75 de ani. Atatia au trecut. 75 de ani de cand BMW a fabricat primul Roadster si in toata aceasta perioada nu s-au oprit din a fabrica astfel de modele.
Totul a inceput in 1934, cand la Salonul Auto de la Berlin, BMW aducea un prototip cu doua locuri, o capota lunga si parbriz mic. Acesta era BMW 315/1, un model cu rotile spate acoperite si un motor de 1,5 litri ce dezvolta 40 CP. De-a lungul anilor, puterea acestuia a crescut, participand cu succes la foarte multe curse.
Urmatorul model produs dupa 315 a fost 328 Roadster, un mai puternic sportcar ce dezvolta 80 CP si care era capabil de viteza maxima de 155 km/h. Tinand cont de faptul ca au fost fabricate doar 464 unitati, modelul este considerat unul foarte rar.
In 1955, la New York debuteaza BMW 507, un model ce a definit oarecum viitorul roadsterelor de la BMW, un model ce incepuse sa-si arate “muschii” prin design-ul de care beneficia. Sub capota roadster-ului vandut in 251 de exemplare, era un motor V8 de 3.2 litri, care cu ajutorul celor 150 CP, reusea sa ajunga pana la viteza maxima de 220 km/h.
1988 este intr-un fel anul de referinta pentru BMW, deoarece Z-ul isi face aparitia. BMW Z1 in prima faza. Un model ce cantarea 1.250 kg, avea un motor de 2.5 litri si 170 CP, si care reusea un sprint de sub 8 secunde pana la 100 km/h si o viteza maxima de 225 km/h. Pana in 1991, BMW Z1 a fost fabricat in 8.000 de exemplare.
Urmeaza BMW Z3, cu o gama de motoare printre care se gasea si unul de 325 CP. Tot acum merita amintit si modelul Z8, supercar-ul pe care l-ati vazut in filmul The World is not Enough (James Bond) si care folosea un motor V8 de 4.9 litri ce dezvolta 400 CP.
Finalul il stiti. Este BMW Z4 cu cele doua versiuni, prima incepand sa apara din 2003. Despre ultima nu va mai vorbesc. Stiti totul de aici.
Nu e interesant? In 75 de ani, puterea a crescut de la 40 CP (BMW 315/1) la 306 CP (BMW Z4 sDrive35i), viteza maxima de la 125 km/h la 240 km/h, ca sa nu mai vorbim de design. Si de ce e interesant? Pentru ca desi fiecare din noi isi doreste o masina care sa “manance” asfaltul, si aici ma refer la ultimele generatii de roadstere, sunt convins ca oricine si-ar dori in garaj un model de acum 75 de ani. Asa…cu doar cei 40 CP pe care-i avea.
La multi ani BMW! Si la cat mai multe Roadstere produse.
Sursa si Foto WCF
Mai multe imagini in continuare
Doamne cat de bine pot arata masinile clasice…salivez aici..