade si liniile rotunjite fata de un Rolls obisnuit. La fel ca la 200EX, viitorii clienti vor putea opta pentru un finisaj Silver Satin pentru capota, grila si marginile parbrizului. Tot de la Phantom este imprumutat panoul de bord. Diferita fata de Phantom este lungimea (cu 400 mm mai scurt), dar cu toate astea, spatiul de la interior ramane neschimbat.
Rolls-Royce Ghost vine cu suspensii double-wishbone la partea din fata si multi-link la partea din spate. Datorita acestora si sistemului ingenios cu care lucreaza, compania sustine ca intreg sistemul este atat de sensibil, incat simte chiar si miscarea unui pasager de pe o parte pe alta, adaptandu-se foarte usor in functie de asta. De asemenea, garda la sol poate fi coborata sau ridicata in functie de necesitati, cu pana la 25 mm.
Din punctul de vedere al sigurantei, noul Ghost sta mai mult decat bine: Dynamic Brake Control, Cornering Brake Control, Dynamic Stability Control, Anti-Roll Stabilization si Dynamic Traction Control.
Sub capota, nimic altceva decat un V12 twin-turbo de 6.6 litri injectie directa, dezvolta 570 CP la 5.250 rpm si 780 Nm la 1.500 rpm, propulsor cu ajutorul caruia “masivul” de 5.399 mm lungime si 2.435 kg, ajunge pana la 100 km/h in doar 4.9 secunde si la viteza maxima de 250 km/h. Consumul este de 13.6 litri/100 km, iar emisiile de CO2 de 317 g/km. Transmisia este asigurata de o cutie automata ZF in 8 rapoarte, puterea ducandu-se integral catre puntea spate.
Pretul pentru Rolls-Royce se invarte undeva in jurul sumei de 200.000 de euro, bineinteles fara taxe, debutul va avea loc la Salonul Auto de la Frankfurt, vanzarile in Europa vor incepe catre sfarsitul anului, iar pentru alte piete inclusiv SUA si zone din Asia, aproape de luna Mai 2010.
Mai multe imagini in continuare
Recent Comments