Va aduceti aminte ca in luna Mai va vorbeam despre Veritas, un supercar ce seamana destul de mult cu Mercedes McLaren SLR Stirling Moss si care a fost prezent la Salon Prive Motor Show 2009 in Londra. Si acum e vorba ca Veritas RS III se apropie din ce in ce mai mult de linia de productie.
OK. Dar haideti mai intai sa vedem cine e acest Veritas, cand a aparut el, de unde vine si incotro se indreapta.
Compania germana Veritas a fost infiintata in 1947, an in care a fost construita si prima masina germana de Formula 1 din istorie. Compania a fost infiintata de Ernst Loof, Georg Meier si Lorenz Dietrich care au reconstruit un BMW 328 cu piese furnizate de catre un client, transformandu-l intr-un BMW-Veritas. Dupa cateva modele de acest fel construite, modelul a inceput sa fie cunoscut ca si Veritas.
In 1949, compania s-a mutat intr-o zona mai mare, in Muggensturm, dar treburile nu mergeau prea bine. Noile masini au inceput sa foloseasca motoare de 1998 cc. Au inceput si primele comenzi. Peste 200. Dar bani nu erau pentru a achizitiona componentele pentru masini si productia a fost oprita in 1950. Incepand cu acel an si pana in 1952, compania a continuat sa fabrice caroserii pentru fabricantul de vehicule militare Panhard.
Tot in 1950, Ernst Loof se muta la Nurburgring, unde a infiinteaza o noua companie numita Automobilwerke Ernst Loof GmbH si in cadrul careia a inceput fabricarea unei noi game Veritas. Si de aceasta data banii au inceput sa devina din ce in ce mai putini si primele modele au beneficiat doar de motoare fabricate de Ford sau Opel, numarul acestora fiind undeva intre 6 si 20.
Dupa aceasta, o perioada de vreo 50 de ani, totul a cam “murit”, dar in 2001 un concept numit Veritas RS3 a fost dezvaluit. Cu un design imprumutat de la mai tot ce tine de barci sau vapoare, conceptul ascundea sub capota un motor BMW V12 de 6.0 litri ce dezvolta 670 CP.
In 2008 totul se termina, cand cei de la Vermont AG incep si eforturile pentru producerea lui Veritas RS III.
Actualmente, RS III beneficiaza de un motor asemanator cu cel de pe BMW M5, un V10 de 5.0 litri si 600 CP. Totusi diferenta intre cele doua masini, este ca Veritas RS III cantareste 1.170 kg, cu mult mai putin fata de BMW. Si asta se si vede in performante: sprintul 0-100 km/h este facut in 3.2 secunde, iar viteza maxima este de 300 km/h.
Modelul a fost testat de curand de catre pilotii Anthony Crawford si Alborz Fallah in zona Lacului Garda din Italia si se pare ca experienta a fost extrem de placuta, mai ales ca testele au fost facute fara casti de protectie.
De asemenea, ultimele zvonuri care circula spun ca Veritas lucreaza la un model sport-utility, un SUV ce va beneficia de un mic motor asemanator cu cele de la avioane, va avea o caroserie de carbon si va fi fabricat intr-un numar limitat de unitati.
Ce pot sa mai spun?! Chiar va doresc sa reusiti sa puneti mana pe o astfel de masina si daca nu, macar sa o puteti conduce cativa kilometri.
Via egmCartech
Inca doua filmulete in continuare
1 thought on “Veritas RS III se apropie de productie, dar si un SUV este asteptat”
Comments are closed.