Noul BMW seria 7 e mare. Mare rau. Si din afara, si din interior.
Si totusi, cand il conduci, ai impresia ca e o masina compacta, atat de usor e de condus.
In plus, am avut posibilitatea sa conduc versiunea 750i, cu un motor MARE (4,4l), cu 407 CP. Ceea ce a facut ca masina sa se simta si mai mica si usoara decat e in realitate.
Interior:
E masina premium, top-of-the-line. Ce mai vreti? Piele crem, lemn, toate dotarile posibile sunt acolo. Bineinteles, porneste la apasare de buton, ca sa fie nevoie sa cauti tu cheile in permanenta.
Ce i-a lipsit masinii: usi magnetice. Da, stiu, pare o mare fita, dar credeti-ma ca e nevoie, la o usa de 30 de kg, sau cat are. Foarte putina lume o inchide din prima, atat sunt de grele (plus ca e destul de dificil sa iti dai seama care e manerul, prima data).
Bordul e sobru, cu toate butoanele acolo unde trebuie sa fie. Sistemul iDrive e la indemana (desi mie nu imi place in continuare). Ah, vedeti butonul de blocare/deblocare a portierelor, din mijlocul consolei centrale, de sub butonul de avarie? Eu nu l-am vazut.
Bineinteles, seria 7 are si HUD (heads-up display), care iti arata in dreptul ochilor, pe parbriz, practic, viteza si informatiile mai importante legate de comportamentul masinii.
Exterior:
Design-ul e mai bun decat la fosta serie 7, dar tot nu imi place asa de mult. Desi din lateral zici ca e un rechin in plina viteza, din fata nu e extraordinara. Insa spatele, in sfarsit, arata mai uman 🙂 Adica arata binisor.
Oricum, masina e mare, fara sa fie totusi impunatoare. Cand am testat BMW X6, tin minte ca cei din fata mea se dadeau speriati pe prima banda (eu nu obisnuiesc sa dau flash-uri, astept sa ma vada cei din fata). Ei, la seria 7 asteptam cam mult :))
Nu vreau sa se inteleaga ca masina e urata. Dimpotriva, arata foarte bine: sobra, linistita… asta pana calci pedala de acceleratie.
Cum se comporta
Am avut un motor de 4.4l si 407CP. Mananca jar (si multa benzina, evident – o medie de 16l/100km la drum lung). La 1xx km/h calci pedala si te baga in scaun. Si merge cel putin pana la 257km/h. Sau chiar 258km/h, dupa unii.
Are un sunet extraordinar (desi cam trebuie sa lasi geamul jos pentru a-l auzi, masina fiind foarte bine antifonata), mai ales cand apesi butonul de kickdown.
Face parte din masinile cu care iti sta prost cu permisul in buzunar, pentru ca e atat de silentioasa, cu suspensii atat de bune, incat nu iti dai seama cand ajungi la 160km/h. Eram cu Andrei Rosca in drum spre Iasi, pe DN1, in localitate, cu 70km/h, si imi spune: “noi de ce mergem asa de incet? pot sa cobor sa imi iau un suc?”. Pentru ca asa de incet i se parea ca mergem.
BMW seria 7 are directie pe toate rotile. Da, ati citit bine, nu e vorba de tractiune integrala, ci de directie. Adica rotile din spate se misca in acelasi timp cu rotile din fata, pentru a schimba directia mai usor. La viteze mici rotile din spate se intorc in sens invers (pentru a te ajuta la intoarceri samd), facand masina sa se simta ca una compacta, asa de usor intorci in loc, de ex. La viteza mare rotile din spate se misca in acelasi sens cu rotile din fata, ca sa faca mai usoare depasirile samd. Chestia asta chiar te face sa simti ca masina se conduce usor.
Confort
Eu sunt sofer, dar in cazul seria 7 mi-as fi dorit sa stau in spate. Este incredibil cat loc poate fi acolo. Bine, masina e imensa, deci la ce sa te astepti. In plus, e gandita si pentru cei din spate, nu numai pentru soferi.
La volan, insa, te simti extraordinar de bine. Pozitia joasa a scaunului (eu asa conduc) e chiar joasa, scaunul are reglaje pe toate partile (inclusiv jumatatea superioara a scaunului). Ce nu avea masina condusa: ventilatie in scaune. Vara cred ca e ingrozitor fara.
Masina nu duce lipsa de spatii de depozitare. Nu stiu daca erau neaparat multe, dar cert e ca nu am simtit lipsa lor.
Securitate
Pot sa va spun ca un prieten s-a dat peste cap (a adormit la volan) cu un seria 7 generatia anterioara si nu a patit nimic. NIMIC. Interiorul nu s-a deformat deloc. Masina de fata e seria 7, ultima generatie. Atat am avut de zis.
Ce mi-a mai placut:
– sistemul de auto-blocare a franei de mana, cu plecare automata de la semafor (prima data l-am vazut anul trecut, la Audi A4);
– senzatia de “respect pentru masina”, cum zicea o prietena, cand, blocat fiind in parcare, posesorul masinii a venit imediat sa ma lase sa ies. Stiu, e lame, dar chiar te face sa te simti bine;
– camerele video de la roti, ca sa poti iesi din parcare mai usor (vezi situatia anterioara, unde parcarea era foarte aglomerata).
Pret
Eh, aici vine durerea. Un BMW seria 7 cu tot ce trebuie (Dynamic Drive, directie pe toate rotile samd) te duce lejer peste 100.000E (cu tot cu TVA), putand sa ajunga si la 120.000E, daca ii pui destule optionale (si e ditamai lista, vezi aici). E mult? Foarte mult, pentru mine. As cumpara-o? Nu cred, eu sunt sofer, imi place sa conduc, asa ca as prefera, in continuare, BMW X6, daca ar fi sa fie un BMW 🙂
P.S.: la “sedinta foto” am avut si cativa admiratori de BMW :D. Intreaga galerie foto o puteti vedea aici.
@bobby
“Ce i-a lipsit masinii: usi magnetice. Da, stiu, pare o mare fita, dar credeti-ma ca e nevoie, la o usa de 30 de kg, sau cat are. Foarte putina lume o inchide din prima, atat sunt de grele (plus ca e destul de dificil sa iti dai seama care e manerul, prima data).”
E o aluzie directa? 😀
O bestie pe sosea….Prea tare BMW-ul
Mi se pare foarte tare faza cu directie pe 4 roti. Sper sa apuc in viata asta sa testez si eu 🙂
are un consum … ma intreb 760i … cat face la 100km
@SorinGrumazescu nu, nu ai fost singurul, sa stii. Toti care s-au urcat in masina au avut problema asta.
Interesanta masinuta, trebuie sa fie ceva senzatii cu un asa motor.
Care ar fi ordinea preferintelor intre S klasse, A8 si seria 7?
salut.am un prieten caruia i-ar place sa participe si el la un drive test BMW.Am cautat pe drivetest.ro dar nu am gasit informatii numai despre honda.ai putea sa ma ajuti…tu cum ai reusit?
@anna incearca sa aplici pe pagina de contact a celor de la BMW. Adica da un click aici.